Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men du, gå ur. Släpp hela det umgänget nu och ta hand om dig själv i stället. Ni fyra har varit alldeles för sammangrötade för att du ska hänga kvar med N:s kompis. Om ni fortsätter med det här festandet där ni gör saker som ni inte borde på fyllan så fortsätter bara dramat. Ta några vita månader och lappa ihop dig själv i stället.

Jag gick ur :)

Men du, gå ur. Släpp hela det umgänget nu och ta hand om dig själv i stället. Ni fyra har varit alldeles för sammangrötade för att du ska hänga kvar med N:s kompis. Om ni fortsätter med det här festandet där ni gör saker som ni inte borde på fyllan så fortsätter bara dramat. Ta några vita månader och lappa ihop dig själv i stället.

Klara besked från Buke-Mami! :love:

@pepp jag håller helt med. Bra att du gick ur gruppen. Skaffa andra kompisar och skippa alkoholen.

skulle se det som att måla en stor måltavla på ryggen så att psykopater och andra galningar skulle hitta mig lättare.
Jag håller med! Skulle aldrig vilja/våga ta en sån korg! Dessutom skulle väl mina två singelgrannar (en på varje sida! 😱) bli ännu mer "på" än de är om de såg mig med en "singelkorg"!

Jag skriver fortfarande med min nya matchning, vi kan kalla honom "bonden". (Fast han verkar inte särskilt bonnig...) Har inte berättat att jag googlat honom - än. Frågade ganske tidigt om han ville träffas på en kaffe eller nåt, då jag hellre träffas IRL framför att skriva i oändlighet. Så nu ska vi tydligen träffas måndag efter jobb. :up:

Vi verkar matcha bra när det gäller humor och personlighet, men jag är osäker på om han är tillräckligt snygg för att jag ska kunna attraheras av honom... Är så svårt det där, de riktigt snygga som jag attraheras av vill ju i regel inte ha mig. :p Men vi får väl se.

Jag skriver fortfarande med min nya matchning, vi kan kalla honom "bonden". (Fast han verkar inte särskilt bonnig...) Har inte berättat att jag googlat honom - än. Frågade ganske tidigt om han ville träffas på en kaffe eller nåt, då jag hellre träffas IRL framför att skriva i oändlighet. Så nu ska vi tydligen träffas måndag efter jobb. :up:

Vi verkar matcha bra när det gäller humor och personlighet, men jag är osäker på om han är tillräckligt snygg för att jag ska kunna attraheras av honom... Är så svårt det där, de riktigt snygga som jag attraheras av vill ju i regel inte ha mig. :p Men vi får väl se.

Jag har skrivit det förut, jag har lättare för att bli attraherad om jag hånglar/ligger med personen. Därefter finns det oftast från min sida en attraktion förutsatt att personen är trevlig, välvårdad och fräsch och har nåt mellan öronen. Utseendet spelar inte så stor roll för mig faktiskt.

Kanske nåt att prova?

Har haft singelkorgar på Ica här i några år nu. Ser aldrig nån ta en men idén är gullig :p
Här har jag fått påhälsning över facebook av en anställd som visat sig vara ett jävla creep. Det skulle således aldrig falla mig in att ta en grön korg, inte sålänge jag kan stöta på den snubben, han får hemskt gärna tro att jag är upptagen :cautious:

Jag har skrivit det förut, jag har lättare för att bli attraherad om jag hånglar/ligger med personen. Därefter finns det oftast från min sida en attraktion förutsatt att personen är trevlig, välvårdad och fräsch och har nåt mellan öronen. Utseendet spelar inte så stor roll för mig faktiskt.

Kanske nåt att prova?

Har tyvärr svårt för att vilja hångla med någon jag inte tycker ser bra ut, men det kan ibland hjälpa med fysisk beröring, och ett glas vin... :angel: Måste dock vara körbar på måndag kväll, så vinet utgår.

Trevlig, fräsch och någorlunda intelligent är givetvis också ett must.

skulle se det som att måla en stor måltavla på ryggen så att psykopater och andra galningar skulle hitta mig lättare.
Jag skulle inte våga ta en sån om det vore aktuellt. Däremot skulle jag ju med all säkerhet ta en sån utan att ha en aning om vad det var, bara för att jag yrade in i affären och tyckte att det var roligt med en ny färg. Sen skulle jag fundera på varför folk pratade med mig helt plötsligt (om det nu funkar).
@Tranan Precis! Jag tar INTE en sån. :) Jag var nyss på affären och var ovanligt uppmärksam på korgarna... Ingen hade singelkorg. Men jag funderade på hur det skulle vara om någon hade en, skulle den shoppa långsammare, stå och mingla, eller hur ska det gå till? :-)

@SaraXX Svårt att råka ta fel, det sitter informativa skyltar uppe både vid dem och precis där man tar dem.

Rent generellt mår jag mycket bättre idag. Och är glad att ha iallafall raggat upp kapet, sen om det bara blir åter till normalen igen efter det mellan oss så var det iallafall en egoboost och vad som behövdes för att sparka igen lusten att ragga igen på allvar. Eller ja, lusten generellt. ;)

När man varit singel och ensam så länge behöver man bekräftelse på att allt funkar. :)

Jag är gladare också idag. Jag tog till mig rådet att fokusera mindre inåt än utåt. Stack och tränade och känner mig väldigt stolt över att jag är i bättre form än på länge. Fokuserar på positiva saker just nu, och försöker se framåt utan att vara psykopat och bara tänka på Kapet. Jag hörde förresten av honom tidigare idag, men bara i gruppchaten.

Okej, lite mer positivt i dag - min mataffär har börjat med en fantastisk grej: Singelkorgar! (Vet inte om det heter korg på svenska? men en sådan som man lägger sina varor i) De har en annan färg än de vanliga, och meningen är att man ska kunna "stöta på" de som man ser är singlar. Lite som grön luva i fjällen. :) Det är en sak jag har tänkt många gånger, hur vet man om snyggingen man såg på affären är singel?

Grön luva i fjällen!? Känns som att jag har missat nåt?? :o

Dejt med Ingenjören igår då, och gnistan kommer inte tillbaka ... :( Han är hur fin som helst och vi kan skratta otroligt mycket emellanåt. Men antingen så är gnistan inte menad att vara där alls, eller så är båda två för trötta just nu för att någon gnista ska kunna upprätthållas. Igår när vi sågs gick vi först och åt, det var jättetrevligt. Sen när vi började spela shuffleboard så var det som att allting bara dog ut, vi blev båda två jättetrötta. Och ingen av oss har tid att ses under helgerna just nu heller :down: Men det var ju trevligt och mysigt, även utan gnistan. Vi får se vad det blir av det.

Tråkigt att gnistan inte kom tillbaka, men kanske har du fått en ny kompis istället? 🙂

@ekra Jag känner igen mig i det du skriver om att vara rädd för att skrämma bort den andra för man blir så ivrig...

Känns jättedumt efter att jag fått så fina ord här om att jag utvecklats (kom på det där lät kanske otrevligt? Jag menar absolut inget illa om dig!), så nu försöker jag att inte fundera så mycket på hur jag agerade sist vi sågs osv. Ska försöka hålla mig fullt sysselsatt nu när han är bortrest och sen hoppas på att jag hör av honom och då vara lite lugnare :p.
Har du hört av Kapet nåt mer?

@Voff Åh, så härligt!

Tråkigt att gnistan inte kom tillbaka, men kanske har du fått en ny kompis istället? 🙂

@ekra Jag känner igen mig i det du skriver om att vara rädd för att skrämma bort den andra för man blir så ivrig...

Känns jättedumt efter att jag fått så fina ord här om att jag utvecklats (kom på det där lät kanske otrevligt? Jag menar absolut inget illa om dig!), så nu försöker jag att inte fundera så mycket på hur jag agerade sist vi sågs osv. Ska försöka hålla mig fullt sysselsatt nu när han är bortrest och sen hoppas på att jag hör av honom och då vara lite lugnare :p.
Har du hört av Kapet nåt mer?

@Voff Åh, så härligt!
@strawberrysylt Jag uppfattar det inte som otrevligheter. :) Och jag jobbar hårt på samma saker. (Typ) 1. Inte läsa in för mycket i att det inte skrivs lika mycket just nu. (Dvs. Inte freaka ut!)
2. Inte fundera över saker jag sagt och gjort. (Det kan jag inte påverka i efterhand)
3. Fokusera på allt som varit och är bra med läget nu.
4. Hålla mig sysselsatt (så att jag inte hamnar i sätta livet på paus-fällan)

Kapet och jag skrev lite fram och tillbaka i gruppchaten idag. (Han började) Jag har hittat en rolig aktivitet här i stan som jag tänkte att det skulle ”gänget” gilla och tipsade om den. Han nappade och skrev att han ville vara med på det! Meeeen det är en sak att skriva att man vill, och en annan sak att genomföra. Men vore han helt neutralt inställd behövde han ju inte svara alls eftersom just det var en allmän kommentar till gruppen. Slutsats: han har iallafall inte bestämt sig för att hålla mig helt på avstånd. :up:

Fortsatt skriva lite med F. Är hos bästis och har filmkväll och ska hem om nån timma.
Han ville ses, men han hinner nog åka hem innan jag är hemma.
Men föreslog att vi kunde ses imorgon om han inte var upptagen :)

Känns väl dock lite fel att ses när han ändå åker på tisdag... men men!

Jag har ju varit typ en ice queen i en jävla massa år. Men efter att ha varit hos dejten förra helgen kändes det så himla annorlunda och att den biten smält. Kände mig liksom själsligt mjuk. :meh: Samtidigt rätt cool känsla efter så många år.

Sen har vi inte setts pga barn och han var halvkass på att höra av sig. Så idag när han ändå återigen halvt bad om ursäkt för det med förklaring tog jag faktiskt tag i att berätta varför det ibland blir skitjobbigt för mig. Skönt som fan ändå.

Det känns iaf som att det börjar bli lite mer på riktigt men jag är inte alls redo för att behöva ta ställning till allt jag faktiskt måste ta ställning till om det ska gå den vägen....

Blir trött på mig själv. Gillar nog den här som jag var på dejt med i torsdags, men nu har vi inte hörts sen i fredags och för mig är det en evighet sen (har varit med om massa saker känslomässigt sen dess så det har skapats ett stort avstånd för mig mentalt). Så nu har jag stängt av. Som jag gör med allt nu för tiden. Går i supermycket terapi för det. Och känner väl också att jag borde lägga min tid och energi på terapin. Men det är ändå väldigt sällan jag träffar någon som jag faktiskt gillar. Vad ska man göra? O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 628
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 854
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Vaginal vs kejsarsnitt