Visst är det spännande!@Fazeem Haha, gött att du slipper gå på bio själv då iaf. Spännande det här.
Nu behöver jag iaf inte känna att vi ska ha någon superkontakt via meddelanden, utan vi sparar allt det göttiga tills när vi ses istället
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst är det spännande!@Fazeem Haha, gött att du slipper gå på bio själv då iaf. Spännande det här.
Många verkar tänka så, att man inte behöver ha så mycket kontakt då man redan bestämt att ses. Konstigt, tycker jag (också).Visst är det spännande!Han fortsatte med att han kände att det var svårt att upprätthålla längden och frekvensen på svaren så länge, och kände väl att vi inte behövde skriva så intensivt nu när vi har planer på att ses igen. Duh, varför kläcker du inte ur dig det innan då?
Jag har liksom påtalat flertalet gånger under de senaste veckorna att jag aldrig brukar skriva så mycket (alltså många och långa meddelanden) med någon under så lång tid, så jag har absolut ingenting emot att chilla på meddelandefronten
Nu behöver jag iaf inte känna att vi ska ha någon superkontakt via meddelanden, utan vi sparar allt det göttiga tills när vi ses istället![]()
Jag håller definitivt med. I just detta fallet var ju dock svårigheten att han fortsatte att skriva, svara och ställa frågor, även om han verkade sjukt distansierad och off. Jag är helt och hållet för att man svarar när och om man vill och man behöver absolut inte vara a jour hela tiden, så länge man är rak och tydlig i kommunikationenVarför ska det vara så likadant för?
Har man nåt att skriva så skriv, om inte så inte. Detta kommunikationskåteri är hopplöst avtändande. Bara för att jag inte har huvud och ork att svara just där och då så innebär det inte att jag inte uppskattar att där kommer ett meddelande, men blir det krav på att genast svara så blir det tvärstopp, särskilt med skrivande. Än dummare blir det om det inte duger att man tar upp tlefonen och slår en signal istället.
Mitt huvud, min tid - delar gärna med mig men på mina vilkor, har inget med att göra hur mycket jag uppkattar eller tycker om perssonen i andra änden.
Men rak och tydlig i kommunikation borde då även innefatta att du är tydlig med att fråga när du undrar och om du känner dig osäker. Kommunikation är två parter och om man inte förstår budskapet från den andra parten så är det upp till en själv att se till att informationen upprepas eller klargörs genom förfrågan man kan inte förvänta sig att den andre ska "gissa" att du inte förstår hans budskap eller informationen han förmedlar.Jag håller definitivt med. I just detta fallet var ju dock svårigheten att han fortsatte att skriva, svara och ställa frågor, även om han verkade sjukt distansierad och off. Jag är helt och hållet för att man svarar när och om man vill och man behöver absolut inte vara a jour hela tiden, så länge man är rak och tydlig i kommunikationen![]()
Menar du att jag inte varit tydlig i kommunikationen?Men rak och tydlig i kommunikation borde då även innefatta att du är tydlig med att fråga när du undrar och om du känner dig osäker. Kommunikation är två parter och om man inte förstår budskapet från den andra parten så är det upp till en själv att se till att informationen upprepas eller klargörs genom förfrågan man kan inte förvänta sig att den andre ska "gissa" att du inte förstår hans budskap eller informationen han förmedlar.
Du har väntat på vad han svarar istället för att fråga direkt själv. Då lämnar du det i hans händer att se om det blir klargjort med nästa uppdatering om information istället för att se till att uppdatering sker på dina villkor. Ingen kan veta precis hur er kommunikation har skett och vem som har förstått eller inte förstått utom ni två som vet er del i det hela, det enda vi vet är det du kommunicerar här dvs dina undringar om "vad han egentligen vill/tänker/osv".Menar du att jag inte varit tydlig i kommunikationen?
Visst är det spännande!Han fortsatte med att han kände att det var svårt att upprätthålla längden och frekvensen på svaren så länge, och kände väl att vi inte behövde skriva så intensivt nu när vi har planer på att ses igen. Duh, varför kläcker du inte ur dig det innan då?
Jag har liksom påtalat flertalet gånger under de senaste veckorna att jag aldrig brukar skriva så mycket (alltså många och långa meddelanden) med någon under så lång tid, så jag har absolut ingenting emot att chilla på meddelandefronten
Nu behöver jag iaf inte känna att vi ska ha någon superkontakt via meddelanden, utan vi sparar allt det göttiga tills när vi ses istället![]()
Fast i mitt fall frågade jag ju direkt själv när kontakten klingade av, är han fortfarande intresserad? Och ja - det var han. Sen diskuterar vi det vidare och kommer fram till en bra nivå på kommunikationen. Vi kanske tycker olika, men jag anser att jag varit rak och tydligDu har väntat på vad han svarar istället för att fråga direkt själv. Då lämnar du det i hans händer att se om det blir klargjort med nästa uppdatering om information istället för att se till att uppdatering sker på dina villkor. Ingen kan veta precis hur er kommunikation har skett och vem som har förstått eller inte förstått utom ni två som vet er del i det hela, det enda vi vet är det du kommunicerar här dvs dina undringar om "vad han egentligen vill/tänker/osv".
Det är inte riktat specifikt mot dig utan mer allmänt för det är ganska vanligt förekommande att det undras om "vad han vill" eller "om han är intresserad". Det är inget fel i sig att undra det och man behöver inte fråga eller klargöra heller om man inte vill eller vågar men det jag reagerade på i just det här fallet var just att du tog upp att vara rak och tydlig i kommunikationen.
Du behöver väl ändå inte fokusera på just den delen utan poängen är mer att kommunicera det man känner och tycker och det innefattar båda parterna istället för att försöka gissa och tolka. Om du gjorde det så gjorde du det och som jag skrev så var det inget specifikt anklagande mot just dig och den situationen eftersom bara du vet precis hur det förhöll sig för dig utan det var ett generellt tips.Fast i mitt fall frågade jag ju direkt själv när kontakten klingade av, är han fortfarande intresserad? Och ja - det var han. Sen diskuterar vi det vidare och kommer fram till en bra nivå på kommunikationen. Vi kanske tycker olika, men jag anser att jag varit rak och tydlig![]()
HAN VILL HÄNGA MED!Jag måste ta mig samman och sluta tänka så mycket.
![]()
Inte bestämt datum, men jobbar på det.
grattisI morgon är det två år sedan jag var på en första dejt med min sambo, även kallad frukostdejtkillen i dessa trådar. Vi firar traditionsenligt med... ja, lyxfrukostTack för allt er stöd här ifrån
![]()
Åh, redan två årI morgon är det två år sedan jag var på en första dejt med min sambo, även kallad frukostdejtkillen i dessa trådar. Vi firar traditionsenligt med... ja, lyxfrukostTack för allt er stöd här ifrån
![]()
Jag träffade typ nyss min sambo. Men enligt alla andra har vi varit ihop i TIO! år. Vet inte var alla dem åren tagit vägen. Det betyder ju att jag också blivit 10 år äldreÅh, redan två årTvå år låter så... mycket!