Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om snygga killar som inte är interesserade av mig... :angel::rofl: Skriver lite grann med It inför min resa till Milano nu i veckan. Han ska tydligen komma ner på fredag kväll, jag åker hem lördag.... Han verkar dessutom inte vilja planera in någon träff utan bara "se om han hinner träffas". Så jag räknar inte med något, men han är trevlig att skriva med och har erbjudit sig hjälpa mig att booka restauranter därnere. :up:

Ingenjören svarade! :banana: Han sa att han både kunde och var taggad på att ses imorgon :D Hihi tur ingen såg mig på kontoret när jag läste det för jag satt och småfnittrade som en liten tjej :rofl: Sen ursäktade han sig också för att han inte hört av sig, hade tydligen varit mkt som hänt senaste dagarna. Jag skrev att jag bara antog att han var en sån som inte brukar skriva så mkt :D

Åh, så härligt <3 :), kul att läsa!

Älskar den här tråden, alla är så himla trevliga och roliga! 🥰 Låter fantastisk med kapet, @ekra, hur har det gått sedan? :)

Jag beslöt att skicka ett meddelande till Mr. Perfect i går eftermiddag, tackade för en trevlig kväll och erbjöd mig att hjälpa honom med trädgårdsplanering om han ville. (Det var en sak vi både skrivit om innan träffen och pratat lite grann om på dejten.) Men han avbjöd höfligt med ursäkten att han nog inte skulle göra något med trädgården nu förens nästa år. Så..... det är nog kört där. Snopet, men som sagt förväntat.

Nu i morse dök en tanke upp hos mig, om detta är ett mönster - jag brukar endast falla för killar som inte är interesserade av mig. Helt sedan min allra första dejt som 15-åring så har jag gått för de snyggaste och populäraste killarna - och blivit dissad. Får fundera lite över varför det är så....

Vad tråkigt, men det är hans förlust!

Här är läget stabilt typ.
Chattar på lite lätt med Musikern. Ett mycket trevligt chattande som känns...fint.
I övrigt har jag lagt övriga jag chattat med åt sidan. Vill se vad det kan bli av detta med Musikern. Båda känner pirr och fånler över vårt chattande som är helt rumsrent. Ovanligt att en karl inte anspelar på sex vid det här laget.
Nu har vi våra barn denna veckan men sen vill vi ses igen :)

Härligt att läsa!

Tindrar på friskt, men tycker det är ovanligt få som fångar mitt intresse. Tycker det brukar gå i vågor, men tråkigt när en inte hittar så många potentiella dejter... 😕

Tinderfråga, vad innebär det att nån man faktiskt träffat tagit bort matchningen/konversationen på Tinder? Vi har varandra på annan socialmedia. Vill han inte ha kontakt eller bara av något märkligt skäl rensat på Tinder?

Tinderfråga, vad innebär det att nån man faktiskt träffat tagit bort matchningen/konversationen på Tinder? Vi har varandra på annan socialmedia. Vill han inte ha kontakt eller bara av något märkligt skäl rensat på Tinder?

Jag brukar ta bort matchningen när man gått över till annat ställe. Vill ha det cleant och inte massa icke aktiva konversationer och matchningar.

Tinder kan fucka upp också. Eller så har han loggat ut från Tinder. Då försvinner tidigare konversationer.

Älskar den här tråden, alla är så himla trevliga och roliga! 🥰 Låter fantastisk med kapet, @ekra, hur har det gått sedan? :)
Lite svårt att veta, eftersom ”sedan” är nu! Vi sågs bara i lite över ett dygn den här gången. Men det kändes väldigt bra, inte minst att jag inte misstolkat signalerna. Efter en del alkohol tog han första steget till mer fysisk kontakt och la armen om mig, och sen var det helt naturligt att hålla handen. Det kändes överhuvudtaget helt naturligt med honom! För att göra en lång historia kort tog jag initiativ till hångel och sen hoppade vi så småningom till sängs efter att ha hånglat vidare i en dusch. (vilket inte rekommenderas om det är för stor längdskillnad eftersom iallafall den kortare människan som måste ha ansiktet uppåt riskerar att drunkna. :rofl: Vi var rörande överens om att tanken var god, men att idén om att hångla i duschen var bättre än genomförandet. ;) Måste nog öva på det!)

Igår var vi väldigt bakis, men ingen av oss led iallafall av fylleångest. (Jag frågade honom, för jag ville veta att han inte kände att allt var ett misstag). Gosade på morgonkvisten, men det blev bara en kram vid avskedet när det kom. Fast det kanske var lika bra med tanke på våra andedräkter...

Jag hade ju två missions, det ena var att jag ville hångla (så att vi hamnade i säng var jättebonus! Och så blev den nojan mindre. Nu är det inte typ 10+ år sedan sist längre...)

Det andra var att jag skulle våga fråga om han ville hänga med på tur lite längre fram i september/oktober. Så jag småpratade lite om att jag funderat på att ta nån tur till X eller Y och då sa han helt spontant att han kanske ville hänga på, och att jag skulle säga till om det blir av. Yessssss!

Och så har han bjudit in mig lite löst till sitt nya boende och jag har erbjudit honom att komma till mig. (Detta pratade vi om i nyktert tillstånd) Så det känns som om det kan bli en fortsättning även om det just nu är väldigt löst.

Jag vill lära känna honom. Och jag hoppas och tror att det är ömsesidigt.

Nu är jag singel på riktigt! Har precis haft ett bra samtal med särbon/exet och vi var rörande överens om att vi ska ta en paus även från vänskapen ett tag nu för att undvika att gå i samma hjulspår som förr. Tidigare gånger vi gjort slut har det skett i augusti, vi har haft några veckor utan kontakt, sen umgåtts som vänner till december-januari när han börjar må bättre och "the spark" återvänder, och blivit ihop på nytt. Sen håller det i 6-18 månader innan han börjar må sämre igen. Rinse repeat. Det känns bra att ha fått ett ordentligt avslut. :)

(Det gör mig inget att han blir deprimerad, men när det inte finns någon vilja att försöka förändra något och egentligen inte heller någon insikt i hur eller ens att han förändras, då finns det liksom inget att hoppas på. Jag har liksom sett min snälla, omtänksamma, roliga särbo förvandlas till nån som är missunnsam, aggro, och snarstucken, och allt han säger är "jag tycker jag mår bra". 🤷‍♀️)

Nu ska jag bara våga skriva till nån av dom jag råkat matcha med på Tinder :cautious: Råkade superlikea en nyss och skrek rakt ut :laugh:

Dejt med Ingenjören i eftermiddag då, jag hade ju planerat promenad/fågelskådning men det ska regna PRECIS vid 4-5-6-tiden :cautious: Men det är en italiensk matmarknad i stan nu, så tänker att vi kanske kan gå dit och sen ta skydd inomhus någonstans. Hoppas han är okej med det :p

Så tråkigt när planer får ställas in pga vädret, men det låter som om det kan bli väldigt mysigt ändå, passande att matmarknaden är där då :). Hoppas det blir mysigt, ser fram emot rapport.

-----

Inget nytt här, men jag sitter lugnt i båten iaf såhär 1,5 dygn senare heja mig you go girl 😎😏🤣.

Nu i morse dök en tanke upp hos mig, om detta är ett mönster - jag brukar endast falla för killar som inte är interesserade av mig. Helt sedan min allra första dejt som 15-åring så har jag gått för de snyggaste och populäraste killarna - och blivit dissad. Får fundera lite över varför det är så....

Låter lite som du sätter dem på piedestal och nedvärderar dig själv? Kanske bara är här men tror du inte det är där skon klämmer?
Mr Perfect t.ex, vad är det som gör honom så bra?
Vad spelar det för roll om killen är populär eller inte?

Jag tycker du ska försöka inse hur mycket kvalitéer DU har och sen försöka hitta någon du gillar :)

Dejt med Ingenjören i eftermiddag då, jag hade ju planerat promenad/fågelskådning men det ska regna PRECIS vid 4-5-6-tiden :cautious: Men det är en italiensk matmarknad i stan nu, så tänker att vi kanske kan gå dit och sen ta skydd inomhus någonstans. Hoppas han är okej med det :p
Så bra, då har ni ju redan nu klart vad ni kan göra om ni vill ses på en till dejt sedan :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 616
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 815
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka