Dejtingtråden 25!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, dejten avklarad! Insåg rätt tidigt att detta inte var någon bra dejt-dag :cautious: jag hade haft en USEL dag på universitetet. Det regnade som bara den och jag glömde regnjackan hemma. Han var trött och hungrig. Ja ni hör ju haha. Men visst var det mysigt ändå! Vi pratade lite om hur vi kände och vi vill ses igen, men vi tar det lugnt och än så länge är det ok att träffa andra. För mig känns det helt ok, vi får se hur det blir helt enkelt :) han hade fullt upp denna veckan på nya jobbet men skulle höra av sig. Jag har väl inte samma pirr i magen efter den här gången som förra, men tror mycket beror på dagens humör från båda. Tänker inte begrava hela relationen på det i alla fall!

Ibland undrar jag verkligen om folk tror att detta är en bra raggningsstrategi??? O_o

36107

Hos mig är det dött. Inte ens tinder gav mig någon dejtinglycka. Nu är jag ju ful så förvänta mig inte nått egentligen, men iaf några matchningar. De få jag fått är sexgalna sluskar typ så tar nog bort appen och ser mig besegrad. Jag är inte menad att finna kärleken o bli älskad, så ska försöka hitta nya framtidsdrömmar. 😊

Fast alltså, nu måste jag bara ge min syn på saken.
Jag är långtifrån klassiskt snygg, jag ser inte mig själv som ful men jag skulle aldrig komma på tanken att ge mig själv en tia utseendemässigt. MEN! Jag är kul, jag är smart, jag är framåt, jag har en rolig presentation, jag är genuin och jag är brutalt okänslig för om någon gillar mig tillbaka eller ej. Om jag blir dissad - hepp - nästa!

Jag lyckas bra på Tinder ändå även om det finns tusen snyggare tjejer där, slanka tjejer med fantastiskt hår och smilgropar som jag själv bara kan drömma om. Det spelar faktiskt ingen roll - det handlar om helheten.
Om jag utgår från mig själv så är det väldigt sällan jag sveper höger på någon som är skitsnygg rakt av, det är oftast inte min typ av kille. Jag är liksom värd så jävla mycket mer än någon som är bättre på att visa upp sin tvättbräda på bild än att skriva en vettig presentation av sig själv och min erfarenhet säger att normsnygga män med gymbilder i många fall är dötrista.

Det jag däremot sveper glatt på är män som ser trevliga ut, har en bra presentation, stämmer in på mina önskemål och som jag får en skön känsla av. De behöver inte vara direkt bildsköna, jag har så många andra kriterier att utseendet är sekundärt.

Och vet du? Jag är helt säker på att det finns massor av män som tänker likadant.

Mera tråkiga reflektioner från de där som säljer "Tjänster"så att säga som (miss)brukar de där sidorna för sina affärer. Skönt tycks hänga ihop med att helt enkelt bli ryckt i tampen. Är det så illa så är det prisuppgift det frågas efter, och tugget om hur bra någon är kan mycket väl hänga ihop med vad torken är villig att betala.

/Bitter jävel angående daitingsiterna. Där har väl lugnat sig med utskick till mailkonton man inte angett men blocklistan är nog rätt lång vid det här laget!
Lägg inget krut på de där - blocka bara rätt av så slipper ni bli irriterade på skit ni inte är intreserade av, för det vill jag inte tro att ni är.

Hos mig är det dött. Inte ens tinder gav mig någon dejtinglycka. Nu är jag ju ful så förvänta mig inte nått egentligen, men iaf några matchningar. De få jag fått är sexgalna sluskar typ så tar nog bort appen och ser mig besegrad. Jag är inte menad att finna kärleken o bli älskad, så ska försöka hitta nya framtidsdrömmar. 😊

Det där hade kunnat vara jag för ett par år sedan, bortsett från att jag aldrig vågat skaffa tinder. Jag är ful, vilket jag också fått höra från omvärlden. Någon attraktiv personlighet har jag inte heller. Jag har så många gånger tänkt att jag inte är värd kärlek och att jag inte är värd att älskas. "Personer som jag har inte rätt till det".

Men så är det ju verkligen inte. Idag firar jag 6 månader med min kille som älskar mig något enormt, och jag älskar honom precis lika mycket. Jag vet också att han tycker att jag är den vackraste som finns. Hade någon frågat mig för ett par år sedan så hade jag sagt att jag kommer vara lyckligt ensam livet ut, att jag inte var intresserad av kärlek eller att hitta någon. Det är först nu jag börjat inse att jag intalade mig det för att skydda mig själv. Jag var så övertygad om att ingen skulle kunna älska mig att jag inte gav det en chans.

Jag tror inte att det finns någon som känner en vilja att finna kärlek som inte är menad att göra det, och alla har förmågan att bli älskade, även när det inte känns som det. Däremot kan det vara väldigt skrämmande med känsla av sårbarhet som uppstår när man kastar sig ut i det okända, och när man erkänner för sig själv (eller andra) att man vill ha någon, trots att man är övertygad om att man inte är värd det. Men det är inte sant, eftersom alla människor är värda kärleken.

Igår blev det en nästan två timmar lång promenad och därefter lite häng i soffan här. Dock utan någon fysisk kontakt alls. Känns lite motsägelsefullt att säga att jag är lite besviken för det när jag själv samtidigt inte gjorde några moves.
Det var en trevlig kväll, men när han skulle gå önskade han mig en trevlig resa (åker på semester om en vecka), som kändes lite som i att vi inte kommer ses mer innan dess iaf. Skickade ett mess nyss iaf till honom och frågade om han vill ses igen. Bättre med svar.

Det där hade kunnat vara jag för ett par år sedan, bortsett från att jag aldrig vågat skaffa tinder. Jag är ful, vilket jag också fått höra från omvärlden. Någon attraktiv personlighet har jag inte heller. Jag har så många gånger tänkt att jag inte är värd kärlek och att jag inte är värd att älskas. "Personer som jag har inte rätt till det".

Men så är det ju verkligen inte. Idag firar jag 6 månader med min kille som älskar mig något enormt, och jag älskar honom precis lika mycket. Jag vet också att han tycker att jag är den vackraste som finns. Hade någon frågat mig för ett par år sedan så hade jag sagt att jag kommer vara lyckligt ensam livet ut, att jag inte var intresserad av kärlek eller att hitta någon. Det är först nu jag börjat inse att jag intalade mig det för att skydda mig själv. Jag var så övertygad om att ingen skulle kunna älska mig att jag inte gav det en chans.

Jag tror inte att det finns någon som känner en vilja att finna kärlek som inte är menad att göra det, och alla har förmågan att bli älskade, även när det inte känns som det. Däremot kan det vara väldigt skrämmande med känsla av sårbarhet som uppstår när man kastar sig ut i det okända, och när man erkänner för sig själv (eller andra) att man vill ha någon, trots att man är övertygad om att man inte är värd det. Men det är inte sant, eftersom alla människor är värda kärleken.

❤❤❤❤❤

• Gilla
Reactions: ptr
Ibland undrar jag verkligen om folk tror att detta är en bra raggningsstrategi??? O_o

Visa bifogad fil 36107
Feg fick jag också häromdagen.
"kom igen och skriv nu var inte så feg"
Jag undrade om han verkligen tyckte att det var ett lämpligt sätt att ta kontakt på varpå han svarade något gnälligt om att han alltid blev kritiserad innan man ens har pratat.
Jag ballade ur lite med en lång rant om att han då kanske skulle fundera lite över sitt beteende.
🤷

Fortsätter träffa N väldigt intensivt.
Jag och bästis pratade lite om det igår, att vi har nåt slags pseudoförhållande... hon hade också varit med om det tidigare...

Hon tyckte att jag borde nämna för honom vad jag känner, men jag vet inte. Vill bara hålla saker och ting så enkelt som möjligt. Vi får se :)

Nu händer det grejer! :o Matchade med en kille på tinder igår, jag kände igen honom och det visade sig att vi har väldigt många gemensamma vänner. Har inte fått något grepp om honom, men han jobbar i universitetsbyggnaden bredvid mig så imorgon ska vi ses på lunch! Kan bli trevligt även om jag inte har några jättestora förhoppningar :)

Och minns ni italienaren som ville gifta sig med mig? :rofl: Honom ska jag träffa på lördag. Sen chattar jag med en annan kille som har katt (:love:) som faktiskt verkar jättegullig. Honom ska jag kanske träffa nästa vecka :o Herregud det är snabba puckar nu.

@Fazeem Shit ja här händer det grejer! Men, hur går det med Ingenjören då? :)

----
Inget nytt här, men har inte vart hemma heller, cykelsemester i 2 dar :).
Vi har inte hörts av sedan i tisdags, men det var väntat. Vi skriver ju inte så mycket, och han sa att han skulle höra av sig nästa vecka när han förhoppningsvis hade mer tid över :) Kände ju inte direkt det där pirret sist, och när vi också snackade lite och sa att vi inte har några "regler" om att inte få träffa andra så tänker jag att äsch, vill någon ses säger jag inte nej liksom :D Men vill definitivt träffa Ingenjören en gång till, för att se om pirret kommer tillbaka!

Jag träffar fortfarande dejten o vet fortfarande inte var det är på väg men börjar kanske känna att det inte kommer funka i all evighet.

Han är fortsatt sjukt fin mot mig. :love: Men delar av det jag tvekade lite på ställdes på ett sätt på sin spets... men ändå inte. Haha. Jaja. Än så länge är det fortfarande att bara njuta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 617
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster...
2
Svar
29
· Visningar
2 828
Senast: Twihard
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka