Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej! Ja tycker man inte att det är en stor grej att varken flytta ihop eller isär så blir det ju mkt enklare att ta det steget förstås :)
Jag förstår självklart att det kan resultera i både långa och lyckliga förhållanden trots att det går snabbt. Men jag ser risken för att det inte gör det efter 30 dagars bekantskap som så pass stor att jag helt enkelt inte hade orkat chansa med så stora grejer som flytt osv.

Utav dessa 31 dagar som gått har jag varit boende hos honom alla dagar utom 10 nätter ... Och då menar jag att vi ses 24/7 eftersom jag bor med honom... Han jobbar men bara deltid och ibland är jag även med honom på jobbet... Så 31 dagar kan va ses 3-4 timmar till 24/7 och vi har det senare.. Och vi pratar... Kommunikationen är det inget fel på... Jag vet vart jag har honom och han vet vart han har mej.

För att haka på några i tråden... Vi är inte ens ihop... Vi har en relation/förhållande men det är inte definierat... Japp jag vet ... Inte riktigt 100 min grej. Men om jag vill må så här bra som jag gör med honom tar jag att han inte är likadan som jag... Då kan jag leva med att vi bara "är"...
Och förhoppningsvis sam-bor snart :)

precis så.
De har ställt in sig på att de vill ha barnbarn och de tror att barn och familj är meningen med livet för alla.

Det uppskattade jag med mina föräldrar. Det var aldrig något tjat om något utan de uppmuntrade mig bara att gå min egen väg och vara stark och självständig.
Jag sa tidigt att jag inte vill ha barn, var inget konstigt med det.
Nu var jag ganska ung när mamma dog men har väldigt svårt att tro att hon skulle haft några åsikter om det nu heller.
Pappa brukade kalla Ruben för sitt barnbarn :p

Utav dessa 31 dagar som gått har jag varit boende hos honom alla dagar utom 10 nätter ... Och då menar jag att vi ses 24/7 eftersom jag bor med honom... Han jobbar men bara deltid och ibland är jag även med honom på jobbet... Så 31 dagar kan va ses 3-4 timmar till 24/7 och vi har det senare.. Och vi pratar... Kommunikationen är det inget fel på... Jag vet vart jag har honom och han vet vart han har mej.

För att haka på några i tråden... Vi är inte ens ihop... Vi har en relation/förhållande men det är inte definierat... Japp jag vet ... Inte riktigt 100 min grej. Men om jag vill må så här bra som jag gör med honom tar jag att han inte är likadan som jag... Då kan jag leva med att vi bara "är"...
Och förhoppningsvis sam-bor snart :)

Min åsikt är att även om man spenderar varenda minut tillsammans under både veckor och månader, så finns det saker som inte kommer fram förrän efter år tillsammans. Oavsett hur väl man kommunicerar. Sedan kan man ju flytta ihop innan dess givetvis men på något sätt ökar ju sannolikheten att man håller ihop ju längre tid man varit tillsammans.

Apropå föräldrar, ni som är singlar - hur är era föräldrar? Mina frågar i princip aldrig om varken partner eller barn. Mamma håller sig undan det med högsta medvetenhet, hon vet att många väljer ett annat liv och vill inte att jag ska uppleva några förväntningar från hennes håll. Dessutom tycker hon det verkar himla skönt att leva ensam och förstår att många väljer det. Pappa är nog egentligen ganska nyfiken, men vi har alltid mer intressanta saker att prata om och drar iväg om allt från politik till att bygga möbler när vi pratar. Sedan har han fem barn så det finns väl inte tid till att luska i allas kärleksliv.

Hur är era föräldrar? Jag har vänner som alltid får höra om när de ska träffa någon och skaffa barn. Jag tycker det verkar extremt jobbigt.

Pappa är inte så brydd.
Mamma är sjukt nyfiken, när jag hade fotografen här så sa jag att jag kommer ut och lämnar herr pudel, hon tyckte mer "jag kan komma in, jag är inte blyg" :D

Barnbarn vet dom att dom inte kommer få av mig :) (det har dom fått av syrran)
De ser liksom @Bison s pappa, herr pudel som sitt barnbarn :love:

Dom vill väl säkert att jag ska träffa nån vettig karl med fötterna på jorden, men stressar mig inte på något sätt.
Väldigt skönt!

Senast ändrad:
Dejt eller vad man nu ska kalla det med 24 -åringen på fredag :)

I veckan när jag bar upp frukt till fikarummet så frågade hans pappa om jag verkligen fick bära så tungt. Då stannade jag vid honom, putade och strök mig över magen och sa nåt i stil med; "nää jag vet inte riktigt":D

Sen frågade han om jag träffat hans son i helgen, vilket jag hade, då satt han bara och ojjade sig, hahaha.

Vad har ni för dealbreakers när ni dejtar? Vad skulle kunna få er att direkt avstå en dejt innan ni ens träffat personen? (Om man bortser från självklara saker som att personen ej bör vara massmördare och liknande;))

Jag dejtar inte någon som:
• Har barn
• Är kortare än typ 175 cm
• Är gammal nog att kunna vara min pappa eller ung nog att vara min son
• Är allergisk mot pälsdjur

Vad har ni för dealbreakers när ni dejtar? Vad skulle kunna få er att direkt avstå en dejt innan ni ens träffat personen? (Om man bortser från självklara saker som att personen ej bör vara massmördare och liknande;))

• Har barn

För ett seriöst förhållande har jag ganska många :p
Just nu räcker det att han är snygg, vettig att prata med och bra på att ligga.

Apropå föräldrar, ni som är singlar - hur är era föräldrar? Mina frågar i princip aldrig om varken partner eller barn. Mamma håller sig undan det med högsta medvetenhet, hon vet att många väljer ett annat liv och vill inte att jag ska uppleva några förväntningar från hennes håll. Dessutom tycker hon det verkar himla skönt att leva ensam och förstår att många väljer det. Pappa är nog egentligen ganska nyfiken, men vi har alltid mer intressanta saker att prata om och drar iväg om allt från politik till att bygga möbler när vi pratar. Sedan har han fem barn så det finns väl inte tid till att luska i allas kärleksliv.

Hur är era föräldrar? Jag har vänner som alltid får höra om när de ska träffa någon och skaffa barn. Jag tycker det verkar extremt jobbigt.
Morsan gav upp för flera år sedan, men frågade lite nyfiket om jag nämnde någon man (aldrig om jag nämnde någon kvinna, helt inställd på att alla ska hamna i heterosexuella, monogama parförhållanden..). Efter senaste partnern frågar hon inget, hon har nog insett att det är meningslöst :p

Farsan, han har aldrig brytt sig, eller åtminstone inte sagt något som tyder på att han bryr sig.

• Har barn
Har väl lite väl många.. Men här är några.

- Inte verkar vara speciellt smart, märks snabbt i en konversation.
- Drar olustiga skämt, eller pinsamma.
- Håller på med roller derby.
- För extrem i utseendet, typ tatueringar i ansiktet, mycket piercingar, blått hår, rejv-kläder.
- Skriver till mig hela tiden.

• Har barn
Rökare! (Astma!)
Hund! (Astma)
Ej demokratisk sinnad.
Tok religiös.
Kräver att vi ska ha barn tillsammans. (4 räcker för mig). (kan tänka mig ett barn till om det käns jätte rätt men annars nej).

De frågar aldrig rakt ut men försöker luska ibland. Jag säger sällan något självmant om vad jag har för mig och vilka ja träffar.
Mina föräldrar har önskat att bli mormor och morfar längre, speciellt min mamma. Jag är tyvärr enda dottern... Som tur är har i alla fall en bror levererat barnbarn. Att jag ska hitta nån att leva med och leverera barnbarn har de nog gett upp hoppet om nu, är 35.

• Har barn

Trodde jag hade ganska många dealbreakers men två jättefina människor jag träffat har råkat pricka var sin grej jag verkligen inte trodde jag kunde "stå ut" med och nu tänker jag inte ens på det. Tror bara det är extremt stor åldersskillnad och pissiga värderingar/dåligt beteende som inte är ok.

• Har barn
Jag dejtar inte rökare, pälsdjursallergiker eller oattraktiva personer.
Ska det vara något "seriösare" så är kravlistan så jävla lång att jag inte orkar skriva ner den här :p Men typ... liknande värderingar, tycka om mina hundar, inte ha barn, måste uttrycka sig åtminstone hyfsat i skrift och vara lätt(!) att kommunicera med i tal. Passar personen inte in så är det inget för mig.

Min mamma är extremt nyfiken men eftersom hon alltid har (dåliga) åsikter så berättar jag ingenting just nu. Det skulle väl vara om det blir någon som ska med på familjemiddagar som det kan bli aktuellt.
Jag blev lite nyfiken nu. Vid en familjemiddag, tänker du då att du tar med den du känner dig närmast med, eller? Kan du tänka dig att ta med ena en gång och en annan vid annat tillfälle?
Egentligen en fråga till alla polys :)

• Har barn

Det är svårt det där med dealbreakers, mycket är flytande för mig. Men saker som jag absolut inte skulle gå med på är:

- Sexistiska eller rasistiska åsikter
- Avsaknad av empati (i mina mått mätt då)
- Klassförakt
- Dömande av andras livsval
- Någon som inte vill ha barn
- Elakheter och andra sådana självklarheter

Ohälsosam livsstil skulle nog inte heller fungera då träning och hälsosam mat är bland mina främsta intressen. Det är egentligen inte en dealbreaker bara något jag inte tror funkar ihop med mitt liv och mina intressen.

Åh vad nyfiken jag blir nu! Varför är det en dealbreaker? Om du vill berätta alltså :).
Varit på flera match-efterfester med derby-lag, mest bara råkat hamna på dom. Det är häftiga och sammansvetsade grupper av flator där kvinnokraften nästan sprakar. Starka grupper som tror på något och utövar något tillsammans. Det är fint att se, men inte min grej.
Jag är anarkist (på det sättet att jag alltid är i opposition, ständigt ifrågasättande av allt inkl. grupper) och det blir en motsättning mellan mig och roller derby-personer som inte är anarkistiska. Jag klarar inte riktigt av den stereotypa roller derby-personen.

Haha, låter helt sjukt egentligen. Men ja.. Jag undviker närmare kontakt med dom. Dock har de sjukt bra efterfester! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 718
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka