Mina föräldrar har givit upp om att jag ska träffa någon, så de frågar aldrig.Hur är era föräldrar? Jag har vänner som alltid får höra om när de ska träffa någon och skaffa barn. Jag tycker det verkar extremt jobbigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina föräldrar har givit upp om att jag ska träffa någon, så de frågar aldrig.Hur är era föräldrar? Jag har vänner som alltid får höra om när de ska träffa någon och skaffa barn. Jag tycker det verkar extremt jobbigt.
Varje gång jag träffar henne(vilket är en gång i veckan ungefär) så undrar hon om jag har träffat någon och nämner att i min ålder är det vanligt att man skaffar barn. Hon är orolig för att hon ska bli för gammal för att orka passa mina barnHur är era föräldrar? Jag har vänner som alltid får höra om när de ska träffa någon och skaffa barn. Jag tycker det verkar extremt jobbigt.
Apropå föräldrar, ni som är singlar - hur är era föräldrar? Mina frågar i princip aldrig om varken partner eller barn. Mamma håller sig undan det med högsta medvetenhet, hon vet att många väljer ett annat liv och vill inte att jag ska uppleva några förväntningar från hennes håll. Dessutom tycker hon det verkar himla skönt att leva ensam och förstår att många väljer det. Pappa är nog egentligen ganska nyfiken, men vi har alltid mer intressanta saker att prata om och drar iväg om allt från politik till att bygga möbler när vi pratar. Sedan har han fem barn så det finns väl inte tid till att luska i allas kärleksliv.
Hur är era föräldrar? Jag har vänner som alltid får höra om när de ska träffa någon och skaffa barn. Jag tycker det verkar extremt jobbigt.
Mina föräldrar har givit upp om att jag ska träffa någon, så de frågar aldrig.
Varje gång jag träffar henne(vilket är en gång i veckan ungefär) så undrar hon om jag har träffat någon och nämner att i min ålder är det vanligt att man skaffar barn. Hon är orolig för att hon ska bli för gammal för att orka passa mina barn![]()
Sköt att de slutat fråga, jobbigt att även de inser att det är kört.Skönt?
Apropå föräldrar, ni som är singlar - hur är era föräldrar?
Ja alltså, vad ska man svara på det liksom? "Okej fixar en fru i morgon då"![]()
![]()
Sköt att de slutat fråga, jobbigt att även de inser att det är kört.
Jag tror att mina gett upp, för de säger eller frågar aldrig något om dejting osv. Lika glad är jag för det, eftersom jag inte vill behöva ta en hel diskussion om att jag är asexuell och därför har extremt liten chans att någonsin träffa en partner som är rätt för mig. Jag tror inte de skulle förstå problemet ändå, tyvärr.
Apropå föräldrar, ni som är singlar - hur är era föräldrar? Mina frågar i princip aldrig om varken partner eller barn. Mamma håller sig undan det med högsta medvetenhet, hon vet att många väljer ett annat liv och vill inte att jag ska uppleva några förväntningar från hennes håll. Dessutom tycker hon det verkar himla skönt att leva ensam och förstår att många väljer det. Pappa är nog egentligen ganska nyfiken, men vi har alltid mer intressanta saker att prata om och drar iväg om allt från politik till att bygga möbler när vi pratar. Sedan har han fem barn så det finns väl inte tid till att luska i allas kärleksliv.
Hur är era föräldrar? Jag har vänner som alltid får höra om när de ska träffa någon och skaffa barn. Jag tycker det verkar extremt jobbigt.
Min otroligt seriösa och pliktrogna brorsa höll på att gå under när jag skiljde mig.
Efter det engagerade han sig ganska mycket hur det går för mig. Nu har han dock gett upp och går efter det han inte vet mår han inte dåligt över![]()
Jag förstår!
Jag tror också att jag till viss del slipper undan för att jag har syskon som sedan länge skaffat både partner och barn. Mitt ointresse hade nog setts som mycket allvarligare om jag var enda barnet, eftersom mina föräldar är väldigt familjekära typer som gärna vill ha en hel skock med barnbarn.
Min bror är fortfarande lite "Jaha och vem fan är det då?" när det dyker upp ett manligt namn. Vilket är fånigt kul för att vi båda vet att han är den minst överbeskyddande brorsan i världen som struntar helt i vem jag träffarSåvida det inte skulle bli seriöst då, då hade han nog blivit nyfiken på sin nya familjemedlem.
Jag tror också att jag till viss del slipper undan för att jag har syskon som sedan länge skaffat både partner och barn. Mitt ointresse hade nog setts som mycket allvarligare om jag var enda barnet, eftersom mina föräldar är väldigt familjekära typer som gärna vill ha en hel skock med barnbarn.
Ja, det är klart att jag gör. Om ingen ville ha mig när jag var smal, vältränad, ung och ganska söt, så lär ju ingen vilja ha mig nu när jag är "gammal", tjock och anskrämlig heller.Upplever du själv att det är kört, och i så fall varför?
Ja, det är klart att jag gör. Om ingen ville ha mig när jag var smal, vältränad, ung och ganska söt, så lär ju ingen vilja ha mig nu när jag är "gammal", tjock och anskrämlig heller.![]()
En fördel med att bli gammal är ju att man får mer realistiska förväntningar på vad en relation ska vara och vad som är viktigt i den. Just det där att det är mindre viktigt hur man är än hur man ser ut tex.Ja, det är klart att jag gör. Om ingen ville ha mig när jag var smal, vältränad, ung och ganska söt, så lär ju ingen vilja ha mig nu när jag är "gammal", tjock och anskrämlig heller.![]()