Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina föräldrar är väldigt nyfikna och ibland rätt klumpiga. Dom vill gärna höra allt och lite till "men det händer inte så mycket i våra liv så det är så roligt att höra när du berättar". Kan dela med mig av väl utvalda historier, hade dom hört allt så hade dom nog storknat :angel:

Dom brukar fråga om jag träffar någon och kan ha åsikter om personen jag är med, men jag brukar vara tydlig med att jag inte är intresserad av att veta vad dom tycker om jag inte ber om det. Dom har blivit bättre och bättre på att respektera det så det är väldigt skönt :up:

Jag har inte ens vågat berätta för mina föräldrar att jag och maken har varit separerade sedan i somras.... :cautious: Mest pga att de kommer antagligen säga (eller åtm tänka) typ: "Vad sa vi".... och lägga sig i hur vi ska sköta det med ekonomin osv. osv. :mad:
Lär bli svarta fåret i familjen, men men - kanske dags att avlasta stackars brorsan :o som är 34 och fortfarande singel.

Men tycker ändå synd om er som har föräldrar som tjatar om barnbarn m.m. Mina har gett upp ang. det tror jag.

Mina dealbreakers är:
- barn (kan evt göra undantag om barnet inte är en del av personens vardag)
- tycker inte om djur/gravt allergisk
- mycket skägg
- för stor åldersskilnad
- överviktig (något kg extra kan vara ok)
- usla värderingar
- inga egna interessen

Tindrade lite igen i går kväll, glömde räkna men gissar att jag bläddrade igenom 20-25 stycken. Av dessa blev det vad jag minns 6 högerswipe, matchade med 4 av dom. Så jag är inte så kräsen. :p Dök även upp ett par spännisbilder och en ung kille på 25 med magrutor! :love: (Blev tyvärr vänsterswipe på honom av andra orsaker dock..) En skrev till mig rätt omgåande och vill ta en kaffe nån dag, verkar som en trevlig snubbe.

Eller om du som man kommer hem med en manlig partner? Jag tror föräldrar banar väg för mycket egen besvikelse om man försöker applicera sina drömmar på sin barn, oavsett om barnen är vuxna eller ej.
Min bror var ganska sen med sitt första förhållande och de tjejer han träffade blev främst kompisar. Så en natt drömde min mamma att en av brorsans killkompisar var lite mer än bara en kompis. Hon tyckte det kändes okej men var lite ledsen för sin egen skull eftersom hon inte skulle få biologiska barnbarn. Att jag inte skulle ge henne barnbarn hade hon tydligen accepterat åtminstone i drömmen. Å andra sidan har hon även skämtat om att hon hoppas jag blir våldtagen så jag blir gravid.

På riktigt? O_o Det där är ju fruktansvärt! Blir helt stum och väldigt ledsen för din skull :(
På riktigt. Till hennes försvar var det på skämt. Inte till hennes försvar så bör man nog inte skämta om sånt. Men nu var det länge sedan, vill minnas att jag sagt något om att blev jag gravid skulle jag ha svårt att göra abort. Antar att jag kan ta det som en komplimang att hon tror att jag är så noga med att skydda mig att det enda sättet jag skulle bli gravid är våldtäkt. Alternativt tror hon inte att jag har sex. :angel:

På riktigt. Till hennes försvar var det på skämt. Inte till hennes försvar så bör man nog inte skämta om sånt. Men nu var det länge sedan, vill minnas att jag sagt något om att blev jag gravid skulle jag ha svårt att göra abort. Antar att jag kan ta det som en komplimang att hon tror att jag är så noga med att skydda mig att det enda sättet jag skulle bli gravid är våldtäkt. Alternativt tror hon inte att jag har sex. :angel:
Att skämta om att någon ska bli våldtagen för att den ska kunna få ett barnbarn är så galet över alla gränser man kan komma. Inget du bör försvara henne för!

Att skämta om att någon ska bli våldtagen för att den ska kunna få ett barnbarn är så galet över alla gränser man kan komma. Inget du bör försvara henne för!

Det är inte bara galet gränslöst, det är ju helt jävla rubbat tycker jag. Om man inte ögonblickligen ber tusen gånger om ursäkt och skäms efter en sådan groda har hoppat ur munnen så är man ju.. alltså jag saknar ord.

Mina föräldrar och faktiskt i stort sett hela min släkt har aldrig andats om att jag skulle "stadga" mig och skaffa barn. Mamma var inte ens så pigg på att bli farmor när brorsan väntade sin första men det ändrade sig under graviditeten och nu älskar hon sina barnbarn, men har aldrig haft några förväntningar på att jag ska skaffa några.

Nej, jag vet. Hon är tyvärr den sorten som säger mycket av vad hon tänker högt utan självcensur.

Det är inte bara galet gränslöst, det är ju helt jävla rubbat tycker jag. Om man inte ögonblickligen ber tusen gånger om ursäkt och skäms efter en sådan groda har hoppat ur munnen så är man ju.. alltså jag saknar ord.
Hon är inte så mycket för ursäkter tyvärr. Och jag tror faktiskt inte att hon själv inser vilken hemsk sak det är att säga till någon. Just för att hon inte menade på allvar att hon ville att det skulle hända. Jag har försökt förklara någon gång men tror inte det gick fram.

Min bror var ganska sen med sitt första förhållande och de tjejer han träffade blev främst kompisar. Så en natt drömde min mamma att en av brorsans killkompisar var lite mer än bara en kompis. Hon tyckte det kändes okej men var lite ledsen för sin egen skull eftersom hon inte skulle få biologiska barnbarn. Att jag inte skulle ge henne barnbarn hade hon tydligen accepterat åtminstone i drömmen. Å andra sidan har hon även skämtat om att hon hoppas jag blir våldtagen så jag blir gravid.

Men herregud så vidrigt! Att en förälder ens tänker tanken är fullkomligt fasansfullt. Det är sannerligen inget man skämtar om.

Flera skriver att för stor åldersskillnad är en dealbreaker. Vad menas mer exakt med för stor åldersskillnad?

Har inget i den här tråden att göra men är nyfiken :p

Flera skriver att för stor åldersskillnad är en dealbreaker. Vad menas mer exakt med för stor åldersskillnad?

Tror vi har diskuterat det tidigare, men för mig som är 37, så vill jag inte dejta någon yngre än 25 eller äldre än 55. Då känns det ändå som jag har ett rätt stort åldersspann att röra mig inom. :)

Min kompis som är 38 dejtar dock en 64-åring just nu, och de trivs jättebra ihop. :up:

Det beror lite på vart i livet personen befinner sig, mognadsgrad osv. men rakt från luften skulle jag säga 25 - 45 för mig. Alltså 5 år yngre och 15 år äldre. Dock dejtar jag helst personer 28-35.

Det beror lite på vart i livet personen befinner sig, mognadsgrad osv. men rakt från luften skulle jag säga 25 - 45 för mig. Alltså 5 år yngre och 15 år äldre. Dock dejtar jag helst personer 28-35.

Hade jag vart i dejtingsvängen hade jag nog också lagt mig ungefär där. Min man är 9 år äldre än mig men jag skulle ha lite svårt för att dejta någon som är 9 år yngre, den skulle vara 20 år isåfall...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 718
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka