Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror vi har diskuterat det tidigare, men för mig som är 37, så vill jag inte dejta någon yngre än 25 eller äldre än 55. Då känns det ändå som jag har ett rätt stort åldersspann att röra mig inom. :)

Min kompis som är 38 dejtar dock en 64-åring just nu, och de trivs jättebra ihop. :up:
Jag är ju så trångsynt att jag brukar tänka var man står om 5 - 10 år, om jag är 50, vill jag dela mitt liv med någon som är 70? Om jag går i pension vid 65, vill jag vara skötare åt en som är 85 eller vill jag ha någon som förhoppningsvis är runt min egen ålder?

Jag har ett ganska smalt åldersspann, även 10 år kan jag tycka är mycket åt vardera hållet för min egen del och innan någon får högt blodtryck så ja, jag vet att man aldrig vet något om morgondagen, hur länge en relation håller eller om man får vara frisk.

Jag är ju så trångsynt att jag brukar tänka var man står om 5 - 10 år, om jag är 50, vill jag dela mitt liv med någon som är 70? Om jag går i pension vid 65, vill jag vara skötare åt en som är 85 eller vill jag ha någon som förhoppningsvis är runt min egen ålder?

Jag har ett ganska smalt åldersspann, även 10 år kan jag tycka är mycket åt vardera hållet för min egen del och innan någon får högt blodtryck så ja, jag vet att man aldrig vet något om morgondagen, hur länge en relation håller eller om man får vara frisk.

Ja, om jag letade efter et seriöst långsiktigt förhållande skulle jag nog tänka i samma banor som du. Men tänker samtidigt att vi människor enligt uppgift i de flesta fall är seriemonogamister, dvs. om jag träffar någon jag gillar nu så behöver jag inte vara tillsammans med just den personen hela resten av mitt liv.

Eksmaken var endast 6 år äldre än mig, men ut ifrån familjehistorik var det mycket sannolikt att han kom till att dö 20-30 år innan mig... Så jag hade redan inställd mig på att jag skulle behöva hitta en "ersättare" någon gång i framtiden, även innan vi gjorde slut.

Ja, om jag letade efter et seriöst långsiktigt förhållande skulle jag nog tänka i samma banor som du. Men tänker samtidigt att vi människor enligt uppgift i de flesta fall är seriemonogamister, dvs. om jag träffar någon jag gillar nu så behöver jag inte vara tillsammans med just den personen hela resten av mitt liv.

Eksmaken var endast 6 år äldre än mig, men ut ifrån familjehistorik var det mycket sannolikt att han kom till att dö 20-30 år innan mig... Så jag hade redan inställd mig på att jag skulle behöva hitta en "ersättare" någon gång i framtiden, även innan vi gjorde slut.
Jag har alltid dragits till de som i ungefär samma ålder som jag själv, så att jag som 20-åring hade varit tillsammans med någon som var 40 hade varit lika otänkbart för mig som att jag hade varit tillsammans med någon som var 20 eller 60 om jag var 40.

Vad andra gör för val lägger jag mig inte i, det är hur jag ser på saken för min egen del. För mig är ålder inte bara en siffra.

Flera skriver att för stor åldersskillnad är en dealbreaker. Vad menas mer exakt med för stor åldersskillnad?

Har inget i den här tråden att göra men är nyfiken :p
Främst handlar det (för mig) om att va i olika skeden av livet och mental mognad. Jag har 24-35 rent generellt, kan tänka mig avvika på några år om det är någon som ger mig en wow-känsla.

----
Det har vart lite tyst med J då han for för att hälsa på sin familj och sen blev förkyld men imorgon har vi bokat in en fika. Det ska bli kul :)

Hemma från min dejt.
Det snöade som fan hela tiden :rofl:
Jag såg ut som en dränkt katt efter en timmes hurtig promenad över stock och sten.
Han var trevlig, snäll, charmig, glad osv. Men jag är tveksam som vanligt.
Min bästis håller på att bli galen på mig, varför kan jag inte bara bli nöjd någon gång, ingen duger, vill hela tiden ha något annat.

Men ja, vi får väl se. Han tyckte om mig och vill ses igen. Jag ska sova på saken :p

Det var fint när vi stod på parkeringen i snön och kysstes.
Min nya grej är tydligen att avsluta mina dejter i sann Hollywood-stil.
Sen åkte jag till systemet och köpte en box med vin, inte lika glammigt :rofl:

Jag har 5 år +- på tinder och tycker det ger ett rätt stort spann. Många i min ålder ser jättegamla ut tycker jag och många några år yngre ser väldigt unga ut. Alltså tycker jag det känns som att de 10 åren (är 33 i år) räcker gott o väl för att få ett gäng som både känns för gamla resp för unga. Är inte ute efter något livslångt o inte beredd att trixa en massa så intresserar mig bara för de som känns lila mig själv i nuläget.

Jag är i 40-årsåldern och skulle gärna få barn. Om jag då skulle skaffa det med någon 20 år äldre så skulle han vara 60 och då finns det en risk att han kommer börja få ålderskrämpor och eventuellt gå bort pga ålder redan när barnet är rätt ungt.
Min mamma är drygt 70. Hos henne och hennes väninnior är det många som har män som gått bort pga ålder pga många av de varit tillsammans med någon man 10 år äldre. Så egentligen tänker jag att om jag skulle träffa någon för resten av mitt liv så vore det bra om han svarare var 10 år yngre.

Flera skriver att för stor åldersskillnad är en dealbreaker. Vad menas mer exakt med för stor åldersskillnad?

Har inget i den här tråden att göra men är nyfiken :p
Nu nämnde jag inte åldersskillnad själv men det är helt klart en av mina. För mig innebär det att jag inte vill träffa någon som är gammal nog att vara min farsa eller någon som det skulle kännas som barnarov att ligga med :p Söker 25-40, 25 känns dock väldigt ungt redan det så den gränsen är stenhård och 40 kan jag tumma litegrann på. Själv är jag 31.

Som svar i diskussionen om ålder. Jag är väldigt låst när det kommer till ålder. Jag vet att det bara är en siffra, men jag vill inte träffa någon som är yngre än mig (för något seriöst då). Inte heller för mkt äldre, tror jag har 31-34 på tinder (är alltså 31 själv). Jag letar alltså inte aktivt efter ngn utanför det åldersspannet, men sen vet man ju aldrig.

Mina dealbreakers är rökning och snusning och sen allt sånt där att man ska gå ihop och ha liknande värderingar och tycka om att umgås osv det tycker jag är självklarheter.

//r

Har nog egentligen ålder som dealbreaker.. men!

Jag träffade ju min kollega som är närmare 50 och blev attraherad så jag får nog kanske ta bort den :D

Annars är det nog inte så mycket:
- Min hund gillar inte personen
- Han bor för långt härifrån
- Dåligt sex
- För långt till höger

BM ringde i morse och sa att jag var frisk, skickade ett sms till fotografen som bara skrev: "Jag vet, jag testade mig förra veckan"

Känns skönt iallafall :)
24-åringen skickade en snapchat att han ser fram emot imorgon! Hans pappa sa idag: "Nästa gång du träffar honom kan du ju be han ta körkort :D"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 718
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka