Dejtandet fortsätter del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev lite nyfiken nu. Vid en familjemiddag, tänker du då att du tar med den du känner dig närmast med, eller? Kan du tänka dig att ta med ena en gång och en annan vid annat tillfälle?
Egentligen en fråga till alla polys :)

Lite off frågan och nu är jag ju typ så långt ifrån poly man kan komma (åtm vad jag vet i nuläget :D) men jag har ju redan varit på ett gäng familjesammanskomster med min dejt och kände ganska omgående att jag gärna tagit med honom på detsamma med min släkt. Trots att vi inte ser oss som ett par. I mitt fall tror jag det är en kombo av att vi funkar väldigt bra i sådana sammanhang och umgås ändå väldigt nära. Det var för mig väldigt trevligt att inse att det inte måste vara så jäkla svart-vitt "att ta med sin ya partner" till föräldrar/familj som det kan vara. Mer "Säg hej till en najs kille jag gillar att hänga med".

@parellikusken Fattar! Tack för förklaringen! Själv är jag så jävla avundsjuk på folk som törs köra roller derby för jäääklar vilka vänskaper de har. Får ont i själen av avundsjuka. Vill dock inte dö på ett par jävla roller blades :p (men shit vad cool jag hade sett ut i såna kläder!)

@parellikusken Fattar! Tack för förklaringen! Själv är jag så jävla avundsjuk på folk som törs köra roller derby för jäääklar vilka vänskaper de har. Får ont i själen av avundsjuka. Vill dock inte dö på ett par jävla roller blades :p (men shit vad cool jag hade sett ut i såna kläder!)
Är sjukt häftigt!
Jag är avundsjuk på att de vågar köra det, de har sånt mod. Jag är uppvuxen på skridskor, kvartershockey och inlines, men hade aldrig vågat de dom håller på med.
Men ja.. Å andra sidan vågar jag sitta på en flyktdjur i full galopp i skogen var och varannan dag istället, krävs lite mod för det med. :)

Jag dejtar inte någon som:
• Har barn
• Är kortare än typ 175 cm
• Är gammal nog att kunna vara min pappa eller ung nog att vara min son
• Är allergisk mot pälsdjur
Inga av de grejorna är dealbreakers för mig, möjligen allergiker.
Rökare däremot, och personer med politisk hemvist väldigt långt åt endera ytterflanken...
Svartsjuka över förnimbar grad också, och människor som bor långt bort och inte är flyttbara.

Jag blev lite nyfiken nu. Vid en familjemiddag, tänker du då att du tar med den du känner dig närmast med, eller? Kan du tänka dig att ta med ena en gång och en annan vid annat tillfälle?
Egentligen en fråga till alla polys :)
Jag har inte haft någon polyrelation, nu lever jag mer polysexuellt än polyamoröst. Alldeles färsk ur garderoben här ;). Men om jag träffar mer än en seriös så får jag ju tala om det. Om det sedan blir en åt gången eller fler samtidigt återstår att se. Det finns fler saker som rör till det lite, bl a önskemål om olika sorts relationer. Min pappa hade tyckt att det var fantastiskt så hans stöd har jag garanterat. Han sa senast för någon dag sedan att han nog var poly för han var förälskad i så många kvinnor samtidigt. Jag tror att mamma hade kunnat lära sig. Men trots att en av hennes bästa vänner sedan 40 år är lesbisk så pratar hon fortfarande om icke heteros (och antagligen monogama) som "såna" :(.

Jaså, vad är det för åsikter då?
Hon vet på förhand vilka relationer som kommer gå åt skogen. Hon har bara gillat en av mina pojkvänner, och honom gillade hon så mycket att hon refererade till honom som "stackars O". Stackars kom av att han var tvungen att stå ut med mina hundar. Och mig? O var dock den för mig sämsta partnern. Han var inte så snäll som de andra har varit. Jag kan inte ens föreställa mig vad hon hade sagt om hon får reda på att jag dejtar en gift man :laugh:.

Hon klagar också på mina brorsors flickvänner, och så visste hon att min väninnas make skulle blåsa henne och nästan tvinga henne in i skuldsanering. Så... Hon lever förstås ensam. Och har inte gjort några fantastiska val själv när det kommer till tidigare partners.

Vad har ni för dealbreakers när ni dejtar? Vad skulle kunna få er att direkt avstå en dejt innan ni ens träffat personen? (Om man bortser från självklara saker som att personen ej bör vara massmördare och liknande;))

• Har barn

Jag har mycket få dealbreakers. Men de jag har är

1. För långt åt höger politiskt
2. För osäker. Drar fram det värsta i mig.
3. Ställer krav på mig. Det drar också fram dåliga sidor i mig.

Är inte petig med ålder alls. Kanske att det inte är så hett med sladdrigt skinn men om han är fit så är 20 års skillnad inget som stör. Hade inte haft problem med 15 år yngre heller. Hotelldejten fick barn som tonåring så han hade en dotter som bara var ett par år yngre än mig. Bryr mig inte om allergier (exet är pälsdjursallergiker och där har jag bott med hundar i flera år). Skiter i längden och tycker det underlättar om han har egna barn.

Apropå föräldrar, ni som är singlar - hur är era föräldrar? Mina frågar i princip aldrig om varken partner eller barn. Mamma håller sig undan det med högsta medvetenhet, hon vet att många väljer ett annat liv och vill inte att jag ska uppleva några förväntningar från hennes håll. Dessutom tycker hon det verkar himla skönt att leva ensam och förstår att många väljer det. Pappa är nog egentligen ganska nyfiken, men vi har alltid mer intressanta saker att prata om och drar iväg om allt från politik till att bygga möbler när vi pratar. Sedan har han fem barn så det finns väl inte tid till att luska i allas kärleksliv.

Hur är era föräldrar? Jag har vänner som alltid får höra om när de ska träffa någon och skaffa barn. Jag tycker det verkar extremt jobbigt.
Pappa började predika om att det är jäääättefarligt att träffa folk från nätet när nätdejting kom upp. Föga förvånande, jag är 31 och han är fortfarande på mig om att jag inte ska gå ut själv när det är mörkt :p Annars verkar han inte så intresserad, jag vet att han vill ha barnbarn men han fattar väl själv att man inte blir gravid av tjat och att jag inte har det helt lätt med det sociala.

Mamma är inte så brydd så sett hon heller, däremot kan det emellanåt vara ett jävla gnäll om att det är så synd om henne som minsann aldrig får bli mormor. Jag vill ju ha barn själv men oddsen är verkligen inte på min sida så det är inte helt kul med det där guilttrippandet.

Vad har ni för dealbreakers när ni dejtar? Vad skulle kunna få er att direkt avstå en dejt innan ni ens träffat personen? (Om man bortser från självklara saker som att personen ej bör vara massmördare och liknande;))

• Har barn
-Kassa värderingar (rasist, sexist, homofob, osv)
-Pälsdjursallergi
-Dumhet
-Bitterhet

Lite halvt rökning också, det är väl ingen dealbreaker rakt av men jag är jävligt skeptisk iom att jag hatar all anpassning det kräver vid umgänge när det ska ut och rökas och letas rökrutor och gud vet allt i tid och otid. Men ja, jag märker att min tolerans går stadigt neråt så det skulle inte förvåna mig om det blir en dealbreaker en vacker dag.

Apropå föräldrar, ni som är singlar - hur är era föräldrar? Mina frågar i princip aldrig om varken partner eller barn. Mamma håller sig undan det med högsta medvetenhet, hon vet att många väljer ett annat liv och vill inte att jag ska uppleva några förväntningar från hennes håll. Dessutom tycker hon det verkar himla skönt att leva ensam och förstår att många väljer det. Pappa är nog egentligen ganska nyfiken, men vi har alltid mer intressanta saker att prata om och drar iväg om allt från politik till att bygga möbler när vi pratar. Sedan har han fem barn så det finns väl inte tid till att luska i allas kärleksliv.

Hur är era föräldrar? Jag har vänner som alltid får höra om när de ska träffa någon och skaffa barn. Jag tycker det verkar extremt jobbigt.
Det har varierat väldigt genom åren. Pappa har aldrig brytt sig om sånt, huvudsaken är att jag trivs med mitt liv. Mamma däremot var rätt på för några år sedan men nu har hon förlikat sig med tanken på att jag inte vill ha barn och har börjat prata om min katt som sitt barnbarn... vilket kan gå till överdrift ibland.

• Har barn
  • Kortare än 160 cm
  • Allergisk mot katt/hund
  • Max 20 år äldre
  • Åsikter som går stick i stäv med mina (t.ex. homofob)
  • Dåligt ordförråd
    Det här med barn är delvis en dealbreaker, jag kan tänka mig att dejta en som har barn. När jag pratade med en som har barn så blev dock barnbiten en av anledningarna till att jag dissade honom :angel:

Känt mig ganska obekymrad över morgondagens dejt.
Men nu har han tjat om hur fin jag är och hur mycket han ser fram emot att ses.
Börjar bli lite stressad, gillar inte när folk har förväntningar på mig :nailbiting:

Min bästis har ritat en karta vart jag ska gå. Jag är från stan, han bor i en annan stad och kommer från en håla 20 mil bort och ändå har han bättre koll än mig :rofl:

Jag måste säga att jag tycker det är väldigt svårt att få kontakt med folk på Tinder. Jag har fått ett par matcher till men de skriver inte tillbaka eller så tar det strax efter bort matchningen.
Fördelen med appen är att det är enkelt och smidigt.

Nu är jag dock inte ute efter att få så många matchningar bara för att få det. Utan jag är bara ute efter att få kontakt med de personer som är rätt för mig. Jag har ju en dejt inbokad nästa vecka. Han verkar väldigt trevligt så det ser jag fram emot. Men det är egentligen det enda samtalet som blivit.
Men det hade ändå varit roligt med någon match till.

Har låtit några vänner läsa min presentation och kolla på mina bilder. Och de tyckte att det stämde väldigt bra in på hur jag är.

Dealbreakers

För extrema politiska åsikter eller en inhuman människosyn i allmänhet.

Pälsdjursallergi på nivå som påverkar
O(min N är allergisk mot både hund och häst men väldigt lite och har inga problem generellt med hund och häst men vissa individer ger problem. Tack och lov inte mina)

Bor alldeles för långt bort och "fast" där (t ex barn i skolåldern, boende hen absolut inte vill lämna etc)

Anser något med mig är dealbreaker (t ex rökare när jag rökte)

Uppenbar ointelligens, personlighetsstörning eller uppenbar psykisk ohälsa som förnekas

Om någon är helt onyfiken generellt, saknar omvärldsintresse etc.

Sen har jag svårt för vissa utseendekopplade saker. Som i sig inte är en dealbreaker per se men generellt oftast blir det ändå för jag så sällan ser personer med de attributen som attraktiva.

Dealbreakers;
Röstar SD/långt till höger
Säger att han är emot feminism/ har rasistiska åsikter
Vill ha traditionella könsroller och tycker det är viktigt att vara grabbig etc.
Att vi inte klickar för övrigt vilket jag har märkt ofta händer om personen hela tiden tycker synd om sig själv eller inte har något driv. Jag blir attraherad av folk som är nyfikna på livet och är kreativa och har något intresse eller passion.
Jag har också swipat vänster på alla som skriver att de har allergi. Jag vill inte ta beslutet nu att jag aldrig kommer kunna skaffa djur. Jag vill ha möjligheten att kunna skaffa djur i framtiden.

Alldeles nyss var jag en millimeter ifrån att skicka iväg ett sms där jag skulle skrivit "smak" men råkade skriva "anal". Som tur är hann jag ändra innan jag skickade.

Vad är era värsta felskrivningar? Hur lyckades ni bortförklara? Eller lyckades ni inte?

För mer än 10 år sedan skulle jag messa en kompis om killen jag dejtade och skrev typ "har ångest för att X inte hör av sig, tror att han inte är intresserad längre " men råkade istället messa....X.

Han ringde sedan och sa att han inte ville fortsätta att träffas. :laugh:

Nu är ju inte jag singel men var det väldigt länge (träffade särbon när jag var 35). Mina föräldrar har aldrig lagt sig i mina förhållanden eller avsaknaden av dem och heller inte tjatat om barnbarn. De har brytt sig om mig och min tillvaro i allmänhet men inte lagt sig. De har, som @tanten sagt, varit mest intresserade av att jag ska må bra. Nu har ju aldrig det varit på tapeten men jag tror inte de hade brytt sig om jag kommit hem med en kvinna heller, det centrala har varit att jag är glad. De hade inga problem med de samkönade par som funnits i vår omgivning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 718
Senast: LovingLife
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
17 431
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 748
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka