de olika snitten.

Sv: de olika snitten.

Det är ju just det jag menar, jag beklagar att du fick ont och jag hoppas innerligt att det gick bra med din bäbis!!!!!!! :bow:

Jag önskar ingen något ont, jag menar bara inte att man ska ta så lätt på att föda vaginalt om man bara gissar sig fram!

Jag vill inte vara elak, jag undrar bara varför alla är så för vaginala förlossningar, har ni inte hört om allt som kan gå fel? :confused::crazy:

Ja det sista var ju sarkastiskt.... :grin:

Typiskt neandertalarsnack, att vi kvinnor som inte vill föda normalt för att slippa onödiga risker och förmodligen ej heller vill amma skulle vara misslyckade...

Vad hade jag för neanderthalarsnack i mitt inlägg? :confused:

Jag tror knappast jag behöver gå barnlös, det går fin fint att betala sig till ett snitt, men frågan är bara om jag verkligen ska behöva betala mig till något som jag anser borde vara varje kvinnas val...

Jag vet om risker med snitt också, jag låg som sagt fel och min mamma fick planerat snitt på mig, hon hade JÄVLIGT ont efteråt och fick varken lyfta eller liknande på ett bra tag!

Och jag vet även om kvinnor som fött och tyckt att det var som att klämma ut en liten tampong, så jag är inte dum, jag har båda sidor...

jag slipper göra knipövningar.

Min barnmorska sa att man måste göra knipövningarna fast man fött med snitt. Det är tydligen inte förlossningssättet som påverkar utan att det är barnet som påverkar.

Fick ett planerat akutsnitt som har läkt fint.

Grattis till en bra förlossning, skönt för dig! :laugh:

Men jag blir bara så arg på detta med "Naturens Krafter", vi som kanske inte vågar undersöka dom krafterna då, ska vi vara misslyckade....

Förlåt för elak formulering, blir bara så upprörd!

Det är ju just det jag menar, jag beklagar att du fick ont och jag hoppas innerligt att det gick bra med din bäbis!!!!!!! :bow:

Jag önskar ingen något ont, jag menar bara inte att man ska ta så lätt på att föda vaginalt om man bara gissar sig fram!

Jag vill inte vara elak, jag undrar bara varför alla är så för vaginala förlossningar, har ni inte hört om allt som kan gå fel? :confused::crazy:

Ja det sista var ju sarkastiskt.... :grin:

Tack, det gick fint med både mig o bebis.

Fast alla skriver ju faktiskt att är man rädd ska man få hjälp i första hand och hjälper inte hjälpen, så ska man naturligtvis beviljas snitt.
Ingen ska väl behöva vara skräckslagen och ha panik, då kommer ju inget barn ut.
Det är JAG VILL, man vänder sig emot.
Och det finns massor av risker med snitt oxå och är inte direkt enkelt och behagligt.
Mitt andra barn föddes med planerat snitt. Så jag vet vad jag pratar om där oxå.

Trots att snitt finns som alternativ så rekommenderar vården fortsatt vf i första hand, vad tror du det beror på?

Ja JAG VILL för att jag är så rädd, ska jag behöva vara utan barn då? Jag skiter väl egentligen i om mitt underliv blir mosat, det går också att operera, herregud, det är smärtan och chocken av smärtan jag är rädd för!

Jag tycker att alla som klarat av att föda är starka som fan, jesus att stå ut med sån smärta! Tack o lov kommer det något fint med det i alla fall! :love:

Jo men nu är det iof så att min moster som jobbar högt uppsatt i sjukvården nyss talade om för oss att det blir mer och mer snitt, just för att folk inte vågar chansa! :)

Alltså, jag skrev;
Jag känner mig rätt kluven, samtidigt som jag inte vill göra om en vaginal förlossning så är jag väldigt stolt över mig och min kropp, att jag klarade av det och att jag har fött ett friskt barn enbart med "naturens krafter" och det ÄR coolt på något sätt när kroppen tar över allt.

Vad är det att bli upprörd över? Och var i den meningen sa jag att folk som inte föder vaginalt och inte vill amma (var du nu fick det ifrån???) är misslyckade? Jag tycker bara att det är coolt att ha upplevt "naturens krafter" men jag vill inte göra om det???

Skojar du? Varför tror du att det heter just Kejsarsnitt? :grin:

:crazy: Du kan inte vara trevlig när folk ställer enkla frågor?
Vaginal förlossning är bättre, inte till varje pris men...
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kejsarsnitt-kan-andra-barns-dna_3132499.svd

Så du är alltså enbart rädd för smärtan? Vill man ha barn så är själva förlossningen inte det enda jobbiga. Foglossningar, illamående i flera månader som vissa får, ja att vara gravid är nog inte alltid särskilt kul. Många drömmer om att kunna få barn, du vill byta en smärta mot en annan och tycker att det är din rättighet för att du tillför samhället något... Jag tror samhället klarar sig lika bra utan din unge/ungar?

Du som vill ha många barn, är det värt att riskera ärrbildning så att du inte kan få mer barn?

Att jämföra att du inte vill gå igenom övergående smärta med att rehabilitera knarkare är bara sjukt.

Hänger allt på att du inte vill känna förlossningssmärtan tycker jag det hela är idiotiskt, rädsla är ok men att totalvägra förlossningssmärtan och kosta samhället betydligt mer pengar. Mammorna brukar komma levande även ur helvetesförlossningar och har de haft en så tycker jag de har rätt att få snitt nästa gång. Du har inte genomlidit en förlossning: du har ingen aning om hur din kropp reagerar.

Men far utomlands du, det blir säkert bra.

Och jag tänkte på en sak, varför får inga Kungligheter lov att föda vaginalt med tanke på riskerna för sina Tronarvingar tror ni?

:angel:

så nej, jag ken verkligen inte se fördelarna med att bli snittad.
eller jo, en fördel ser ja.
jag slipper göra knipövningar.

Min barnmorska sa att man måste göra knipövningarna fast man fött med snitt. Det är tydligen inte förlossningssättet som påverkar utan att det är barnet som påverkar.
Stämmer bra, det man måste knipa lika mycket efter ett snitt som efter vaginalförlossning. BÄckenbotten vet inte om att du tänker plocka ut barnet via ett hål i magen, utan den mjukas upp och förbereder sig för att det ska passera ett barn där....
Och jag tänkte på en sak, varför får inga Kungligheter lov att föda vaginalt med tanke på riskerna för sina Tronarvingar tror ni?
Är du säker på att det är så? Källa?
Även om det är 2000-talet så är våra kroppar fortfarande konstruerade för att barn ska födas på samma sätt som de gjorde för 2000, 4000 eller 8000 år sedan. Evolutionen har konstruerat oss på det sätt som är bäst för barn att födas. Hade det varit meningen att vi skulle föda barn med kejsarsnitt så hade vi fötts med blixtlås på magen.

Ja, jag är snittad med alla mina barn, men bara en av dem pga förlossningsrädsla som inte hann bearbetas pga schabbel från Kvinnoklinikens sida. Och de tre följande av medicinsk orsak, efter att det blivit komplikationer vid mitt första snitt som gjorde att jag absolut inte fick gå igen om ett värkarbete, även om jag hade velat det. Och det ville jag...

Jag är snittad med båda mina pojkar och jag skulle kunna döda för att få det ogjort.

Det första snittet är ett katastrofsnitt och det andra är ett akutsnitt.
Visst,om det hade varit planerat så kanske det varit annorlunda men i dagens läge så har jag ingen känsel alls mellan navel och vagina.
Jag kan sitta och klia mig på magen tills blodet sprutar och ändå så känner jag ingenting.

Min egen uppfattning är att det bästa för barnet är att födas vaginalt då det är den naturliga vägen. Smärta eller inte så går det iallafall över fortare än vid ett snitt då man måste tänka på en himla massa efteråt.
Infektioner,ergonomin och även framtida förlossningar.

Iallafall inom vårat landsting så får man inte föda vaginalt efter att ha varit snittad 2 gånger,så skulle jag skaffa fler så blir det automatiskt snitt för min del. Av den anledningen så har jag valt att inte skaffa fler barn.

Jag själv tror att denna "snitthysteri" har sin grund i att vi kvinnor gärna tar den snabba vägen ut.Vi vill gärna ha barn men vi vill inte kämpa för det.
Men som sagt,det är min personliga uppfattning och jag klandrar absolut inte den som vill ha snitt.
Jag vill bara att dom tänker sig för,gärna 2 och 3 gånger.

Men du måste väl förstå att det är farligare för barnet att födas genom en gång som i stort sett är för trång för barnets huvud och som ofta skadar mamman på olika sätt än att det plockas ut ur magen?

VISST, det är en stor operation och jobbig läkning men man slipper smärta och att förstöra sitt underliv.

I sådant fall skulle vi alla ha en lucka på magen.

alla planerade snitt görs med bikinisnitt numera, eller rättare sagt, alla som inte är urakuta.
utan att skriva en hel roman om snitt skulle jag i stället råda dig att ta en promenad till biblioteket och låna Kejsarsnittsboken, som beskriver ALLT man vill veta om snitt på ett väldigt bra sätt!

jag är snittad med bikinisnitt 4 gånger och de har öppnat i samma ärr alla gångerna.

Jag fick barn för 18 år sen och då gjordes också alla snitt med bikinisnitt. Men jag var undantaget för min dotter var så stor så de trodde inte hon skulle komma ut genom bikinisnitt.

alla planerade snitt görs med bikinisnitt numera, eller rättare sagt, alla som inte är urakuta.
utan att skriva en hel roman om snitt skulle jag i stället råda dig att ta en promenad till biblioteket och låna Kejsarsnittsboken, som beskriver ALLT man vill veta om snitt på ett väldigt bra sätt!

jag är snittad med bikinisnitt 4 gånger och de har öppnat i samma ärr alla gångerna.

jag jobbar på en förlossningsavdelning nu under sommaren och där stämmer inte detta fullt ut, jag varit med på mer än ett medellinjesnitt som inte varit akut eller urakut.

Det beror på vilken obstetriker som snittar och såklart andra faktorer mer än att det ska vara så snyggt som möjligt!

Men du måste väl förstå att det är farligare för barnet att födas genom en gång som i stort sett är för trång för barnets huvud och som ofta skadar mamman på olika sätt än att det plockas ut ur magen?

VISST, det är en stor operation och jobbig läkning men man slipper smärta och att förstöra sitt underliv.

Nej du har fel. Detta kan du kolla med läkarvetenskapen. Det ÄR större risker för mamma och barn med snitt än med naturlig förlossning.

KL
Ett liiitet inlägg... Man får ryggbedövning omedelbart om man vill och behöver då inte känna mycket under förlossningen. Innan den hunnit "ta" kan man få lustgas, som är jättebra om man drar i sig mycket ;)
Vid kejsarsnitt ska dessutom ryggbedövning också läggas, personligen känner jag större obehag inför tanken på en nål instucken i ryggraden, men det är jag det.....

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 604
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 108
Senast: Amha
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 081
Senast: monster1
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 235
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Kattbilder #10