De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Sv: De fantastiska bukebarnens bildtråd nr 7!

Vilka fina bilder på alla barn. Duktiga Ella och Moa som bakar. Jag har en "Moa-variant" här hemma, dessto smutsigare, desto bättre :D

Lilla Maja som redan är 1 år, så lika hon och Emilia är!

Freyja: Jag tokälskar dina bilder, vad är det för kamera och för inställning du har på korten? De ser ut att gå i en mild gråton och ser så tidlösa ut.

Vilka fina bilder på alla barn. Duktiga Ella och Moa som bakar. Jag har en "Moa-variant" här hemma, dessto smutsigare, desto bättre :D

När man bakar med pappa är det ingen konst att kladda tydligen ;). ( Jag funderade faktiskt på om jag påverkat henne :crazy::( )

EllabakarCocosbollar016.jpg

EllabakarCocosbollar010.jpg

EllabakarCocosbollar005.jpg

Hahah, har ni varit ute och torråkt med Boben också? ;) Faktum är att Boben legat uppe på vinden och kom fram under flytten (i augusti). Så han vet egentligen inte hur man har som roligast med den. Det blir nog många timmar i pulkabacken i vinter...

Man kan se viss skillnad ja. :p Ni gillar chokladbollar? :angel:

Nej haha det är ju det som är så sjukt, vi har aldrig bakat chokladbollar på sex år som vi varit tillsammans. Nu har vi bakat två ggr samma vecka ;). Ella tycker inte om bollarna men det är roligt, tacksamt och enkelt att baka dom med småttingar. Jag äter inte heller chokladbollar ( av andra tråkigare omständigheter :p ), så sambon är överlycklig för han får äta alla :D

Japp torråkning is tha shit, hon blev jättearg när jag skulle ställa in den igen...

Haha bakar du och ella bollarna men ingen av er äter dom? Tokar!
Jag avskyr att baka chokladbollar, bara kladdigt... här kör vi mest på kladdkaka :d

Haha varst vad alla bakar chokladbollar!

Vi gillar dem allihop, tyvarr :(

Ah jag hoppas att det ar sno nar jag kommer hem till jul!

Haha ja precis, jag skulle vilja äta dock ;).

Ella provade äta lite klet och det gick väl ann, men hon är inte alls för söta saker öht. Salta saker som salta pinnar däremot, hon älskar dom. Kladdkaka brukar vi baka ibland, men det är sambon som får äta den med hahaha.

Måste säga at det låter som att du har en lycklig sambo :D

Premiär för min lille kille född 8/10 i v. 42+0 (inte igångsatt det bara föll sig så :D)

51 cm och 3286 gram lätt
334638_10150314015206619_648711618_8380033_1440957254_o.jpg

igår när vi skulle åka hem :)
323912_10150315662251619_648711618_8391477_412539773_o.jpg

Det ser ut att vara en hel del bus i den ungen :D

Kan tänka mig att bullarna blev goda!?

o du sulle bara veta, fattar verkligen inte vart hon får all sin energi ifrån. Jo ja just det ja, hon suger ju ut all min:D

Bullarna smakade iaf mycket kanel:D

Lilla Maja som redan är 1 år, så lika hon och Emilia är!

Du är nog den första som tycker dom är lika, men just på dom här bilderna tycker jag också att man kan se lite likheter. Annars är Emilia mer lik mig som barn och Maja mer sin pappa. Deras pappa har bruna ögon så ögonfärgen har båda från mig (blå-grön).

York Wann: Tack!
Turbofling: Tack, och grattis till ,aja, stora tjejen!
Calazirya: Ella är en fantastiskt söt kock måste jag säga, både med och utan kockmössa! (Och med och utan kladd också!)
Voltigehoppare: Stort grattis till lilla knodden!:love: Så fin!

Och så ett knapplån:
Passa er! Annars kanske Idun kommer och tar er ....

_DSC0035.jpg

Naw vilken söt liten pys :)

Idag blir min lille Vidar 9 månader, det firas med en massa busiga upptåg :love:

P1110239.jpg
DSC00579.jpg
P1110240.jpg

Satt och kollade tråden, vilka underbara barn vi har!!! Och grattis till alla små nytillskott, Bebisar är ju det finaste som finns!

Jag hittade en helt galen bild från i våras, när båda mina barn fick för sig att man måste vara klängig och hängig på mamman.... Mamman tröttnade på gnäll så hon löste det.

Så här:
56927_1266520675.jpg

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
R
IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 930
Senast: Eurydome
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 822
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar