Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju för att du söker på porrfilm.Jag vet inte vad min telefon tänker om mig egentligen för om jag skriver ”titta på” tex häst, film, solnedgången eller något annat vardagligt så är min telefons första alternativ alltid, ”titta på... porr!”
Jag är helt övertygad att jag aldrig skrivit till någon och frågat om de vill titta på porr, men min telefon tror ändå att det måste vara mitt första val.
Same same liksomFör väldigt många år sedan var jag med i ett forskningsprojektom lantmäteriet. Min dator envisades med att byta ut "lantmätare" växelvis till plantmätare, tantmätare eller klantmätare.
Fast det är inte autocorrect. Det är textersättningarPå jobbet kan man välja autocorrect i journalsystemet och det låter som om det är MYCKET klokare än det som finns i mobiler tydligen! Man lägger själv in förkortningen och vad man vill att den ska betyda och trycker på mellanslag och tada så skriver den exakt vad jag givit den order om! Skriver jag pat och trycker mellanslag så står det alltså "patient", skriver jag ua så står det utan anmärkning, tfr blir Tacksam för remissvar och självklart har jag många fler olika vettiga och vettiga sådana som jag hinner glömma mellan jag använder dem så jag ändå skriver ut orden! Men det är bra att det fungerar någonstans! Tänk om autocorrect i ett journalsystem hade fungerat lika illa som på mobiler.....
Jag har inte autocorrect på min telefon, vet inte ens var man hittar inställningen, hade nog slängt telefonen i väggen om den betett sig som beskrivits här ovan!Fast det är inte autocorrect. Det är textersättningar
Man kan ju ställa in dem personligen i sin mobil/dator (det är det jag skrev om tidigare, och använder själv mycket) vilket man inte gör med autocorrect. Autocorrect går att stänga av om man stör sig för mycket på det, jag har det tex avstängt.
Har bett alla jag någonsin skriver med att fråga om de inte förstår istället för att jag ska försöka rätta till alla mina felstavningar
Haha för ca 4 månader sedan hade ingen fattar något. Vilken Covid liksomSkrev "vovvis" blev "Covid"
CovfefeHaha för ca 4 månader sedan hade ingen fattar något. Vilken Covid liksom
Jag var medlem i ett annat forum och svarade Kuk! på något någon skrevNär jag skriver typ "Hoppas du får kul i kväll!" så vill telefonen alltid byta ut "l" i kul mot "k" ...