Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens (och gårdagens) bästa är utan tvekan min pappa!!!

Jag har haft problem med vattentrycket hemma. Fick nog, luftade hydroforen. Bra så långt. Hade varit ännu bättre om det hade blivit tryck på vattnet av den åtgärden.
Igår kom mina föräldrar och hälsade på (sicken tur, då).
Det slutade med tre timmars jobb för pappa som till slut "sotade" hela vattenledningen från pumphus till hus.
Och nu har jag vattentryck igen.
Och nu på morgonen ringde han för att kolla att det fungerar.

Denna dagens bästa började helt klart i problem.

Jag har haft problem med vattnet.
Sist var det pappa som var hjälten.

Nu har jag fått mer komplikationer (det är jättegulligt att bo på landet).
Igår skruttigt vattentryck, lyckades med viss nöd få vatten till hästarna.
tänkte, eftersom det var kväll, att jag får kika på det idag.
Sagt och gjort.
Ringt pappa - som gav råd eftersom han befinner sig ca 30 mil härifrån.
Ringt rörmokare, först fått tag på en som bara hänvisade till någon annan.
Denne andre svarade, lyssnade på historian, gav råd som lät adekvata.

Jag tog mig ner till pumphuset, skruvade här och där och tömde och fyllde.
Resultat?
Inget vatten alls.

Lätt stressad: inget vatten alls ut pumpen, gott om vatten i brunnen (kollade). 16 hästar och en människa som behöver vatten.
Svettigt.

Ringde en lokal rörmokare, som inte svarade tidigare på morgonen.
Tack och lov svar.
Tack och lov hjälpsam.

Har nu en ny vattenpump.

Dagens bästa är hjälten till helg-ledig rörmokare som åkte ut och hjälpte Kryddelydd i nöd.

Visst, jag får en faktura och jag har ingen aning om hur mycket det här kalaset kommer att gå på.
Men hur som helst så är det värt pengarna!

Dagens bästa är att min son har tävlat western med sin nya ponny (bonussysterns urväxta hopponny) och fick rosett i båda klasserna! Det är kul på flera sätt.
1.Sonen har hittat gnistan igen.
2.Ponnyn, som är ganska energisk, fixar sin nya uppgift som läromästare utan att bli stressad.
3. Ponnyn, som också är väldigt ambitiös och varit utan jobb länge, gillar sin nya uppgift.
4. Ponnyn tar sig an en ny tävlingsform med spetsade öron och underbar attityd.
5. De är sååå fina tillsammans..:love:

I3586919W676H507V20160709T185421Z.jpeg

I3586920W676H380V20160709T185421Z.jpeg

Visst är de fina?:heart

Åkte på en liten gårdsauktion idag. Något jag tycker är helkul men sällan gör. Fyndade två Höganäskrus 12 och 6 L. För 70 spänn. kunde köpt massor av fina grejor till vrakpriser men det kändes bra att avstå.

Dagens bästa är att jag under lördagen genomförde mitt livs allra första distriktsmästerskap - oavsett tävlingsgren/-form.
Det resulterade i att jag kom hem med tre medaljer, två brons och ett silver.
13606721_10153779215577404_2499987923559482172_n.jpg

Jag får väl därmed anse att jag inlett en ny karriär :laugh:, som veteran-friidrottare... :rofl:
(döttrarna tävlar friidrott och när vi ändå är på tävlingsplatsen där DMet gick - det var samtidigt DM i mångkamp för tjejerna - så kunde man ju vara med...)

Grenarna jag tävlat i är kulstötning (7,06 m), diskus (18,05 m) och viktkast (6,85 m) - vilket får anses vara fullt godkända resultat för en som egentligen inte tränar... Eller, jag sa förra året att jag ska börja träna regelbundet - en gång om året! :banana:
(till nästa tävling - ja jag tävlar mer än jag tränar!! :laugh: - ska jag lära mig att snurra när jag kastar diskus, slägga och vikt...)

Dagens bästa börjar igen med dagens sämsta.'

Är i stan 3½ mil hemifrån och jobbar.'Får SMS från en granne om förrymda hästrackare.
Stoooooor stjärna till alla de snälla människor som ryckt in och fångat in rymlingarna!

Dagens sämsta blir väl att jag får se till att reparera staket direkt jag kommer hem, eftersom en lång sträcka staket är nerrivet med stolp och allt. Attans för hingstiga slynglar som bråkar.

Dagens bästa är att jag googlade parfymen jag nyss köpte för några tior på Rusta. Det visar sig att den kostar 200 på Fyndiq.

Den luktade inte "billig parfym" och var god, så jag tänkte att jag kunde ha den som doftsprej på toan. Men nu tror jag baske mig att jag vågar ha den även på mig når jag far utomgårds :D

Dagens bästa var att idag fick jag känna mig som min tränare. Jag och tränaren brukar rida ut och hon är så duktig och hennes häst går så fint och jag känner mig lite medelmåttigt typ. Idag red jag ut med en annan, som precis börjat rida ut och min häst skötte sig kalas, så det var ombytta roller, jag var nog samma som min tränare för den jag red med och det kändes faktiskt ganska kul. :D

Jag surfar på min dator som bråkade hela våren och inte ville uppdatera Windows. Till slut gjorde jag en fabriksåterställning och sen kom det en rekommendation att uppgradera till W10 så då gjorde jag det. Trodde jag skulle bli tvungen att installera alla uppdateringar som kommit sen jag köpte den men det räckte med 48st. :banana:
Nu känns det som om jag har en "ny" dator fastän den är ca 7 år, hoppas att W10 fortsätter fungera. :up: Har även gjort återställningsmedia ifall W10 behöver återställas. :up:

Väcker en gammal tråd, är bara tvungen att dela med mig av min "dagens bästa" än så länge :)

Alla sköna människor jag träffat i jobbet idag! Först ett superhäftigt par som vi bara skrattade med hela besöket (jobbar som myndighetsperson inom kommunal förvaltning), och fick titta på strutsar och minischettisar, sen en härlig person som i telefon tackade mig för att jag var så bra att prata med (han hade lite frågor som jag är anställd för att besvara). Sjukt gött med glada härliga personer en dag när jag egentligen är lite ledsen över att blivit dumpad av dejten!

Håller med om vädret, det är fantastiskt idag!
Slutade helt oplanerat 12 idag istället för 15, inte helt fel det heller :up:
Dessutom hade mina snälla kollegor lämnat in min timrapport till arbetsledaren, jobbade inte i månadsskiftet så fick inte in den. Men det var fixat och klart när jag kom dit sedan :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar