Dagens bästa...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens bästa är att veden blev färdig kluven ikväll trots svåra smärtor från nacken så jag kräktes ett antal gånger men nu är det klart :banana:

Windows hävdade att "disken är skrivskyddad" när jag skulle föra över musik från datorn till telefonen. Jag lyckades lösa det genom att ta bort lite musik från minneskortet och då gick det plötsligt att kopiera över filerna.
Så dagens bästa är att jag känner mig smart.

:cool:

Fredagens bästa: Jag var och klippte håret så nu känner jag mig lite fräschare. :) Luktar gott gör det också, älskar frissans schampo. :d

Fick äntligen beslut om att jag inte behöver betala tillbaka till Engelska CSN i ytterligare ett år, och trots att jag glömde skicka in pappersarbetet förra året (:banghead: Jobbig tid för mig, så arg på mig själv. All negativ stress i privatliv och jobbliv blev för mycket och jag glömde/trodde att jag redan gjort det) så har jag skickat in tillräckligt med material för att de inte ska kräva in "skulden" från förra året :banana: (vilket är tur, för en vän så hade de skickat iväg det till debt collectors).

Sen fick jag beslut om att jag fått ett stipendier som täcker registreringsavgiften för en konferens i Juni :bump: Detta trots att ansökningskriterierna sa att jag inte kunde få pengarna (fel nationalitet och forskningsområde...), men skickade in ändå i sista minuten när jag blev förvirrad över va folk sa om det. Det blev ju bra :D

Jobbade ihop med en kille för drygt ett år sedan, bara ett fåtal veckor. Han tog kontakt med mig efter dessa arbetsveckorna och vi skrev ett tag, sedan rann det liksom ut i sanden... Nu, några månader senare har han börjat skriva till mig igen och jag har faktiskt saknat honom men varit för feg för att själv våga skriva. Idag valde han även att skriva lite mer känslomässiga saker till mig och jag tror faktiskt att jag känner detsamma för honom. Har aldrig fått uppleva känslan av att någon annan människa tycker om en lite extra så det känns lite extra speciellt för mig. :D

Dagens bästa är min fantastiska granne som kom på morgonen och monterade ihop rören och pumpen så att jag kan vattna med bäckvatten. Törs inte använda brunnen eftersom det ser ut att bli torrt i sommar. Minns förrrförra sommarens kånkande av dunkar. Brrr.

Fina grannen!!

Dagens bästa: Jag har fått en bättre dygnsrytm. Kunde sova utan insomningstablett inatt, vaknade halv åtta i morse och har hållit mig vaken hela förmiddagen, bara resten kvar nu ... :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 735
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar