Cowbojsaren på Täby Galopp!

Seabaz

Trådstartare
Ja, det är T (?) som jag pratar om! Finns han kvar där?
Vad var hans uppgift? Lugna nervösare hästar?
Finns det något intresse av det hos Täby, tränare eller hästägare?

Man kanske ska ta och kandidera för posten ;)

Vi har redan bevisat flera gånger på flera olika fullblod i och utanför träning att min grålle lugnar de lite mer nervöst lagda. :eek: :)

Sv: Cowbojsaren på Täby Galopp!

T ja...

Alltså till en början så var det ju inte Terrence i sig, utan Smokey ( hans quarter) som var med i lugnande syften. Nu har jag inte sett Terrence på ett tag, men jag tror han fortf. ÄGER Smokey...

Smokey i sin tur är fortf alive and kickin´och hjälper styriga hästar på banan....

skor inte han hos tommy gustavsson.
Smockey äg nog tommy och har gjort ett tag.
Är det nått särskilt du tänker på. Vidarutveckla gärna lite.

Jag tror att det var så här att Terence trimmade till Smokey åt Tommy när han kom till Täby och även red honom på tävlingsdagarna i början. Tommy har ägt honom hela tiden.

Terence är hovslagare som tävlar western på sina egna hästar. Skor gör han bland annat åt Tommy och mig.

Jag tror att det var så här att Terence trimmade till Smokey åt Tommy när han kom till Täby och även red honom på tävlingsdagarna i början. Tommy har ägt honom hela tiden.

Terence är hovslagare som tävlar western på sina egna hästar. Skor gör han bland annat åt Tommy och mig.

Men Terence köpte smockey i tyskland har han nog sagt nån gång. Han bor inte långt bort och ser han på westerntävlingarna i bland.

ok, ja dåså... :bow:

jag hade bara för mig att jag sett Terrence namn som ägare på en boxskylt som fanns hos Tommy förr... :crazy:
men det kan jag ju ha drömt :angel:

Jag kan också ha fel! Men Tommy har väl ägt Smokey större delen av tiden som han har vart på banan???

Jag kan också ha fel! Men Tommy har väl ägt Smokey större delen av tiden som han har vart på banan???

mycket mycket möjligt.
jag vet inte. man får väl helt enkelt fråga Smokey ( förlåt...Tommy;) ) nästa gång man e där o plockar upp honom för bus-tur på banan :bump:

När jag var och tittade på "min" häst där så sa min kompis att Smokey var Tommys häst.

tidigare i år när min tränare ringde tommy o fråga om vi fick låna smokey sa han att han skulle snacka me ägaren:crazy:

tidigare i år när min tränare ringde tommy o fråga om vi fick låna smokey sa han att han skulle snacka me ägaren:crazy:

så förmodligen ÄGER inte Tommy Smokester...? :crazy:

eller det han kanke gör. den enda anledningen till att jag skulle tro annat är just den där boxskylten jag såg för längesen ( som inte sitter uppe längre) Där stod det att det är Terrence som äger honom... *hmmm*

ska försöka komma ihåg att fråga....

Terence var på westerntävlingarna på grevagården i går.
Han är väldigt duktig.

För ngn månads sedan var vi på Los Alamitos i LA. 1400 hästar i galoppträning (mest Quarters)

Det som slog mig var att ALLA tränare satt till häst under hela morgonpasset. Det gjorde tränarna oerhört mobila, och de kunde cantra med ryttaren ett tag tag och prata i farten och kunde raskt flytta sig mellan stallar och startboxar.
Dessutom fick unghästarna bekanta sig med banan som handhästar både i trav o canter.

Samt att man givetvis hade ponies till alla starthästar.

Sammantaget gjorde det att banan var genomsyrad av coola icke-träningshästar. Vilket gav ett lugn åt hela verksamheten som jag tror var bra för träningshästarna.

Jag vilkl klart ha en ban-pony som pensionärshäst för skogsturer med picknick!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 895
Senast: lizzie
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 440
Senast: Raderad medlem 148099
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka