21/2 dog den första Coronapatienten i Italien.De här 3400 som dött i Italien när började de räkna? Vilket datum?
Inte ens för en månad se'n.
Antal döda har multipliceras med ungefär 1.25 i Italien varje dag se'n 2020.02.21
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
21/2 dog den första Coronapatienten i Italien.De här 3400 som dött i Italien när började de räkna? Vilket datum?
Det var nog det jag i förbifarten snappade upp från radion att de gjort.Här i Sverige sände ett gäng artister live från Lina Hedlunds och Nassim al Fakirs vardagsrum, direkt på Facebooksidan som heter Karantänsessions. Det lät som att de kanske kommer göra om det.
21/2 dog den första Coronapatienten i Italien.
Antal döda har multipliceras med ungefär 1.35 i Italien varje dag se'n 2020.02.21
Man brukar räkna på att det en ”vanlig dag” dör totalt 150 000 personer världen över.Jösses .
Åh, jag känner mig jättekorkad, men orkar inte tänka... Hur många fler är det som dött nu än en vanlig månad i antal personer? Tack.
Min matematiska modell hade ett nätt excelfel (snyggare namn för tankevurpa),21/2 dog den första Coronapatienten i Italien.
Antal döda har multipliceras med ungefär 1.25 i Italien varje dag se'n 2020.02.21
Det är jäkligt omständigt med vasomotorisk snuva och taskiga luftrör just nu också. Men COOP hade toapapper de medVar och handlade för mina föräldrar i kväll och råkade svälja lite saliv och fick världens hostattack... Ni kan ju tänka Er.. Fick världens argaste blickar
Men det fanns toapapper iallafall Visa bifogad fil 47170
Man brukar räkna på att det en ”vanlig dag” dör totalt 150 000 personer världen över.
Har tyvärr inga liknande siffror för Italien, men i Sverige dör cirka 90.000 per år (källa: https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistikamnen/dodsorsaker/) vilket motsvarar cirka 245 personer per dag. Eftersom Italien har fler invånare bör siffran vara högre där.
Jag saknar liknande, jämförande siffror i mediarapporteringen för att människor ska få lite perspektiv på saker och ting.
En multipel av 1.352 innebär inte att det dör 110 personer per dag.Tack! Asså det låter ju sjukt mycket! Jag förstår att folk dör varje dag, men så många... aah.
Om man delar 3400 på 31 dvs en månad blir det 110 pers per dag... då dör alltså många fler italienare en vanlig dag av andra orsaker..?
Men alltså kan vi vara realister här. Den professorn som uttalar sig hårdast är inte läkare. Forskar på helt andra saker. Och är nog jätteduktig på det, men det finns en anledning att han inte är statsepidemiolog. Sn är Tegnell inte alls bra på att föra fram sitt budskap, men lyssnar man på vad han säger så säger han något helt annat än det som skrivs i Aftonbladet.Ja, det var fler än jag som kritiserade Tegnell.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...ders-tegnell-i-intern-mejltrad-blodigt-allvar
Tack! Asså det låter ju sjukt mycket! Jag förstår att folk dör varje dag, men så många... aah.
Om man delar 3400 på 31 dvs en månad blir det 110 pers per dag... då dör alltså många fler italienare en vanlig dag av andra orsaker..?
Det skrämmer mig att Norge har så många under 70 på intensiven.En översikt på dom i intensivbehandling i Norge idag, ingen rolig läsning.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks...11-personer-under-50-aar-i-intensivbehandling
Någon som vet om det finns det någon liknande artikel på svenska patienter?
Ja, det undrar jag också. Det är riktigt läskigt att det bara skenar iväg.Jag undrar varför Spanien dragit iväg så kvickt? Det var väl många döda där idag.