Covid-19 (SARS-CoV-2) del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag haft samtal med chefen (per telefon då hen är sjuk, oklart i vad) och from nu jobbar jag hemifrån fyra av fem dagar i veckan. Jag väljer själv vilken dag jag åker in på kontoret. Känns riktigt skönt, både ur smittsynpunkt och för mig personligen.

Däremot hade jag och mamma ett samtal idag om att jag kanske inte ska komma och hälsa på i maj. :( Jag vill så himla gärna träffa henne och pappa, men jag vill inte riskera att jag smittar ned dem. Enda chansen skulle väl vara om jag blir sjuk, testas positivt för covid-19 och hinner tillfriskna innan jag ska åka upp, men jag tror inte att jag kommer bli särskilt sjuk om jag skulle få covid-19 dvs jag skulle inte testas. Blä. Hoppas det kommer ett vaccin snart så de kan vaccineras och livet kan bli lite lättare för alla.

Men om du verkligen behöver isolera dig enligt föreskrifter ska du väl öht inte åka till jobbet? En dag eller fem betyder inte att du inte kan smitta/smittas
 
Jag har helatiden varit helt säker på att det inte är influensa. Det är inte utan att jag undrar hur bra koll du egentligen har på covid-19?
Jag mår väldigt mkt sämre när jag har influensa. Och flera av symptomen som jag får vid influensa saknar jag nu.

Eftersom du uppenbarligen inte lyssnar på mig så gör jag såhär istället;
https://www.livescience.com/coronavirus-symptoms.html
https://www.livescience.com/coronavirus-undiagnosed-spread.html

Lägg speciellt märke till den här meningen;
Det verkar vara väldigt viktigt för dig att det är just covid du har, varför det?

Symptomen både för covid och för annan virusinducerad influensa varierar, är vi överens om det?
Och det enda som kan skilja dem åt är ett virustest, överens om det?

I din länk står det att feber finns hos 98% av covid-konstaterade fall, och torrhosta i 82% av fallen. Du och din sambo har inget av det.

Jag säger inte att ni varken har eller inte har det. För mig spelar det absolut ingen roll. Jag hoppas ni blir friska snabbt. Men du är ingen läkare och kan inte diagnosticera dig själv så säkert som du gör. Det krävs tester för det.
 
Det verkar vara väldigt viktigt för dig att det är just covid du har, varför det?

Symptomen både för covid och för annan virusinducerad influensa varierar, är vi överens om det?
Och det enda som kan skilja dem åt är ett virustest, överens om det?

I din länk står det att feber finns hos 98% av covid-konstaterade fall, och torrhosta i 82% av fallen. Du och din sambo har inget av det.

Jag säger inte att ni varken har eller inte har det. För mig spelar det absolut ingen roll. Jag hoppas ni blir friska snabbt. Men du är ingen läkare och kan inte diagnosticera dig själv så säkert som du gör. Det krävs tester för det.
Konstaterade fallen ja, men det står oxå att de flesta fallen faktiskt inte är konstaterade.

Jag har (åter igen, hur många ggr ska jag behöva skriva det egentligen?!) inte sagt att det absolut är covid-19 vi har. Men det är i varje fall inte förkylning och inte influensa.

Nu tänker jag inte svara dig mer eftersom du uppenbarligen inte läser det jag skriver.
 
Det verkar vara väldigt viktigt för dig att det är just covid du har, varför det?

Symptomen både för covid och för annan virusinducerad influensa varierar, är vi överens om det?
Och det enda som kan skilja dem åt är ett virustest, överens om det?

I din länk står det att feber finns hos 98% av covid-konstaterade fall, och torrhosta i 82% av fallen. Du och din sambo har inget av det.

Jag säger inte att ni varken har eller inte har det. För mig spelar det absolut ingen roll. Jag hoppas ni blir friska snabbt. Men du är ingen läkare och kan inte diagnosticera dig själv så säkert som du gör. Det krävs tester för det.

Men varför är det så viktigt för dig att rada upp argument för att det inte är det? Det är väl bara att släppa det?
 
Om man bor där den tjänsten finns ja, det gör inte alla och i just mjlees fall så behöver hon även hämta viktig sjukvårdsutrustning.
Jag tänker att man säkerligen kan ringa och fråga om de kan tänka sig att göra så ändå. Många butiker blir nog glada över att man inte går in och smittar ner personalen.

Försöka kan man ju göra!


Åter igen, det är spännande detta, jag får mer skit än en person som är sjuk och tänker helt medvetet åka till affären och smitta andra. :up:
 
@SiZo eftersom du har så allvarliga symtom att du är säker på att du har covid så ring 1177 eller 113 eller vad det är och förklara dina symtom och fråga om de bör komma hem till dig och testa? min systerdotter testades av en ssk som kom hem och topsade henne eftersom hon inte mådde bra - de hade varit i Italien på skidsemester. Hon var fö negativ. Svaret på testen tar bara två, tre dagar max.

Efter att du pratat med vården så följ deras instruktioner. Buke är bra till mycket men att diagnostisera covid eller inte är nog inte forumets styrka. Iaf kan det lugna dig om du vet om du har det eller inte och har kontakt med vården.
 
@SiZo eftersom du har så allvarliga symtom att du är säker på att du har covid så ring 1177 eller 113 eller vad det är och förklara dina symtom och fråga om de bör komma hem till dig och testa? min systerdotter testades av en ssk som kom hem och topsade henne eftersom hon inte mådde bra - de hade varit i Italien på skidsemester. Hon var fö negativ. Svaret på testen tar bara två, tre dagar max.

Efter att du pratat med vården så följ deras instruktioner. Buke är bra till mycket men att diagnostisera covid eller inte är nog inte forumets styrka. Iaf kan det lugna dig om du vet om du har det eller inte och har kontakt med vården.
Jag rekommenderar dig att du läser mina inlägg innan du svarar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 074
Senast: Gabby_Ossi
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 491
Senast: turbofling
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 262
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
24 690
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp