Fast du kan ha blivit smittad av covid-19 medan du är förkyld, det är omöjligt att veta utan att testa sig.
Eftersom jag suttit i karantän, eg i min lägenhet, av helt andra orsaker i två veckor så nej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast du kan ha blivit smittad av covid-19 medan du är förkyld, det är omöjligt att veta utan att testa sig.
Tar med mig en klocka så jag kan ringa och skrika corona, corona, corona så ingen går nära mig. Fungerade det för spetälska så fungerar det nog mot corona.
Funderar lite på hur vi lyckades klara av svininfluensan utan att stänga med hela samhället. Den slog väl hårdare vill jag minnas och de avlidna var i alla åldrar. Fortfarande avlider folk, både unga och äldre, även om svininfluensan är under kontroll nu.
Beror det på att vi inte använde sociala medier lika frekvent då som nu? Eller att utbrottet kom 2009, efter det ekonomiska sammanbrottet 2008? Ingen regering hade kunnat införa restriktioner på det sätt som görs nu, då man förtvivlat försökte klara sig ur lågkonjunkturen. Nu har vi haft det bra ekonomiskt i många år, men även om det utlovas hjälp till krisande företag så finns inte oändligt med pengar.
Vad händer när nästa virus kommer? Ska hela världen stanna helt med några års mellanrum? Idag talade kungen till folket, man kunde tro att vi stod inför tredje världskriget. Jag tycker det känns aningen överspänt...
Noterar också att näringslivsstödet i form av subventionerad korttidspermittering inte gäller anställda som äger sitt bolag, eller dennes familj. Alltså en mycket stor andel av alla företagare i nöjesbranchen, där anställningar är ovanligt och egenföretagande frilansare är norm.Ja min brorsa lever på det där. Jag hoppas han har en buffert.
Eh, har du suttit och registrerat vem som skrivit vad. vilka som är riskgrupp och inte, och spanar nu på vilka som hoardar?Fascinerande att det är vi som tillhör riskgrupperna som gick ut hårdast i början om behov av skydd och när det kommer vaccinering behöver befolkningen verkligen vaccineras, och då var det mycket, nej, jag är ung och frisk så jag kommer inte bli särskilt sjuk och nu är de som inte är i riskgrupperna mer eller mindre (eller inte obs!) som hoardar.
Nej Svininfluensan drabbade oss inte alls särskilt hårt, men det var en himla hysteri runt vaccineringen.Funderar lite på hur vi lyckades klara av svininfluensan utan att stänga med hela samhället. Den slog väl hårdare vill jag minnas och de avlidna var i alla åldrar. Fortfarande avlider folk, både unga och äldre, även om svininfluensan är under kontroll nu.
Beror det på att vi inte använde sociala medier lika frekvent då som nu? Eller att utbrottet kom 2009, efter det ekonomiska sammanbrottet 2008? Ingen regering hade kunnat införa restriktioner på det sätt som görs nu, då man förtvivlat försökte klara sig ur lågkonjunkturen. Nu har vi haft det bra ekonomiskt i många år, men även om det utlovas hjälp till krisande företag så finns inte oändligt med pengar.
Vad händer när nästa virus kommer? Ska hela världen stanna helt med några års mellanrum? Idag talade kungen till folket, man kunde tro att vi stod inför tredje världskriget. Jag tycker det känns aningen överspänt...
Funderar lite på hur vi lyckades klara av svininfluensan utan att stänga med hela samhället. Den slog väl hårdare vill jag minnas och de avlidna var i alla åldrar. Fortfarande avlider folk, både unga och äldre, även om svininfluensan är under kontroll nu.
Det är luseffekten... Pratar någon om löss börjar det alltid att klia.Handlat mat idag. Hade ont i halsen, det kliade konstant i ansiktet och lymfknutorna växte så jag kände att det hände. Nu har jag varit hemma en halvtimme och är mirakulöst helt frisk igen. Märkligt.
Här får man vänta en vecka på kassen så att onlinehandla går inte om en vill ha varorna inom ett par dagar. (I vanliga fall kan man hämta kassen inom ett dygn)Man kan göra beställning online och bara hämta kassen tex. Det måste ju vara mkt bättre ut smittskyddssynpunkt!
JagEh, har du suttit och registrerat vem som skrivit vad. vilka som är riskgrupp och inte, och spanar nu på vilka som hoardar?
Fascinerande.
PS. Vilka har förresten skrivit att de inte tänker vaccinera sig mot Corona när det kommer vaccin? Det har jag missat.
Inte jag heller kommer vaccinera migEh, har du suttit och registrerat vem som skrivit vad. vilka som är riskgrupp och inte, och spanar nu på vilka som hoardar?
Fascinerande.
PS. Vilka har förresten skrivit att de inte tänker vaccinera sig mot Corona när det kommer vaccin? Det har jag missat.