Covid-19 Del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yea ... Var Guvernor (Katie Brown) har sagt flera ganger nu att hon kommer att starta lite upp i taget. Personligen tycker jag hon har varit jattebra genom det har, men vi far ju se senare vilken "Modell" som fungerat bast.
 
Vad han sager betyder valdigt lite ... Vad som gjorts ar det som raknas.
Har far alla innevanare i USA som deklarerar, (om man inte tjanar for mycket) $1200 USD som "stimulus". Sonen fick $500 per barn och de som ar sjuka eller far "sammhallshjalp" far det de far i vanliga fall eller mer. "Small businesses" som inte kan operera nu far ocksa bistand liksom huslan, och andra bank arenden kan skjutas upp och fa en betalningsplan for nar krisen ar over.
Alla skolbarn som inte gar i skolan nu far frukost och lunch som kors ut till deras bostadsomrade av skolbussar och det finns "internet klasser" aven i alla amnen, aven art, music, och pe.
Dessa checkar på 1200$ som nu försenas pga Trump vill ha sitt namn på checkarna 🙄

Jag tror inte att jag argumenterar emot dig och du emot mig dock, jag tror visst att staterna gör så gott de kan. Jag säger bara att Trumps hantering av detta är under all kritik, inklusive vad som har sagts.
 
Dessa checkar på 1200$ som nu försenas pga Trump vill ha sitt namn på checkarna 🙄

Jag tror inte att jag argumenterar emot dig och du emot mig dock, jag tror visst att staterna gör så gott de kan. Jag säger bara att Trumps hantering av detta är under all kritik, inklusive vad som har sagts.
Röstfiske är vad det är. Som engångssumma hjälper det knappast nån som förlorat jobbet eller inte har råd att vara sjuk.

Många har redan fått pengarna, digitalt.
 
I dag fick jag ett (mil) utbrott på en man i affären när jag handlade. Det här med två meters avstånd verkar inte längre existera i Skåne. Har folk tröttnat och ser inte allvaret längre? Jag stod i kassan och la upp varor, bakom mig ställer sig en man i kanske 60 års åldern, definitivt INTE på rutorna och alltså istället normalt nära som man gjorde förut. Jag ger honom en menande blick, inget händer, jag tar min korg bort från där den stod medan jag packade upp och tog några steg bort mot kassören och fortsatte lägga upp och gubbjäveln började då lägga upp sina varor och ta pinne till att lägga mellan våra varor. Jag vänder mig bryskt om när jag är färdig och tar några steg mot honom som för att helt enkelt mana bort honom medan jag ska sätta min korg och då rycker han nästan korgen ur min hand och sätter den bland de andra. Jag tittar chockat och går sedan och ska betala, han går efter och ställer sig intill. Då får jag nog och fräser så artigt och trevligt jag kan "kan du vara så snäll att backa tack". Han blev förvånad och chockad, kanske förnärmad, tror inte han tänkte sig för alls egentligen, men jag försöker verkligen det här med avstånd och så kommer folk och trängs som idioter.

På tåget i går till jobbet har man ju möjlighet att sätta sig varannat säte, ett dubbeltåg dessutom så det funkar ju rätt långt faktiskt. Men icke, på samma station jag klev på trängde det sig in en kvinna mellan mig och den som satt två säten framför mig istället för att välja på andra sidan gången där det var ledigt. Jag slet min blindpinne och min väska åt mig och klev över till andra sätet där hon borde satt sig och slamrade ner min pinne och slängde min väska på sätet mitt emot (det var ett fyrasäte med bord) så att folk skulle fatta att välja nåt annat. Hon satte sig i sin tur där jag tidigare suttit.
Min tvärilska över den här dåliga respekten för space här kommer sig lite av att jag tröttnat på den kritik jag fått för att jag efter en del velande ändå valde att inte avboka min tid till neurologen för botoxbehandling mot migrän i Sörmland, och åkte dit, med SJ- tåg. VAD TÄNKER JAG MED?! JAG KAN JU BLI SMITTAD OCH TA HEM SMITTA!
Jag valde att åka för att det är mot migrän, utan den så lär jag tillbringa fler dagar i sängen än på jobbet och med provanställning och en situation där det sägs upp folk även på mitt jobb, herregud, jag vill inte vara nästa offer där! Det är lite lättare för en del andra vårdpersonal att få jobb än vad det är för mig med mina funktionsnedsättningar inom mitt yrke....
Jag var borta i 1,5 dygn och under den tiden träffade jag totalt färre människor än vad jag gjorde dagen efter under de 6 timmar det tog för mig att ta mig till och från jobbet med tåg och buss samt jobba. Och att hålla det där avståndet till folk var hur enkelt som helst där, ingen närkontakt med mer än med läkaren överhuvudtaget, medan här är rena rama lögnen. Folk verkar inte längre bry sig och trängs gärna.

Jag tycker att det känns oerhört trist och märkligt att folk tycker det verkar ok att klaga på mitt beslut och sedan samtidigt själv umgås med familjen i påsk, trängas och strunta i avståndrekommendationerna och till och med umgås med äldre familjemedlemmar, som man inte borde umgås med alls nu. Några som klagat tycker det är helt ok att åka till sina stugor, husvagnar eller åka skidor också.

Smittas jag så är det när jag åker till jobbet, säkerligen. Den enda jag skulle kunna bli smittad av i Sörmland var läkaren och det tror jag inte att jag blev. Alla andra var det avstånd till. Ja förutom ledsagare i tågbyte, som gick bredvid mig, men ändå inte så nära som brukligt. Avstånd är trots allt vettigt.
Jag tycker såklart att folk ska hålla avstånd så jag försvarar verkligen inte deras beteende, men jag tror att det skulle bli mindre irritation om du lugnt bad folk hålla avstånd direkt istället för att försöka med blickar eller olika beteenden för att tyst ”signalera”. De som är närgångna tänker förmodligen inte på att de gör något konstigt så de lär inte fatta diffusa signaler.
 
Trump är ingen dålig ledare under kris. Iofs skulle jag inte hävda att han är bra i kris heller. Det blir lätt subjektiva åsikter som slängs runt som fakta trots att det bara är åsikter.
Ajajaj, det är förbjudet att yttra andra än starkt negativa åsikter om Trump här. Han är tydligen ondskan personifierad och även rent neutrala uttalanden om honom som inte efterföljs av något riktigt negativt tas inte emot med god jord.
 
min kompis i Glasgow är helt knäckt, från att vara världens mest sociala människa till att sitta i sin minimala etta ensam. Är inte alls avundsjuk på er där borta.

Roligt är det inte. Jag har ändå fantastisk tur som sitter där jag sitter ute på 'landsbygden' men vi har ju @Mineur som också är fast i Glasgow.

Jag kan rymma till fots och vara ute i timmar och åter timmar i skogen om jag vill, nyttja den där enda tillåtna promenaden till max. :)
 
Roligt är det inte. Jag har ändå fantastisk tur som sitter där jag sitter ute på 'landsbygden' men vi har ju @Mineur som också är fast i Glasgow.

Jag kan rymma till fots och vara ute i timmar och åter timmar i skogen om jag vill, nyttja den där enda tillåtna promenaden till max. :)
så skönt! Ännu en fördel med att bo på landet. :)
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ajajaj, det är förbjudet att yttra andra än starkt negativa åsikter om Trump här. Han är tydligen ondskan personifierad och även rent neutrala uttalanden om honom som inte efterföljs av något riktigt negativt tas inte emot med god jord.
Nejdå. det finns positiva saker också - han har t.ex gjort mycket gott för kepsindustrin i Kina!

Maga-Cap.jpeg
 
Ajajaj, det är förbjudet att yttra andra än starkt negativa åsikter om Trump här. Han är tydligen ondskan personifierad och även rent neutrala uttalanden om honom som inte efterföljs av något riktigt negativt tas inte emot med god jord.
Vi brukar normalt inte tala om varför varningar och banningar delas ut, men jag kan försäkra dig om att det inte delades ut någon för att en användare tyckte Trump inte var bra i en kris eller något annat som skrevs i det inlägget.
 
Eller också kan folk respektera varandra och hålla avståndet så att alla som vill och kan får gå och handla och resa till och från jobbet i lugn och ro? Den uppoffringen är ingen uppoffring alls egentligen.

Jag ser det som i dessa tider att det faktiskt inte alls är passande för alla som vill och kan att röra sig helt fritt och tro att alla andra ska ge space, faktum är att risk för smitta finns med stor sannolikt ändå, och är man så rädd att bli smittad är det bättre att stanna hemma än att bli otrevlig.

Eller ska samhället sätta polisen på dem som inte anses sköta sig? det är faktiskt bra att smittan sprids till de orädda, mao oftast de som tror sig klara detta virus utan att dö.

Jag har sagt det hela tiden, stäng inte ner, låt det som kan vara öppet och de som har underliggande sjukdomar/ ålder, de får själva ta lite egenansvar och kan inte räkna med att alla i samhället gör och uppför sig precis som just de vill.
 
Vi brukar normalt inte tala om varför varningar och banningar delas ut, men jag kan försäkra dig om att det inte delades ut någon för att en användare tyckte Trump inte var bra i en kris eller något annat som skrevs i det inlägget.
Jag vill minnas att Trump diskuterades i nån tråd tidigare under året, jag skrev att jag tycker att han är en frisk fläkt i en annan så knastertorr värld av politiker. Direkt fick jag ett flertal användare mot mig. Till sist sa jag ifrån att jag ändå måste få tycka så utan att folk ska komma och berätta vad som är rätt eller fel. Vad hände? Inläggen försvann där jag var tvungen att försvara mig , mothuggen fick vara kvar och jag fick en bann. Av vilket inlägg? Inte vet jag men det kom efter att jag inte skrev negativt om honom. Tycker hans politik är usel, men karaktären är rolig som en sorts levande karikatyr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska utredas för Polyneuropati och känner mig orolig. Det började efter covid-19, med domningar och muskelsvaghet, brännande smärta i...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Choco
·
Kropp & Själ Jag har inte tagit testet ännu, men ni som har haft covid hur länge tog det tills smaksinnet kom tillbaka?
Svar
11
· Visningar
382
Senast: EmmaBovary
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 363
Senast: vilde
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 679
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp