Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller när man sitter fast på var sin kontinent och de planerade 3 månaderna isär ser ut att bli > 7...Det kan vara trixigt med relationsbiten i dessa tider. Om båda är hemma konstant, och bara har varandra att nöta på. Eller, som här, att en jobbar hemifrån utan någon större social interaktion öht och bara längtar efter att bubbla intensivt när partner kommer hem. Medan partner jobbar på sin ordinarie arbetsplats och har rejält intensiva dagar med ännu fler och snabbare bollar i luften än vanligt, och bara längtar efter att komma hem till lugn och ro...
Det kan vara trixigt med relationsbiten i dessa tider. Om båda är hemma konstant, och bara har varandra att nöta på. Eller, som här, att en jobbar hemifrån utan någon större social interaktion öht och bara längtar efter att bubbla intensivt när partner kommer hem. Medan partner jobbar på sin ordinarie arbetsplats och har rejält intensiva dagar med ännu fler och snabbare bollar i luften än vanligt, och bara längtar efter att komma hem till lugn och ro...
Åh? Så lärarna (gymnasiet och hög stadiet etc..) jobbar inte hemifrån? Det har jag antagit, iallafall så länge man har tekniken man behöver.Vi undrar just när vi lärare ska jobba hemifrån. Vi är ju nu den en vecka tillbaka igång med hemundervisning samtidigt som vi förväntas vara på jobbet.
Övriga kommunanställda ber man jobba hemifrån om det är möjligt.
Nej vi ska jobba från skolan så länge vi inte har symptom eller tillhör riskgrupp.Åh? Så lärarna (gymnasiet och hög stadiet etc..) jobbar inte hemifrån? Det har jag antagit, iallafall så länge man har tekniken man behöver.
Kollar man på regionens hemsida, så har de inte rapporterat in 8 där någon gång, så frågan är ju när data rapporteras.Jag blir lite bekymrad över att siffrorna släpar efter så pass. Jag har inte koll på alla län, men Östergötland hade 13 dödsfall redan igår. Idag står det 16 på deras hemsida, men enligt folkhälsomyndigheten så är det 8? Jag hade förstått om det var 13 idag då, men 8?
Inte kan väl landstinget prioritera att uppdatera hemsidan innan de uppdaterar folkhälsomyndigheten? Hoppas inte att det är likadant för andra län!
- Begränsat antal kunder i handelns lokaler, alternativa lösningar till kassaköer eller anvisa kunderna till hur de bör stå med varandra.
- Folk utanför riskgrupper uppmanas att röra sig så lite ute som möjligt. Inte gå på café eller handla om det inte är nödvändigt.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...for-matbutiker-idrotten-och-kollektivtrafiken
Du det där undrar jag också över. Pratade med en vän som var ute och åt med några andra vänner under helgen. De var ensamma på restaurangen (en populär sådan). Smittrisken där fick nog betraktas som obefintlig.Vad anses som nödvändigt? Jag anser att det är nödvändigt att stötta lokala restauranger och caféer eftersom jag vill ha dem kvar.
Jag kan inte hjälpa att känna att det enda det här gör är att döda stadskärnors utbud. Ingen småföretagare kommer överleva detta. Jag vill inte ens veta hur min stad kommer se ut om en månad.
Vad anses som nödvändigt? Jag anser att det är nödvändigt att stötta lokala restauranger och caféer eftersom jag vill ha dem kvar.
Jag kan inte hjälpa att känna att det enda det här gör är att döda stadskärnors utbud. Ingen småföretagare kommer överleva detta. Jag vill inte ens veta hur min stad kommer se ut om en månad.
Vad anses som nödvändigt? Jag anser att det är nödvändigt att stötta lokala restauranger och caféer eftersom jag vill ha dem kvar.
Du det där undrar jag också över. Pratade med en vän som var ute och åt med några andra vänner under helgen. De var ensamma på restaurangen (en populär sådan). Smittrisken där fick nog betraktas som obefintlig.
Såg också något om att folk över 70 inte skulle gå i affärer alls inkl. mattaffärer. Ska de svälta om de saknar kontaktnät eller?
Ja ellerhur!Kollar man på regionens hemsida, så har de inte rapporterat in 8 där någon gång, så frågan är ju när data rapporteras.
Det där funkar bra i stan men knappast några mil ut på landet i delar av landet är ju den äldre delen av befolkningen väldigt stor i förhållande till den yngre.Fast det finns en hel del initiativ till att hjälpa de som bör vara i karantän, utan att man behöver kontaktnät. Jag hoppas verkligen ingen känner sig tvungen att ge sig ut och handla om de känner oro, så jag anmälde mig som frivillig.
Sedan finns det gott om tjänster för både hemkörning av livsmedel och hemkörning av takeaway som funkade redan innan för många.
De pratade om det där på presskonferensen idag. Alla siffror kontrolleras av FHM så att de inte släpper iväg felaktiga siffror. Där anser åtminstone jag att FHM faktiskt har ett större ansvar än tex regionerna som således kan släppa siffror tidigare/senare. Tyckte Tegnell förklarade det väldigt bra.Ja ellerhur!
Sånt här är ju viktigt! Hur ska FHM kunna ta bra beslut om de inte får all fakta på sitt bord??
Det där funkar bra i stan men knappast några mil ut på landet i delar av landet är ju den äldre delen av befolkningen väldigt stor i förhållande till den yngre.
Min kommentar kom sig för övrigt av en post på fb (från Marcus Oskarrson som kan varit förvriden) som sa att folk 70+ inte SKA gå i affärer alls