Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker inte enbart på pandemier utan allt. Jag tänker framför allt på miljöförstöring. Det tjatas ju mycket om det nu för tiden. Alla vet ju att tex plast i havet, flygresor och trafik är dåligt. Varför tillåter vi det då.

Tillåter och tillåter... vi har ju sett vad en snabb stängning av samhället gör med ekonomin. Dvs omställningen till ett miljövänligare samhälle måste ske försiktigt så vi inte förstör sagda samhälle.

Det är komplexa problem som inte löses med någon form av "oneliner" åtgärd.
 
Jo det tror jag att vi gör. Men jag är säker på att om alla länder gjorde samma sak så skulle det minska.

Du menar tillbaka till ett stenålderssamhälle? Det var inte så väldigt miljövänligt och kunde inte föda så många som vi är idag. En modernt miljövänligt samhälle kräver teknologi som utvecklas genom att människor utbyter idéer över gränserna. Lägg också till att det behöver en fungerande ekonomi för att det ska finnas pengar för att göra förändringarna som behövs.
 
Det var bara en tidsfråga innan Bohemian Rhapsody skulle gå och bli till Coronian Rhapsody.
Förlåt.

Is this a sore throat?
Is this just allergies?
Caught in a lockdown
No escape from reality.
Don’t touch your eyes
Just hand sanitize quicklyyyyy
I’m just a poor boy, no job security
Because of easy spread, even though
washed your hands, laying low
I look out the window, the curve doesn’t look flatter to me, to me

Mama, just killed a man
i didn’t stay inside in bed
I walked by him, now he’s dead
mama, life was so much fun
but now I’ve caught this unforgiving plague
mama, oooooh
didn’t mean to make them die
if I’m not back to work this time tomorrow
carry on, carry on as if people didn’t matter

Too late, my time has come
sends shivers down my spine
body’s aching all the time
goodbye everybody, I’ve got the flu
gotta leave you all behind and face the truth
mama, oooooh
I don’t wanna die
I sometimes wish I never went out at all

I see a little silhouette of a man
what a douche, what a douche
did he even wash his hands though
security is tightening
very very frightening me
Gotta lay low (gotta lay low)
Gotta lay low (gotta lay low)
Gotta lay low masturbate
Masturbate O O O O

I’m just a poor boy, facing mortality
HE’S JUST A POOR BOY FACING MORTALITY
spare him his life from this monstrosity
Touch your face, wash your hands, will you wash your hands?
BISMILLAH NO WE WILL NOT WASH OUR HANDS! (WASH YOUR HANDS!)
BISMILLAH NO WE WILL NOT WASH OUR HANDS! (WASH YOUR HANDS)
BISMILLAH WE WILL NOT WASH YOUR HANDS! (WASH YOUR HANDS!)
WASH YOUR HANDS! (never, never, never wash your hands oh oh oh oh oh oh oh)
No no no no no
Oh mama mia, mia (mama mia wash your hands!)
COVID-19 has a sickness put aside for me, for me

So you think you can stop me and just shake my hand?
So you think we can hang out and not break our plans?
Oh baby, can’t do this with me, baby,
Just gotta stay home, just gotta stay home with my fever
oooooh

Curving can get flatter
Anyone can see
Curving can get flatter
Curving can get flatter, you’ll see

Herregud vad jag ÄLSKAR detta.
 
Jo det tror jag att vi gör. Men jag är säker på att om alla länder gjorde samma sak så skulle det minska.

Detta visar på dålig kunskap om hur världen fungerar, människor fungerar och är mer än en naiv inställning till hur problem löses.

Man får inte glömma att även om en person, familj eller annat är totalt självförsörjande så har det ändå kostnader/krav på samhället. Att tro något annat är att leva under en sten.
 
Du menar tillbaka till ett stenålderssamhälle? Det var inte så väldigt miljövänligt och kunde inte föda så många som vi är idag. En modernt miljövänligt samhälle kräver teknologi som utvecklas genom att människor utbyter idéer över gränserna. Lägg också till att det behöver en fungerande ekonomi för att det ska finnas pengar för att göra förändringarna som behövs.

Men, då förstår du......då låter man de som inte har självförsörjning dö ut. Vilket i och för sig torde bli ett betydligt större dödsantal än vad korona skördar.

OBS! Ironi
 
Detta visar på dålig kunskap om hur världen fungerar, människor fungerar och är mer än en naiv inställning till hur problem löses.

Man får inte glömma att även om en person, familj eller annat är totalt självförsörjande så har det ändå kostnader/krav på samhället. Att tro något annat är att leva under en sten.
På vilket sätt har det krav på samhället om man är självförsörjande?

Men ändå så menar jag på självförsörjande på länsnivå.
 
Nordkorea och Ryssland 😉

Nä. Rysslands regering och experter måste hittills dömas för 4 mord (enligt presenterad logik) och har en ganska brant stigande kurva.

27march-cases.jpg
 
Du menar tillbaka till ett stenålderssamhälle? Det var inte så väldigt miljövänligt och kunde inte föda så många som vi är idag. En modernt miljövänligt samhälle kräver teknologi som utvecklas genom att människor utbyter idéer över gränserna. Lägg också till att det behöver en fungerande ekonomi för att det ska finnas pengar för att göra förändringarna som behövs.

Ja jag menar stenåldern. Varför var det inte miljövänligt då? Varför ska vi vara så många då? Det är nog där allt fallerar i grunden.
 
Jag ber om ursäkt för att uppröra många i tråden. Det var mest ett kraftuttryck jag tog till igår. Ligger hemma med feber och halsont samt smittade kolleger, vänner, familj och släktingar så var överdrivet känslig. Mod får ta bort inläggen om den vill.
 
Japp. De skulle enligt mig inte fått åka ut över huvudtaget.
Ja absolut.
När omfattningen av utbrottet i Alperna stod klart, skulle vi retroaktivt ha inhiberat deras resor!

Även om vi hade satt alla Lombardiet-återvändare i karantän, så står det idag klart att smittan var redan spridd i många andra delar av Europa i allmänhet och Alperna i synnerhet.
Lex Ischgl.
 
Japan, med världens högsta medelålder, är ett bra exempel på hur det kan inträffa.

Ja absolut.
När omfattningen av utbrottet i Alperna stod klart, skulle vi retroaktivt ha inhiberat deras resor!

Även om vi hade satt alla Lombardiet-återvändare i karantän, så står det idag klart att smittan var redan spridd i många andra delar av Europa i allmänhet och Alperna i synnerhet.
Lex Ischgl.

Nej vi skulle ställt in alla resor när det kom ut i Kina.
 
Hur mycket odlar du från första januari till sista mars?
Tja, sådant som måste förodlas tidigt, sås ofta i februari - mars.

Eftersom jag är bonde, så förekommer det olika förberedande åtgärder i stort sett året om.

Under höst/vinter så kan det finnas diken som ska grävas, vissa år har vi plöjt i januari, eller så kan det behöva röjas sly i åkerkanterna t.ex.
 
Ja jag menar stenåldern. Varför var det inte miljövänligt då? Varför ska vi vara så många då? Det är nog där allt fallerar i grunden.

De skövlade med de medel de hade, för att överleva. Att de inte gjorde större skada än de gjorde var för att de hade inte medlen att göra det och att de var betydligt färre än vad vi är idag (pga ingen sjukvård etc).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 339
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 867
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Kropp & Själ Bara en liten påminnelse: Varje år, år efter år, så dör det ca 2.500.000 personer av diarrésjukdomar i världen, varav är ca 1.500.000...
98 99 100
Svar
1 993
· Visningar
108 595
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 710
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp