Norra Italien har väldigt bra sjukvård och bra kapacitet (eller hade)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Både ock även om sjukvården här (de sista 5 åren) lider för folk slutar pga skitlöner. Hörde på radion här om dagen att bara Niedersachsen (7900 milj invånare) hat 2100 IVA platser vilket är mer än hela Storbrittanien (66,4 milj invånare).En nyfiken fråga, hur är sjukvården bättre i Tyskland? Mera personal eller mera respiratorer(?)?
På stenåldern? Det är det jag menar, har man inte medlen så blir det inte så stor skada? Precis allt i livet är. Kaniner, rådjur, älgar, rävar och vildsvin etc etc.
Plus att de har iskallt skitit i individen och sett till populationen. Jag säger inte att det är fel men helt klart svårt att göra i många andra länder.
"Nej, vi behöver ingen stark man som pekar med hela handen. Vi behöver beslutsamma befattningshavare i plural. Kompetenta människor, från experter till politiker som gör kloka avväganden."
Hugger sista knappen i ämnet lite.Både ock även om sjukvården här (de sista 5 åren) lider för folk slutar pga skitlöner. Hörde på radion här om dagen att bara Niedersachsen (7900 milj invånare) hat 2100 IVA platser vilket är mer än hela Storbrittanien (66,4 milj invånare).
Källa: Antenne Niedersachsen
Jag tvivlar. Människan är ett förkorkat djur som tänker med för korta perspektiv för att någon förändring ska ske. Jag hoppas jag har fel men med tanke på det resonemang många använder i diverse diskussioner på nätet så är jag extremt skeptisk .Jag tror att samhället på fem års sikt kommer vara ett bättre samhälle att leva i.
Men vägen dit kommer ha en grop i sig. En rejäl sådan.
Stackarna!Endast matbutiker och apotek får hålla öppet.Men i Goa går det inte ens att handla i några matbutiker.
– Poliserna bevakar alla gatorna. De är mycket aggressiva och tillåter inte någon att förflytta sig utomhus.
[...]
Vi lyckades köpa några apelsiner och en melon för några dagar sedan.
Det är ju det vi gör nu också? Det dör ganska många varje dag till följden av att vi är för många? Tiden får utvisa om vi handlade rätt.Ok, så du tycker alltså att det är helt ok att rasera samhället och att en massa människor dör för att vi ska minska miljöförstöringen?
Fast det står inte hur länge hon var i Thailand, om jag inte missar något, jag länkade till en annan artikel ovan om ett par personer i Indien. Där hade de varit där sedan i januari, när det precis började talas om detta. Jag tvivlar att de i din artikel varit där lika länge men ...Vad är det för fel i huvudet på folk?! Starkt kritisk till Arlanda, hur vore det om hon var starkt kritisk till sitt eget agerande som åter till Thailand under rådande pandemi?
https://www.aftonbladet.se/nojesbla...-harda-coronakritik-mot-arlanda-helt-orimligt
Låter vettigt faktiskt.I utländska medier uttrycks både kritik och bestörtning mot den svenska linjen mot det nya coronaviruset. Nu svarar Folkhälsomyndigheten på kritiken, i Sveriges Radio.
Kritiken mot den svenska linjen bygger på en dålig förståelse för hur länge virusspridningen kan komma att pågå och hur länge det är möjligt att bibehålla strikta restriktioner i ett samhälle, säger Folkhälsomyndighetens analyschef, Lisa Brouwers. till SR.
– Jag reagerar på att man inte verkar ha tänkt särskilt långt. Att den strikta linjen som man förordar i olika länder inte är hållbar. Det är inte rimligt att tänka att man kan ha den strikta isoleringen så länge som det skulle krävas för att invänta ett vaccin, säger hon.
Hon har tydligen hunnit med både Sälen och Thailand nu i mars.Fast det står inte hur länge hon var i Thailand, om jag inte missar något, jag länkade till en annan artikel ovan om ett par personer i Indien. Där hade de varit där sedan i januari, när det precis började talas om detta. Jag tvivlar att de i din artikel varit där lika länge men ...
På stenåldern? Det är det jag menar, har man inte medlen så blir det inte så stor skada? Precis allt i livet är. Kaniner, rådjur, älgar, rävar och vildsvin etc etc.
Är det verkligen klarlagt att människan blivit smittad i Alperna, och inte senare - i Sverige?https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ositivt-for-corona--efter-12-symtomfria-dagar
Huh. Jag undrar hur detta kommer sig 2 veckor är rätt länge för att gå med en sjukdom. Eller är testet överkänsligt och känner av spår som dröjer kvar i kroppen? Iofs så har han inga symptom, så han kanske inte smittar även om han fortfarande rent medicinskt är smittad?
Men det betyder fortfarande inte att det är miljövänligt att leva på stenåldersvis.
Jag antar att du menar med den befolkningsmängd vi har nu? Eller menar du att den mängden som planeten skulle kunna försörja på det sättet inte skulle vara miljövänlig?