Nej vi skulle ställt in alla resor när det kom ut i Kina.
Och du kan fastställa exakt när det var? Eller menar du att vi skulle ha lyssnat då på experterna du inte vill lyssna på idag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej vi skulle ställt in alla resor när det kom ut i Kina.
Innan Kineserna ens stängt ned Wuhan?Nej vi skulle ställt in alla resor när det kom ut i Kina.
US Govt kikade på prislappen, och rev itu sin beställning på respiratorer.
https://www.nytimes.com/2020/03/26/us/politics/coronavirus-ventilators-trump.html
Jag tror också att det faktum att det finns gott om resistenta bakteriestammar på sjukhusen i Spanien och Italien bidrar.Jag har inte fakta men en killgissning är att både Spaniens och Italiens befolkning har en hög medelålder (högre än i Tyskland) och att sjukvården är bättre i Tyskland.
En andra Lockdown är alltid svårare än den första att genomföra, men det egentliga politiska skälet har jag inte tid att forska fram åt dig.Varför gjordes inte detta under andra vågen också?
Ja, folk lever längre, och slutar skaffa barn. Italien är ett känt exempel.En fråga som egentligen inte har med covid-19 att göra.
Men hur får ett land hög medelålder? Blir folk äldre? Slutar yngre skaffa barn? Hur går det till?
Jag tror att det här kalaset kommer ruska om oss i grundvalarna på en helt annan nivå än vad vi alla kan föreställa oss.Jag tror också att vi skulle behöva omvärdera de bitarna. Inte lika säker dock på att det kommer att ske i praktiken. Litet som när en släkting eller kompis avlidit, och man tänker att nu får man se till att ta vara på livet, höra av sig till gamla vänner, leva sundare, carpe diem och alltihop. Och efter ett halvår, max, är man i precis samma gamla spår igen...
Jag är väldigt väldigt orolig för mina vänner i USA...
Så du menar att just Säter har mängder av Coronasmittade? Inkl dig och dina vänner, familj och släktingar?Jag ber om ursäkt för att uppröra många i tråden. Det var mest ett kraftuttryck jag tog till igår. Ligger hemma med feber och halsont samt smittade kolleger, vänner, familj och släktingar så var överdrivet känslig. Mod får ta bort inläggen om den vill.
Nej inte Säter men borlänge.Så du menar att just Säter har mängder av Coronasmittade? Inkl dig och dina vänner, familj och släktingar?
En nyfiken fråga, hur är sjukvården bättre i Tyskland? Mera personal eller mera respiratorer(?)?Jag har inte fakta men en killgissning är att både Spaniens och Italiens befolkning har en hög medelålder (högre än i Tyskland) och att sjukvården är bättre i Tyskland.
Tänk dig gallskriken om man förbjöd folk från att resa utomlands innan smittanMen snälla, vi lever i en demokrati och inte en diktatur. Många var redan på plats när smittan började spridas.
Har du inte lyssnat? Nordkorea!Vilket land tror du kommer att ha ett utfall med noll dödsfall, där regeringen och experterna i det landet skulle slippa att dömas av din massivt kunskapsmässigt grundade utsaga?
RysslandNordkorea och Ryssland
En fråga som egentligen inte har med covid-19 att göra.
Men hur får ett land hög medelålder? Blir folk äldre? Slutar yngre skaffa barn? Hur går det till?
Läste en text som en svensk läkare som skrev att de har väldigt mycket fler IVA-platser och respiratorer i Tyskland, för det är väldigt ekonomiskt gynnsamt när en patient väl behöver respirator. Alltså inte att de får det i onödan, men när de får det får vårgivaren väldigt mycket mer ersättning (av försäkringsbolaget) än IVA-vård utan respirator. Så de har en övertillgång till respiratorer redan från början för att aldrig behöva skicka en patient till ett annat sjukhus. Obs har dock ingen verifierad källa till detta påstående.En nyfiken fråga, hur är sjukvården bättre i Tyskland? Mera personal eller mera respiratorer(?)?
Enl DN var det igår 52 konstaterade fall i hela Dalarna. Då måste din ungängeskrets vara rena smitthärden?Nej inte Säter men borlänge.
De skövlade med de medel de hade, för att överleva. Att de inte gjorde större skada än de gjorde var för att de hade inte medlen att göra det och att de var betydligt färre än vad vi är idag (pga ingen sjukvård etc).
Enl DN var det igår 52 konstaterade fall i hela Dalarna. Då måste din ungängeskrets vara rena smitthärden?
Jag tvivlar.