CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja möjligen.

Är väl färgad av en föga kyrklig uppväxt och egen ateism. :)
Jag tycker mest att man är lite falsk om man inte är det minsta troende och ändå döper barnet in i kyrkogemenskapen. Det är ju inte bara lite skvättande av vatten. Det är betydligt mer långtgående än så.
När en nära släkting döptes som baby så sa hennes pappa ungefär att: nu är hon inte syndig längre.
:crazy:
Jag sa att det har hon ju aldrig varit.
 
Jag är inte döpt själv. Maken vet jag faktiskt inte när jag tänker efter 😂 Men jag tror det. Hur som helst så tänker vi att dottern själv får välja sin tro när hon blir äldre.
Så resonerade jag också även om jag tror att exet gärna hade döpt hen. Varför påtvinga en religion innan det finns ett medvetande om vad religion är.

Nu i väl vuxen ålder har hen inte några som helst tankar på dop. :)
 
Ser mig för var jag sätter fötterna och hindrar mig plötsligt för jag tänker säga nåt. Men han finns ju inte här, han ligger på djursjukhusets IVA.

Undrar hur jag ska kunna sova inatt utan att ha honom nedanför sängen.
Och ha telefonen bredvid sängen ifall kliniken ringer inatt.
 
Ramlar in i tråden då jag behöver :yuck: lite och samtidigt inte riskera att nån i min närhet läser.

Så sjukt less på nuvarande stall och stämningen som blivit efter att jag sagt upp mig. Ingen har frågat mig nånting öht om vart jag ska ta vägen, men jag vet att det surras bakom min rygg. Har jag kvällsfodringen är det ingen annan i stallet, känns som att alla bara undviker mig. Visst har stämningen varit dålig ett bra tag, men inte såhär. Det färgar mig så mycket så jag inte ens vill åka ut till stallet (men jag måste ju), har inte ridit på ett bra tag då jag bara vill skynda mig därifrån. Är rädd att den här känslan kommer förfölja mig till nya stället. 10 dagar kvar…
 
Ser mig för var jag sätter fötterna och hindrar mig plötsligt för jag tänker säga nåt. Men han finns ju inte här, han ligger på djursjukhusets IVA.

Undrar hur jag ska kunna sova inatt utan att ha honom nedanför sängen.
Och ha telefonen bredvid sängen ifall kliniken ringer inatt.
Är han opererad nu?
 
Ramlar in i tråden då jag behöver :yuck: lite och samtidigt inte riskera att nån i min närhet läser.

Så sjukt less på nuvarande stall och stämningen som blivit efter att jag sagt upp mig. Ingen har frågat mig nånting öht om vart jag ska ta vägen, men jag vet att det surras bakom min rygg. Har jag kvällsfodringen är det ingen annan i stallet, känns som att alla bara undviker mig. Visst har stämningen varit dålig ett bra tag, men inte såhär. Det färgar mig så mycket så jag inte ens vill åka ut till stallet (men jag måste ju), har inte ridit på ett bra tag då jag bara vill skynda mig därifrån. Är rädd att den här känslan kommer förfölja mig till nya stället. 10 dagar kvar…
Usch, sånt är så jobbigt!! Kämpa på och stå ut!
 
För att du precis som många andra av oss ( inkluderar mig själv) är dumma i huvudet :angel:
Skönt ändå att vi verkar vara ett gäng dumhuvuden.
original.webp
 
Jo, jag har bestämt att jag får vara hemma i morgon också. Jag börjar ju fatta nu att jag inte känner av stressen som man "ska" och att till slut är det alltid magen som går bananers.

Är på Ridskolan eftersom jag vet att här tappar jag all stress och oro i tre timmar och får återhämtning och glädje. Jag borde inte och får lite dåligt samvete men nu gör jag det i alla fall. :bag:
Borde väl inte säga något, skomakarens barn och what not..... :meh::angel:, men ta hand om dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 658
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp