CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har redan förberett för mig på att plocka undan alla hindsaker. Tror intehan fixar det. Men hopp har jag. Och tänker på honom hela tiden, och hoppas det hjälper.
Hans blick när de skulle hämta honom till operation var hjärtskärande. Har aldrig sett honom så förtvivlad. Han visste att jag skulle lämna honom där.
Men åh vad hemskt att höra. ❤️ Tänker på er och hoppas att allt går bra.
 
God kvällsmat och sen promenerade jag hem till hotellet. Jag gillar att dricka drinkar men titta på sport älskar jag :love:
Således ska jag nu duscha och sen kolla på alpint och skidskytte.

20230214_191208.jpg
 
Själv har jag blivit bortskämd idag, trots att vi aldrig firat denna dag innan. Det var fint. Men nu lyssnade jag precis av min röstbrevlåda och hade fått ett meddelande från en avlägsen släkting till maken som visserligen ville önska glad alla hjärtans dag, men frågade hur det är med barnet och om vi avser döpa barnet. Blev lite ställd, har enbart träffat människan en gång för flera år sedan. Känner att jag släpper den bollen till maken att höra av sig och svara på.
 
Själv har jag blivit bortskämd idag, trots att vi aldrig firat denna dag innan. Det var fint. Men nu lyssnade jag precis av min röstbrevlåda och hade fått ett meddelande från en avlägsen släkting till maken som visserligen ville önska glad alla hjärtans dag, men frågade hur det är med barnet och om vi avser döpa barnet. Blev lite ställd, har enbart träffat människan en gång för flera år sedan. Känner att jag släpper den bollen till maken att höra av sig och svara på.
Måste den döpas innan den ens kommit ut?
 
Tradition? Ms mormor tjatade och frågade när A skulle få sitt namn då? Tills jag bet ifrån med att det fick hon på förlossningen. M hade ju till och med gått ur kyrkan.

Tradition och ohejdad vana?

Tänker att tradition kanske ligger bakom om frågan dyker upp bland släkt och familj som man ändå träffar. Men att söka upp en avlägsen släktings fru och ringa, då tänker jag att frågan måste vara viktig för en (mao tro).
 
Ja möjligen.

Är väl färgad av en föga kyrklig uppväxt och egen ateism. :)
Jag tycker mest att man är lite falsk om man inte är det minsta troende och ändå döper barnet in i kyrkogemenskapen. Det är ju inte bara lite skvättande av vatten. Det är betydligt mer långtgående än så.

Jag är inte döpt själv. Maken vet jag faktiskt inte när jag tänker efter 😂 Men jag tror det. Hur som helst så tänker vi att dottern själv får välja sin tro när hon blir äldre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 658
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp