CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade morötterna, de låg på diskbänken där jag lagt dem för att skala dem :angel:

Jag har rödbetor, de är oskalade men har lite 'rötter'. Kan jag fortfarande använda dem? Och hur sjutton skalar jag dem utan att min skärbräda blir röd för evigt? Och hur undviker man att alla grönsaker blir röda när jag rostar dem på samma plåt. Så många frågor

:idea:
 
Hittade morötterna, de låg på diskbänken där jag lagt dem för att skala dem :angel:

Jag har rödbetor, de är oskalade men har lite 'rötter'. Kan jag fortfarande använda dem? Och hur sjutton skalar jag dem utan att min skärbräda blir röd för evigt? Och hur undviker man att alla grönsaker blir röda när jag rostar dem på samma plåt. Så många frågor

:idea:
Ja du kan använda dem. Lägg plastfolie om skärbrädan. Lägg grönsakerna i sina egna avdelningar på plåten och blanda när du tar ut dem igen.
 
Tillverkar smörgåstårtor
Känns lite konstigt dock
Jag kan inte äta smörgåstårtor pga min ibs mage..
Jo, jag kan äta, men då får jag sitta resten av kvällen på toan...
 

Bifogade filer

  • 20230214_182058.jpg
    20230214_182058.jpg
    194,1 KB · Visningar: 21
:heartheart:heart
Åh nej! :cry: Lilla knasiga Torsten.
Alla tummar, tassar och tår hålls tills han får komma hem igen ❣️❣️
Jag har redan förberett för mig på att plocka undan alla hindsaker. Tror intehan fixar det. Men hopp har jag. Och tänker på honom hela tiden, och hoppas det hjälper.
Hans blick när de skulle hämta honom till operation var hjärtskärande. Har aldrig sett honom så förtvivlad. Han visste att jag skulle lämna honom där.
 
Jag har redan förberett för mig på att plocka undan alla hindsaker. Tror intehan fixar det. Men hopp har jag. Och tänker på honom hela tiden, och hoppas det hjälper.
Hans blick när de skulle hämta honom till operation var hjärtskärande. Har aldrig sett honom så förtvivlad. Han visste att jag skulle lämna honom där.

Fy sa hemskt :heart 😢 :heart Jag haller tummar och tar for Lille Torsten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 658
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp