CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
AnsiktsBH är prio så mycket som möjligt idag under morgonen/förmiddagen. Ska iväg och tatuera mig sen så idag blir det inte så många timmar med den på. Märker att där är en process igång, igår var jag svullen, varm och öm. Slängde i mig en diklofenak så blev det bättre. Har även börjat massera halsen lite lätt en stund (🤢) morgon och kväll. Så jäkla obehagligt dock.
 
Vaknade i morse och en av mina första tankar var att jag ska till stallet dagtid idag, då det funkar med jobbet. Men jag vill inte. Jag måste inte åka ut, då hästarna har foder så de klarar sig till torsdag (då jag har kvällsfodring) och då tappar jag all lust. Jag vet ju att jag blir glad av att träffa dem, men jag kommer få stålsätta mig då jag riskerar att träffa en otrevlig person. :( Blä vad jag avskyr det här.

Tänker på @tanten också, hoppas att allt gått bra. :heart
 
Alltså en kollega på jobbet är ju fantastisk. Sånt här skickar hen ut utöver allmän info som rör jobb. Vid högtiderm, sommartid mm mm
Altid lika uppskattat
Alla hjärtans dag runt om i världen

Romantik! Inget kan få hjärtat att slå som tända ljus, blommor och ljudet av absolut ingenting. Vi älskar det, därför är det så härligt att vi har en dag tillägnad just detta för alla romantiker där ute – alla hjärtans dag!
Traditionerna varierar idag beroende på land – här listar vi olika romantiska gester som sker i olika länder den 14 februari och hur du firar alla hjärtans dag runt om i världen.


Alla hjärtans dag runt om i världen

USA

Människor i USA går verkligen in för att visa deras uppskattning för varandra. Varje år spenderar amerikanerna hela 18 miljarder dollar på godis, kort, choklad, blommor och smycken. Kort är den vanligaste presenten, men detta gäller inte bara för par. Familjer, vänner och skolbarn växlar också kort med varandra för att visa att deras vänskap betyder mycket. Amerikas mest populära alla hjärtans dag godis är faktiskt inte en ask med choklad, utan det är små hjärtan med texter på förpackningen som ”Be Mine” och ”Kiss Me”.​

Varje år tillverkas tillräckligt många chokladhjärtan för att alla i hela världen ska kunna få minst ett var, vore inte det ett underbart sätt att fira alla hjärtans dag på?​



Sydkorea och Japan

I Japan och Sydkorea, och en del andra länder i den här delen av världen, är det männen som blir överrösta av choklad från kvinnor. De köper även till resten utav familjen och arbetskamraterna som ett bevis på deras uppskattning. Men kvinnorna behöver inte misströsta, den 14 mars får man igen för sina romantiska gester, detta kallas White Day. Då män ger tillbaka i form av kakor, godis och blommor.​



Storbritannien

I Storbritannien blir par väldigt romantiska på alla hjärtans dag. Kärlekspar byter presenter som blommor, choklad och smycken med varandra. På kvällen äter många en härlig middag tillsammans på stan eller hemma i ett hus fyllt med tända ljus. Hur som helst så finns det kärlek överallt under denna dag.​





Finland

För alla som är singlar på alla hjärtans dag är Finland en optimal plats att vara på. Här behöver du inte känna dig orolig över att hamna utanför festligheterna. Detta eftersom allt handlar om att fira med dina vänner. Dagen är faktiskt till och med kallad ”Vänskapens Dag” på finska, alltså inte alla hjärtans dag. Den officiella blomman är en rosa ros, men dina kompisar kommer även bli glada om de får kort eller godis också såklart.​



Peru

Tack vare det landstäckande firandet med karneval är de flesta människor i Peru lediga den 14 februari. Detta betyder att de har extra mycket tid att planera kärlekens dag. Istället för att ge rosor till varandra föredrar faktiskt många orkidéer, en blomma som växer i Peru. Det är inte heller ovanligt med massbröllop för att få in alla som vill säga “ja” i kyrkan på årets mest romanstiska dag.​



Brasilien

Brasilianarna hoppar över 14 februari och festligheterna. De firar istället helgonet Anthony den 12 juni, som skyddar giftermål och relationer.​


Tänkte dela med mig till er. Lite roligt läsning såhär dagen efter.
 
Sitter i soffan och funderar på vad jag ska göra fram tills det är dags att gå till jobbet. Upptäckte också precis att jag har en stor finne på kinden. Hade gärna sluppit det när jag ska stå och prata med kunder hela dagen. Kan inte gärna hoppas på inga kunder i butiken bara pga det :rofl: Nåja.
 
Sitter i soffan och funderar på vad jag ska göra fram tills det är dags att gå till jobbet. Upptäckte också precis att jag har en stor finne på kinden. Hade gärna sluppit det när jag ska stå och prata med kunder hela dagen. Kan inte gärna hoppas på inga kunder i butiken bara pga det :rofl: Nåja.
Du är inte ensam.
Har fått en själv på KINDEN och jag har kundbesök x2 idag med på gränsen till för skitigt hår också och jag hinner inte fixa det innan.
Tji fick jag för att jag trodde jag kunde gömma mig inne på kontoret idag
 
Du är inte ensam.
Har fått en själv på KINDEN och jag har kundbesök x2 idag med på gränsen till för skitigt hår också och jag hinner inte fixa det innan.
Tji fick jag för att jag trodde jag kunde gömma mig inne på kontoret idag
Åh gud, tack för påminnelsen, jag ska ju tvätta håret också! :rofl: Jag som började gå runt och städa här hemma pga "har ändå inget bättre att göra". Ehm. Ska jag nu gå runt med en enorm, illröd finne på kinden kan jag ju åtminstone försöka se så fräsch ut som möjligt i övrigt. Usch vilken seg dag det här är! Väderleksprognosen säger att det är sol och lite molnigt. Well. "lite molnigt" innebär visst att hela himlen är jämngrå och allt är mörkt och trist.
 
Har bytt om för att åka till stallet, men lovat mig själv att jag inte behöver rida. Ändå sitter jag här och försöker "hitta på" ursäkter för att tiden ska gå. Som om jag skulle lyckas med att få hela dagen att gå bara genom att stirra på skärmen. Suck... Nä, nu får jag skärpa mig och gå iväg till bussen. :rage:
 
Telefonen tyst inatt. Och.ännu ingen uppdatering.
Antar att det betyder att han fortfarande lever
Tänkte på er och undrade just hur det går :heart. Tystnad är absolut ett gott tecken! :heart. Gissa om jag fick hjärtat i halsgropen när jag lämnade min älskade häst med kolit efter en natt på Ultuna och et par dagar senare ringer det. EN signal. Puuuuuuh.I övrigt helt tyst innan de hörde av sig att jag skulle få hämta henne igen :heart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 658
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp