CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, alltså visst kan de försvara sig hästarna, de är väldigt bra på det, men de är ju inte direkt mordiska. Jag tvivlar på att älgen skulle ätas upp :D

Åh, kanske inte äta men absolut ha ihjäl. En grannes puckade hund tog sig in i hagen när en bekants sto med föl var där (min granne hade köpt fölet och de bodde hos henne tills fölet skulle vänjas av). Stoet blev en mordmaskin och skulle ha ihjäl hunden och hade den inte duckat under staketet tvivlar jag inte en sekund på att hon hade gjort köttfärs av hunden. Hunden fick panik när hon kom dundrande så han "glömde" bort att han skulle gå under staketet igen så hon han jaga honom ett tag.

Det positiva i det hela var att han ALDRIG gick in i hagen igen :D
 
Perfekt. I dag ska jag åka iväg till vårt lager och byta lås och sedan kommer jag nog att åka hem, då jag bor en station bort. Ska jag åka till jobbet igen kommer jag fram typ 30 minuter innan jag slutar så det känns sjukt ovärt. Så det blir ungefär en halvdag hemma. :up:

Är trött, lättiriterad och magen är nära att balla ur så ska bli skönt. Tänker även gå till gymmet när jag jobbat klart, skönt att komma hem hyfsad tid sen och inte sent som vanligt när jag varit på gymmet. Plus att jag äntligen kan hinna tvätta kläder. :cautious:
 
Tror jag måste göra någon slags konstnärlig tolkning en vacker dag av alla smådjur vi möter under promenaderna. De förvandlas till actionhjältar så fort Whippishen närmar sig (för att han närmar sig i 60 km/h) och åstadkommer otroliga atletiska prestationer.

Innan gick vi i parken med långlinorna på och Whippishen fick syn på något. Jag hade som tur var ett stadigt i linorna men han hade en lång bit lina kvar att ta sats och slänga sig ner mot dammen i. Han jagade något längs vattenbrynet först åt ena hållet, sen åt andra. Jag hann precis urskilja en liten sorkkropp som handlöst slängde sig i vattnet med ett plask. Sen stod vi och såg på medan den lilla V-formade krusningen på vattenytan tappert kämpade sig mot säkerheten på andra sidan. Det kändes som någon slags friluftsproduktion av James Bond. Sorken var hjälten 😎 vi ondingarna vars planer gått i stöpet än en gång :arghh:

En av mina gamla tikar var en jävel på att ta gnagare, hon gjorde ett bättre jobb än katten när det kom till att hålla ordning och reda i stall och hagar. :devil:
 
Sitter och har nästan dåligt samvete över hur bra jag trivs med min partner 🤔
Känns som att jag borde umgås med mina vänner exakt lika mycket som förut, annars är jag dålig och en sån som försvinner in i ett förhållande. Men det blir ju mest bara stress.

Trodde dessutom aldrig att jag skulle hitta en romantisk partner som också är min bästa vän, men här är vi nu. Kanske är okej att vara nöjd och lycklig i det också?

Svammel från soffan där jag försöker bli av med förkylningen :p Nu kaffe!
 
Ska nog gå ut snart. Behöver dagsljus. Plus att jag ska tvätta kl 13-16 så är lika bra att gå ut innan.
Ont i huvet, nacken och ryggen :down: får nog minska tvättmängden så jag slipper få mer ont.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 658
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp