CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick den briljanta idén om att städa ut lilla sadelkammaren. Och med liten menar jag liten!
Så drog in grejerna i huset. Vardagsrummet för att vara exakt så jag kunde komma åt överallt. Sitter nu här och dricker kaffe och kände lite att luften gick ur mig.
Jinns balanserade förresten nyss på en sadel som ligger på en sadelbock. De andra sadlarna på golvet. Resten lite överallt.
Men sen tänkte jag om jag ska passa på måla om. Golvet om inte annat!
Det är trägolv. Sjukt opraktiskt och träväggarna. Allt i trä alltså. Inget fönster så mörkt dessutom.
Raka motsatsen till den andra sadelkammaren med ljusa väggar och fönster.

Men jag har väl inte ens färg hemma eller? Måste kolla men tar det nog imorgon.
Ser ut som rena kaoset här :o
 
Träffade en så parant dam nyss som jag började spontant prata med. Får panik pga tror hon är/var ngn slags skådis. Ringer massa klockor men det är liksom… tomt. Kvittar ju men blir nyfiken 😆
 
När jag gick upp på övervåningen lekte sambo och hundar. 🐶🥳 Nu efter någon h är det tyst som i graven. Antar att han däckat i soffan efter lång dag och två varma, pälsbollar på sig. Det kan han behöva. Så nu ligger jag här i sängen och är hungrig som en varg och fryser iom det. Han kan få sova lite.. Ett litet tag iaf.. 🐺
 
Fick en ångestattack igen. Jag vet att jag överreagerar men det bara kommer ju :arghh:

Denna gång var det min svarta. Han står i fel box men ändrat om lite i stallet. Så är bara där tillfälligt just nu för ska träna honom sen. Hur som helst går in i stallet. Vad händer?
Det är kaos!
Orkar inte mer :arghh:

Han har rivit ner en hylla. Slängt iväg ett träns och borstar mm överallt. NÅGON har lagt nån matbytta på hyllan som han såklart försökt komma åt.

Åh som om det inte räckte med kaos nu 🙈

Tur han är söt den lille terroristen :rage: 😍
 
Försöker äta i fred men katten är just nu besatt av att mata allt och jag kan inte sluta skratta.
Hon har dragit med sig sina leksaker, en bordstablett, en liten plastplanta, två tröjor, strumpor, tofflor, tre filtar och min ytterjacka (hon var tvungen att hoppa på den flera gånger för att den skulle släppa hängaren).
Allt ligger nu i/på/vid matskålarna.

Just nu försöker hon få med sig mitt täcke men det är lite för stort och tungt och det är ett helt företag :rofl: Hon är i alla fall envis? :D
 
Sluutat på jobbet. I dubbel bemärkelse. Både för dagen men jag har även (äntligen) tagit mig i kragen och lämnat in min uppsägning. :nailbiting:
Var hos kiropraktorn idag. Hon undra om jag haft det stressigt på sistone. Jodå lite smått. Men jag vet vad det beror på. Förhoppningsvis blir det bättre framöver när jag kan lägga upp jobb som jag själv vill i framtiden. (Och inte ha ständig jour dygnet/året runt...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 658
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp