CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma igen efter några härliga timmar på jobbet och honkatten kom travande och jamade när jag kom hem 🥰, hon hade ju blivit utelåst i morse 😄. Och vilken underbart fin vinterdag: några minusgrader, snö och sol- precis som det ska vara! 😍.
 
Nu jävlar 😅 ⚡

1E9F68CC-0967-4395-B5BC-736592B6261B.jpeg
 
Mäh! Skulle ut och köra, guess what, bilen är död :meh: antagligen är batteriet dött, vi har dock inga startkablar och väntar på assistans nu. Kunde ta 1-2 timmar :arghh:

Vi kunde låna kablar men känns lite osäkert då det är väl viktigt med samma spänning 😅
 
Känns som jag bara gjort småäckliga saker idag.
Laddat fällor. Krupit ner under huset och bytt filter (fick bra support av Jinns som hoppade upp på min rumpa och jag var inte beredd på det så hoppade till och slog i huvudet 😂🙈)
Sen vad mer? Jo borrade ett batteri som inte gick att få upp. Hade läkt sån där vätska, batterivatten så kändes småäckligt att greja med det men fick ut det tillslut så det var bra.
Äter just nu chips med dipp och måste nog ta en dusch innan jag gör någonting mer.
Vackert väder ute men kyligt.
 
Tror jag måste göra någon slags konstnärlig tolkning en vacker dag av alla smådjur vi möter under promenaderna. De förvandlas till actionhjältar så fort Whippishen närmar sig (för att han närmar sig i 60 km/h) och åstadkommer otroliga atletiska prestationer.

Innan gick vi i parken med långlinorna på och Whippishen fick syn på något. Jag hade som tur var ett stadigt i linorna men han hade en lång bit lina kvar att ta sats och slänga sig ner mot dammen i. Han jagade något längs vattenbrynet först åt ena hållet, sen åt andra. Jag hann precis urskilja en liten sorkkropp som handlöst slängde sig i vattnet med ett plask. Sen stod vi och såg på medan den lilla V-formade krusningen på vattenytan tappert kämpade sig mot säkerheten på andra sidan. Det kändes som någon slags friluftsproduktion av James Bond. Sorken var hjälten 😎 vi ondingarna vars planer gått i stöpet än en gång :arghh:

Miss Mandy var en hejare att ta moss. Jag "foreslog" en (1) gang nar jag hade musinvation i stallet i South Carolina ... efter det var det henne's roligaste job. Det fanns inte en mus pa min gard ... och nar vi kom hit visste hon att det fanns i var (torpar) grund sa hon tjatade verkligen om det och markerade under en vagg har i mitt "office" tills jag tog hand om musproblemet i grunden och hon slutade.
Mycket praktiskt. Hon var snabb, tryckte ihjal dem med munnen och spottade ut dem igen.
 
Åh, kanske inte äta men absolut ha ihjäl. En grannes puckade hund tog sig in i hagen när en bekants sto med föl var där (min granne hade köpt fölet och de bodde hos henne tills fölet skulle vänjas av). Stoet blev en mordmaskin och skulle ha ihjäl hunden och hade den inte duckat under staketet tvivlar jag inte en sekund på att hon hade gjort köttfärs av hunden. Hunden fick panik när hon kom dundrande så han "glömde" bort att han skulle gå under staketet igen så hon han jaga honom ett tag.

Det positiva i det hela var att han ALDRIG gick in i hagen igen :D
Ja, men återigen, hästen icke oprovocerad.
 
Yesssssss!!!
(Ska fixa sladdjävlarna imorn)


Visa bifogad fil 111831
Vad duktig du är som fixar sådant här själv!

Jag själv är lite rädd för el och att göra fel. Förr gav jag alltid lampor och sånt så pappa kunde fixa dem (elektriker) och nu ger bort liknande uppdrag till partner (elektriker också fast jobbar inom it numer).
Haha kom på att jag dejtat en annan elektriker också fast flera år sedan jösses vad är oddsen 😅
Intressanta lampor förresten :)
 
euugh sitter pa jobbet men har inte fatt mycket gjort idag da jag haft insomnia i natt och inte sovit manga timmar. Ska nog gora en "Att gora lista" for imorgon och cykla hem och ta tag i saker med ett klart huvud imorgon
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 658
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp