CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20230202_233311.jpg

Jo men vist ska jag klicka här! Suck
 
Bänkad framför brasan med vad som kan vara mitt mest välbehövliga glas vin på länge 😅 Rekommenderar inte körning på smala skotska landsvägar när det är kolsvart ute, ösregnar och blåser halv storm 🥵 Men men, vi tog oss hit i ett stycke och körningen hem på söndag kommer att vara betydligt lättare. Nu ska vi njuta av frisk bergsluft, vandring och god mat resten av veckan (och förhoppningsvis även lite utförsåkning, men vi får se hur det blir med den saken med tanke på vädret) 😊
 

Bifogade filer

  • 20230202_221422.jpg
    20230202_221422.jpg
    131,2 KB · Visningar: 28
Kan erkänna att en av mina hundar slet sig en gång, och rände efter ett rådjur. Det var blandade känslor när hunden fick en smocka, triumf åt rådjuret men såklart panik över min hund (som klarade sig med lite ont och onda minnen, tack och lov). Det är komplicerat att ha djur med jaktinstinkt. På det sättet är nog hästarna bäst. Moraliskt okomplicerade.
Haha ja, visst är det så. Blandade känslor hela tiden! Fast hundarna såklart är helt moraliska i det de gör också.
 
Frukost. Somnade tillslut igår. Vaknade inte arg i alla fall, alltid nåt.

Tänkte hoppa av som facklig företrädare på jobbet men det blir ju jättedumt nu när vi fått ett stort problem på halsen 😑 Ingen vill ändå ta över. Kanske bara ska sluta gå på mötena 🤷‍♀️ *muttrar*

Ska försöka släppa det för stunden och se fram emot att jag kanske fått de diktat jag väntat på under natten, min doktor brukar nämligen nattsudda. När jag blir arg brukar jag skriva hennes diktat för att lugna ner mig :angel:

A7AA3DFA-7448-4C37-9143-D203F41CD93F.jpeg
 
Frukost. Somnade tillslut igår. Vaknade inte arg i alla fall, alltid nåt.

Tänkte hoppa av som facklig företrädare på jobbet men det blir ju jättedumt nu när vi fått ett stort problem på halsen 😑 Ingen vill ändå ta över. Kanske bara ska sluta gå på mötena 🤷‍♀️ *muttrar*

Ska försöka släppa det för stunden och se fram emot att jag kanske fått de diktat jag väntat på under natten, min doktor brukar nämligen nattsudda. När jag blir arg brukar jag skriva hennes diktat för att lugna ner mig :angel:

Visa bifogad fil 111870
Problem på jobbet är verkligen inte kul, förstår hur du känner dig! ❤️
Är den en omorganisation på gång?
 
Börjar lite senare än vanligt idag.
Fick meddelande att vi från 1/3 får 5,2% höjning på hyran.
Verkar som att många har svårt att betala hyran/betala hyran i tid för det stod det om.
Så man får väl bara betala och vara tacksam att man kan.

Prognosen säger att det ska komma snö och jag vill inte!
Men snart är det helg iaf.
 
Snö snö snö. Var inte lätt att köra till jobbet idag. Men det gick. Var nära att krocka med en buss som vinglade över hela vägbanan.

Nu sitter jag på jobbet och funderar på att åka hem igen. Har huvudvärk och mår illa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 660
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp