CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tänkt på dig idag! Och senaste tiden, tänkt att ditt mående verkar ha blivit mer stabilt.

Har du någon kul eller jobbig rumskompis att berätta om?
Mitt mående har blivit betydligt bättre, men som jag skrev ovan så snubblar jag emellanåt. Men är inte alls på samma jävliga plats jag varit på innan vägen till tillfrisknande började.

What happens at psyk, stays at psyk. 😅
 
Kommit till insikt varför det känns så tufft att gå från jobbet på fredagen, eller satt ord på det mer kanske.

På jobbet har jag ett syfte, gör något bra, är omtyckt och uppskattad. Har mitt pågående ”projekt” med kollegan. Hemma. Inget sådant. Speciellt när inte barnet är här. Tänker redan nu på vad jag ska göra på måndag ❤️

Har inte fått mycket gjort idag. Hade många planer. Tog en kopp kaffe nu (!) och en glass (och en kaka :o ). Får se om det hjälper motivationen.

Ska nog släpa mig till affären ikväll ändå, typ efter 18:00.

Det är väl inte bra att bara leva på uppskattning av andra men ja. Just nu vet jag inte hur jag ska gaska upp mig…
Behöver nog ett syfte på fritiden också. Hoppas få lite mer häst i livet snart igen.

Så som svar på frågan vad jag gör just nu - grubblar 😅

Jag känner igen mig jättemycket!

Arbetsveckorna går bra men när helgen kommer känns den som en mörkt hål och det känns som att mitt liv saknar syfte och mening. Jag behöver nog försöka hitta på mer utanför jobbet men det känns svårt eftersom allt känns så meningslöst

Gå kurs i drejning? Jag kommer få prestationsångest, göra fula saker och vad skulle jag ens behöva för drejade grejer om dom blev fina?

Silversmide? Äsch är bara en helgkurs och skulle antagligen vara billigare att köpa de silversmycken jag vill ha.

Städa? Äsch det blir ju bra stökigt igen.

Det enda jag känner mig peppad på att göra är att gå boxning men måste i så fall vara för supernybörjare för orkar inte vara sämst i ett gäng som redan kan.

Så vad jag gör just nu är att ligga i soffan med telefonen medan mitt hem är i kaos eftersom jag klippt hunden och inte orkar städa bort. Men ska ta en promenad snart, hunden har inte fått någon ordentlig motion idag.
 
Har varit och handlat färg och födelsedagspresent, målat kök, haft svärfar över, samt vänner med sina tvillingar, och så kom grannen över och berättade att vår taklucka stod öppen. Så nu har vi fått ta oss igenom takisoleringen för att lyckas stänga den. Håller dessutom på att tappa rösten pga gammal förkylning som inte vill släppa. Känner att jag blev trött nu. Magen väger bly, halsen värker. Det får bli till att ställa in planerna i morgon och återhämta sig. Och måla klart…
 
Ja, jag mår kasst just nu. Men samtidigt vet jag att jag är på väg åt rätt håll ur ett längre perspektiv. Min psykolog benämner det att snubbla.
Så jag samlar ihop mig igen nu och tar mig upp på vägen igen
Jag hann läsa i en annan tråd att du beskrev det som så, och det låter ju som du säger ändå lovande ur ett långsiktigt perspektiv, men det var också där jag noterade att du var inlagd igen (annars har jag nog sett att du skrivit om det i den här tråden) så blev lite förfärad ändå! :heart
 
Blääää för att känna sig tvärtjock och täppt I skallen och allt konstanta snytande med skarp färg som far ut borde väl nog platsa i Guinness rekordbok snart😏. Betydligt mysigare att få med mig älsklingen till stallet idag med och ut i friska luften var nog ingen nackdel för honom heller; solen värmde på här och där i det finfina vädret 😍.
 
Jag känner igen mig jättemycket!

Arbetsveckorna går bra men när helgen kommer känns den som en mörkt hål och det känns som att mitt liv saknar syfte och mening. Jag behöver nog försöka hitta på mer utanför jobbet men det känns svårt eftersom allt känns så meningslöst

Gå kurs i drejning? Jag kommer få prestationsångest, göra fula saker och vad skulle jag ens behöva för drejade grejer om dom blev fina?

Silversmide? Äsch är bara en helgkurs och skulle antagligen vara billigare att köpa de silversmycken jag vill ha.

Städa? Äsch det blir ju bra stökigt igen.

Det enda jag känner mig peppad på att göra är att gå boxning men måste i så fall vara för supernybörjare för orkar inte vara sämst i ett gäng som redan kan.

Så vad jag gör just nu är att ligga i soffan med telefonen medan mitt hem är i kaos eftersom jag klippt hunden och inte orkar städa bort. Men ska ta en promenad snart, hunden har inte fått någon ordentlig motion idag.
Ska inte säga att det är bra att du känner igen dig, men skönt med någon som förstår 💕

Alla är så väldigt ”Äntligen fredag!”, ”Snart är det helg!” och ingen kan förstå hur man kan välja att hellre vara på jobbet…

Ännu bättre är ”Hur har din helg varit?” och man får låtsas att allt är frid och fröjd 🙄

Jag har ofta planer under veckan vad jag ska göra under helgen, sen sitter jag där (precis som du beskriver) och skrollar på telefonen…

Nu har jag varit och handlat iaf 😁
 
Ångestig. Och deppig. Varit hela dagen. Sett på hyllningen till Börje, trav och hockey.
Krupit ner under täcket och ska slötitta på Melodifestivalen.
6A125C41-C686-4F8C-8F0C-7470EB7E7B01.jpeg
 
Äntligen en vagnstur med bästa hästen 😍❤. Blev ju plötsligt tjällossning delvis av körturen så lite tyngre med både matte och husse i vagnen för en pigg pålla som tittade sig glatt omkring och verkade lika nöjd som oss med en skrittur i det härliga vädret 😍. Efter stallet blev det en snabb sväng till samhället för att tanka bilen och handla lite granna; sambon blev sugen på nachotallrik till middag och varför inte till en himla god cider; Briska jordgubb och rabarber 👌. Och så fick ungkatten komma ut en stund I selen; tyckte snart det blev kallt om tassarna 😄 och så nytt hö och lite kel med vår fina kanin ❤. Nu blir det mellomys :)
 
Ska inte säga att det är bra att du känner igen dig, men skönt med någon som förstår 💕

Alla är så väldigt ”Äntligen fredag!”, ”Snart är det helg!” och ingen kan förstå hur man kan välja att hellre vara på jobbet…

Ännu bättre är ”Hur har din helg varit?” och man får låtsas att allt är frid och fröjd 🙄

Jag har ofta planer under veckan vad jag ska göra under helgen, sen sitter jag där (precis som du beskriver) och skrollar på telefonen…

Nu har jag varit och handlat iaf 😁
Hatar frågan, vad har du gjort i helgen? Mina helger ser exakt likadana ut och hade jag inte haft hästen, hade jag antagligen inte gjort något alls. :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 705
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp