CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska handla ikväll och försöker komma på vad jag vill äta men är inte sugen på något 😓 Tänkte om jag skulle äta innan jag åker men vet att jag inte är sugen på det jag har hemma. Moment 22.
 
Precis kommit hem och tagit fredag! Fått låna en manuell bil tills min egna är lagad som är automat, det har typ varit lite roligt, känns lite som ett äventyr varje gång man kör nu :D Råkade dock få motorstopp typ fyra gånger idag till och från stan, men ingen fara på taket, kul att det typ halvt sitter i fortfarande trots att jag inte kört manuell sedan… 2018? Men jag saknar min automat, kommer nog aldrig gå tillbaka till manuell ifall om jag ska köpa ny bil, alldeles för bekvämt med att slippa växla :D

For mig var det narmare 30 ar sedan jag kort en manuell nar vi kopte var manuella subaru som man kan dra efter husbussen. Men inga problem ... vissa saker gar verkligen aldrig ur. :p
 
Siktade både krokus, snödroppar och en och annan påsklilja under min promenad och unnade mig att stanna till och njuta av solen på en parkbänk i några minuter. Vår :love: Nu är jag hemkommen, nytränad, nyduschad och nyfikad. Funderar på att ta en tupplur bara för att jag kan, även om jag redan sovit 9,5 timmar det senaste dygnet :angel:
 
Siktade både krokus, snödroppar och en och annan påsklilja under min promenad och unnade mig att stanna till och njuta av solen på en parkbänk i några minuter. Vår :love: Nu är jag hemkommen, nytränad, nyduschad och nyfikad. Funderar på att ta en tupplur bara för att jag kan, även om jag redan sovit 9,5 timmar det senaste dygnet :angel:

Fick mig att söka på en dikt jag fick lära mig första versen på i högstadiet:
https://www.poetryfoundation.org/poems/45521/i-wandered-lonely-as-a-cloud

Samt tänka på att här är det minusgrader och lite vitt på marken.
 
Ett gäng på fyra människor och fyra hästar blev vi. Blev kanske inte så mycket till träning men mycket prat och lite skratt. Det behövdes :D
Känns som denna dagen är första dagen på länge som jag börjar känna igen mig själv på. Den karamelldrottningen jag egentligen är. Lite ovant men skönt :bow:
Har varit med om samma. Dock inte idag. Det är så skönt när man får den känslan.
 
Kommit till insikt varför det känns så tufft att gå från jobbet på fredagen, eller satt ord på det mer kanske.

På jobbet har jag ett syfte, gör något bra, är omtyckt och uppskattad. Har mitt pågående ”projekt” med kollegan. Hemma. Inget sådant. Speciellt när inte barnet är här. Tänker redan nu på vad jag ska göra på måndag ❤️

Har inte fått mycket gjort idag. Hade många planer. Tog en kopp kaffe nu (!) och en glass (och en kaka :o ). Får se om det hjälper motivationen.

Ska nog släpa mig till affären ikväll ändå, typ efter 18:00.

Det är väl inte bra att bara leva på uppskattning av andra men ja. Just nu vet jag inte hur jag ska gaska upp mig…
Behöver nog ett syfte på fritiden också. Hoppas få lite mer häst i livet snart igen.

Så som svar på frågan vad jag gör just nu - grubblar 😅
 
Har har varblommorna borjat komma upp. Pa flera stallen i stan blommar paskliljorna nu ... Har hemma har de inte kommit upp mer an ett par decimeter :cautious: Jag forstar inte varfor det alltid tar langre tid har hos oss. Morr. MEN det ar snart pa gang i alla fall. Graset behover VERKLIGEN klippas, men det ar svart nar det antingen regnar pa dagen, eller det ar frost pa morgonen sa allt ar jatte blott aven om det ar en solig dag.

Vi har kalla natter just med under 0*C men soligt de flesta dagar med upp till +15*- +18*C ... Det blir super varmt i skolbussen och flugor har vaknat till liv ... sa 5-aringarna skriker att det ar bin och att man maste "ta bort den"🙄 medan jag sjalv inte vet hur jag ska kla mig langre. Antingen ar jag for kall eller for varm, finns inget "lagom" langre. Men "Life is Good" nar solen lyser! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 705
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp