CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och tittar på gratis symönster på mood fabrics. Just nu har jag typ tio flikar öppna med mönster jag bara måste ha! Att jag inte använder kostym, bodysuits eller ens kavaj är sekundärt i det hela. Man kan ju alltid börja, eller hur? Jag måste dessutom uppdatera garderoben ordentligt, med tanke på att jag gått upp över 30 kg de senaste åren. Varför inte passa på att göra en total make over av garderoben?
 
Sovmorgon här men är fortfarande trött. Kollat på Nyhetsmorgon på tv. Gosat med Jinns. Varit lite social. Ätit kakor jag bakade igår. Druckit två stora koppar kaffe. Ätit ingefära och smuttar på blutsaft. Suttit framför ljuslampan men är ändå så seg! Nu ska jag ut däremot. Halleluja 😴
 
Solen värmen faktiskt! Äntligen! Plus fågelkvitter 😍

Detta är ju den i särklass tråkigaste sysslan men känns helt ok nu när snön droppar från taket och solen lyser så fint :D

14FA8CB1-E667-473A-BC05-8263FC5013C4.webp
 
Jag sitter i mitt soffhörn och funderar på vad jag ska göra med dagen. Vi bjuds på en oväntat solig dag, så det lutar mot långpromenad med ljudbok följt av ett pass på gymmet och sedan en sväng förbi mitt favoritbageri på väg hem. Tänker att det kan bli himla mysigt sen att komma hem nytränad och nyluftad, duscha, kliva i nytvättade myskläder och bänka sig i soffan framför en bra film med lite extra gott fika som sällskap. Mmm, så får det nog bli 😊
 
Har spelat Hogwarts Legacy i 6 timmar. Dags att träda in i verkliga livet och hitta på något vettigt? :angel:
Ska städa iordning den lilla oreda jag har i köket, dra igång en tvättmaskin, och följa naprapatens råd att springa en riktigt lugn 5km runda och avbryta om baksida lår eller något annat börjar krångla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 706
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp