CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Melodikrysset på hemmaplan idag. Mor och far kommer hit för omväxlings skull. Enda nackdelen är att vi bara har en fåtölj i vardagsrummet, hade ju varit najs med en hel grupp. Men men, man kan inte få allt här i världen.
 
Dags att sova. Okända bilen fortfarande på min parkering...

Har annars ägnat en stund åt att försöka få ordning på den vattenkokare jag fick gratis för ett tag sedan. Den visade sig nämligen vara allt annat än i fint skick. Typ svart på botten på insidan och något filter i den ser allmänt otrevligt ut. Min första tanke var att allt går att lösa med ättika och bikarbonat, men det ser fortfarande inte bra ut och vattnet blev svagt gulfärgat. Nu får den stå i blöt över natten (med ättika + bikarbonat blandat i vattnet), så kanske det är bättre imorgon. Är det inte bättre, då ger jag upp... Fasen alltså. Jag vill bara ha en bra, välfungerande och fräsch vattenkokare.
Kör ett sista försök med citronsyra?
Ta loss filtret och lägg det i botten. Koka upp vatten och häll i minst en matsked citronsyra i det hela vattnet och låt stå över natten.

Funkar inte det heller - släng.
 
Kör ett sista försök med citronsyra?
Ta loss filtret och lägg det i botten. Koka upp vatten och häll i minst en matsked citronsyra i det hela vattnet och låt stå över natten.

Funkar inte det heller - släng.
Citronsyra var en bra idé! Nu på morgonen är den (förvånansvärt nog!) mycket bättre än igår, så jag har fått upp hoppet igen, men helt ren är den inte. Ska se om det finns citronsyra här hemma, annars kör jag några omgångar till med bikarbonat + ättika. Förstår inte hur vattenkokarens tidigare ägare kan ha låtit den bli så äcklig... Jag VET att den har använts så det är inte som att den stått övergiven och bortglömd i 10 år :cautious:
 
Citronsyra var en bra idé! Nu på morgonen är den (förvånansvärt nog!) mycket bättre än igår, så jag har fått upp hoppet igen, men helt ren är den inte. Ska se om det finns citronsyra här hemma, annars kör jag några omgångar till med bikarbonat + ättika. Förstår inte hur vattenkokarens tidigare ägare kan ha låtit den bli så äcklig... Jag VET att den har använts så det är inte som att den stått övergiven och bortglömd i 10 år :cautious:
Har personen egen brunn?
 
Lite, lite ont i halsen och lite, lite täppt (maken säger att jag har snarkat - tror jag inte på :D ). Ingen större förvåning för jag har torkat näsor och blivit hostad på hela veckan... :wtf: Men, men det känns inte som om det kommer att bli någon allvarlig förkylning. Ett par dagars vila och sedan är jag nog i form igen. Tråkigt bara att jag skulle ha hälsat på hos föräldrarna idag, men jag känner att en dag med soffhäng är smartare. Plus att det är onödigt att smitta dem.

Det får bli TV, läsning och släktforskning idag istället, tänker jag.
 
Citronsyra var en bra idé! Nu på morgonen är den (förvånansvärt nog!) mycket bättre än igår, så jag har fått upp hoppet igen, men helt ren är den inte. Ska se om det finns citronsyra här hemma, annars kör jag några omgångar till med bikarbonat + ättika. Förstår inte hur vattenkokarens tidigare ägare kan ha låtit den bli så äcklig... Jag VET att den har använts så det är inte som att den stått övergiven och bortglömd i 10 år :cautious:
Citronsyra som beläggningshjälp har varit en del av mitt liv i många år. :)
(bott ett antal år i Uppsala. Ni som fattar ni fattar :D )

Det här med bikarbonat är nytt och jag har inte riktigt fattat hur jag kan använda det, för varje gång jag försökt har det gjort noll skillnad.
 
Citronsyra som beläggningshjälp har varit en del av mitt liv i många år. :)
(bott ett antal år i Uppsala. Ni som fattar ni fattar :D )

Det här med bikarbonat är nytt och jag har inte riktigt fattat hur jag kan använda det, för varje gång jag försökt har det gjort noll skillnad.
Jag hade i ättika och bikarbonat i vattenkokaren och kokade upp vattnet. Fungerar jättebra i min normalsmutsiga vattenkokare, och ja, efter ett halvt dygn reagerade även den "nya" på det :p Citronsyra har jag aldrig provat, för jag har aldrig fattat var i butiken man hittar sådant :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 707
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp