CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är detta men årgång 1985 https://www.systembolaget.se/produkt/vin/gerard-bertrand-838102/ Tror tyvärr 1985:an är slut. Jag köpte på mig 6 flaskor för 3 år sedan. Alla flaskor var helt dammiga, hade nog stått på bolagshyllan länge 😁 Så knäckig och god smak, inte alls sliskigt söt utan tvärt om. Riktigt prisvärt dessutom. 2004 är säkert också god!
har denna flaska som väntar på mig när jag får ta såna varor!
https://www.systembolaget.se/produkt/vin/delas-8317901/
Mitt nuvarande favoritvin
 
Dags att sova. Okända bilen fortfarande på min parkering...

Har annars ägnat en stund åt att försöka få ordning på den vattenkokare jag fick gratis för ett tag sedan. Den visade sig nämligen vara allt annat än i fint skick. Typ svart på botten på insidan och något filter i den ser allmänt otrevligt ut. Min första tanke var att allt går att lösa med ättika och bikarbonat, men det ser fortfarande inte bra ut och vattnet blev svagt gulfärgat. Nu får den stå i blöt över natten (med ättika + bikarbonat blandat i vattnet), så kanske det är bättre imorgon. Är det inte bättre, då ger jag upp... Fasen alltså. Jag vill bara ha en bra, välfungerande och fräsch vattenkokare.
 
Vad är problemen med den? Har garantin gått ut?
Kortfattat fryser bilden men ljud fungerar (även voip). Sen dör ljudet och allt man kan göra är att stänga av på knappen.
Om det går att stänga av på knappen startar den sen oftast utan att mus, tangentbord eller skärm funkar (i bland bara en och i bland alla tre)

I bland går det dock inte att stänga av alls. Jag trycker på knappen och hör att datorn knäpper av men om jag släpper startar datorn då i stället för att stänga av. Då måste jag försöka med det 20-30 gånger innan det till slut går. Att försöka starta den just då är dött lopp då den när den startar alltid fryser och allt inpluggat inte funkar, dessutom startar skärmen men den visar bara 3 små fyrkanter ungefär 10 pixlar stora.
Lösningen jag kommit på där är att man måste dra ut allt bak på datorn, stänga av strömbrytaren bak på datorn, dra ut sladden, sätta in allt igen och då funkar den klockrent efter.

Det mystiska ligger i att den kan fungera klockrent i flera månader, sen gör så här jättemycket någon månad, och sen funkar klockrent igen.

Kollade i går och det verkar som att garantin kanske fortfarande är aktiv :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 663
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 709
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp