Circus Maximus (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att det är Niyama som är siad eftersom Lobelia håller henne för god, varför skulle hon annars göra det?

Fast nu när jag specialstuderat Lobelias inlägg så blir jag fundersam till att hon gjort det faktiskt.

Jasså, jag var så inne på Lillelorden och hon har inte gjort det.

Jag ser inget konstigt i att en ond röstar på en ond 3 dagar på raken - om det är samma onda, men det är inget tecken på godhet heller. Just nu håller jag Niyama lite åt den goda sidan, jag blir lite tveksam dock när det gäller den nästan godförklaringen av Lillelorden - vet hon något jag inte vet?

Om Lobelia känner sig tveksam så tycker inte jag att det säger att hon har siat en person..

Jag undrade varför Paddington helt plötsligt bestämde sig för att sätta Lobelia åt det goda hållet strax innan hon blev käkad när hon inte hade nämnt henne alls innan. Och hade paddington nöjt sig med att det var pga tidsbrist så hade jag antagligen köpt det, men att sedan påstå att hon som ond absolut inte skulle ha käkat Lobelia eftersom hon höll paddington åt det goda hållet, ja då börjar man fundera... Och när du sedan kliver in och försvarar Paddington med näbbar och klor blir det ännu märkligare... Ni borde vara tillräckligt erfarna för att inte göra det om ni satt i lyan tillsammans, men å andra sidan så är det kanske just det ni spelar på... Det finns alternativa roller till er båda men jag vet inte om jag vågar tro på det riktigt...

Kanske för att man i det läget känner att man fått tillräckligt med info i leken för att våga gå på det man hittar?

Paddington hade säkert uppfattat att Lobelia visste att hon var god och satte henne därför på goda sidan själv. Inte så himla svårt att lista ut. Sedan visade det sig att Lobelia var god så om det var så här Paddington tänkt så hade hon rätt. Och jag känner till teorin eftersom jag själv räknade ut precis samma sak. Därför sätter jag Paddington åt den goda sidan.

Ursäkta men "röstar du på paddington blir du misstänkt?" vad är det om inte ett hot?

Nej. Jag skrev att om du röstar på Paddington så hamnar du högt upp på min misstankelista. Det är inget hot. Men tydligen kände du att det var bäst att inte rösta på Paddington för att inte få blickar på dig pga mitt uttalande.

Uppdatering från Morta!

Paddington tyckte att hennes ekipage tagit första vändningen superbt! Hästarna flög fram, hon höjde piskan. Den fastnade. Hon hann inte ens vända sig om och se hur kusken bakom henne – mot reglerna – höll fast hennes piska. För Paddington flög ur vagnen och landade under ekipagen bakom. Hennes vagn for fram och dundrade in i de som var runt henne. Vissa andra ekipage hade redan styrt ut i banan och undvek kaoset – som om de visste? Nu jagar de vidare, ett mindre decimerat fält. På hedersläktaren lutar sig kejsaren tillbaka. De köpta kuskarna har gjort sitt jobb nu är det bara de och hans ekipage kvar i tävlingen.

Paddington var tvilling!

Grattis onda!

Sammanfattning och rollista kommer snart!

Röstar du på Paddington idag så kommer du högt upp på min misstankelista!

Jag köper absolut Paddingtons förklaring till varför hon skulle velat ha kvar Lobelia i spelet. Som god vill man gärna ha någon annan i leken som tror/vet att man är god.

Till exempel.

Lobelia vet att Paddington är god. Och Paddington har fattat att Lobelia eventuellt siat henne och tror då Lobelia är god.
Samtidigt så sätter både jag och FiaM Paddington på goda sidan och för min del som det ser ut nu även Niyama och Idahoe.

Det ger alltså mig 5 goda plus mig själv i leken.
Nog fan fattar jag varför hon hade velat ha kvar henne i leken.

Här har du vad jag skrev @Snurrfian

Din motivering till att rösta på Paddington igår var i samma klass med Paddingtons stora och lilla G dag ett. Skillnaden är att det var en förstadagenssröst och din är mindre begriplig än så.

Buhu!

Tack Myrten/Morta för att jag fick följa med bakom kulisserna litegrann.

Onda måste ju ha gottat sig när de goda gick på varann som fasen.

Förlåt Paddington att jag trodde du var ond - men det fick jag ju äta upp direkt. Synd att jag inte drev mot Habina istället men det löste sig ju.

DELTAGARE

Niyama - köpt kusk
Matmissbrukaren - tvilling
Lilltess - den lösmynte spionen
Snurrfian - praetorianprefekten
Paddington - tvilling
Koppen - kejsaren
LenaH - kuriren för Cursus Publicus
Klara - oraklet
Lillelorden – ficktjuven
Lobelia - välsignade byfånen
Habina - köpt kusk
cirkus – Incitatus, den kejserliga favorithästen
Idahoe - köpt kusk
Hedinn - köpt kusk
FiaM - spåkvinnan
bumpo - spökväckaren

DYGN 1
Cirkus (Incitatus, den kejserliga favorithästen) lynchas
Tjuven väljer att spela för den onda sidan
Tjuven stjäl från Hedinn (nattkäket)
Praetorianprefekten skyddar Snurrfian (denna rad når ulvarna)
Kuriren för Cursus Publicus ger ett paket (ett bevittnande) till Klara
Spåkvinnan siar Paddington
Oraklet frågar om Paddington är ond (men dör innan hon får svaret och hennes svarsmeddelande når därför aldrig kuriren)
Byfånen siar Paddington
Tjuven käkar Klara (orakel)

DYGN 2
bumpo (spökväckare) lynchas utan att ha väckt något spöke
Tjuven stjäl från Lobelia (beskyddet)
Praetorianprefekten skyddar Snurrfian
Kuriren för Cursus Publicus ger ett paket (sia) till FiaM
FiaM siar Habina
Spåkvinnan siar Niyama
Ulvarna försöker käka Lillelorden
Spionen dräller spioninfon till Snurrfian

DYGN 3

Habina (köpt kusk) lynchas
Tjuven stjäl från Idahoe - men eftersom käket bara kan stjälas en gång går hon tomhänt
Praetorianprefekten skyddar Lillelorden
Spåkvinnan siar Lillelorden
Ulvarna käkar Lobelia
Spionen dräller spioninfon till Niyama

DYGN 4
Lilltess (den lösmynte spionen) lynchas
Tjuven stjäl från Paddington - men hittar inget
Kuriren för Cursus Publicus ger ett paket (förtrollning) till Matmissbrukaren
Praetorianprefekten skyddar Snurrfian
Ulvarna käkar Paddington

Och då leken är slut när onda är fler än goda innebär det seger för onda!

Ingen fara @cirkus - jag hade ju ingen aning om hur röstning skulle bli på slutet så jag hade färdiga mallar för att rösta på dig, Habina och Snurris sedan tog jag chansen när du fick en till (och nej, jag och MM hade inte diskuterat innan). Önskar nu att jag hade lagt på ngn av dem istället :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Uppdateringstråd 30