Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg det på skk's sida idag
Tycker dock att det amerikanska namnet för rasen är lättare att associera till x)
*kl*
Bara en kul grej. Gör en bildgoogling på Chodsky pes, och finn ett fel på de första två sidorna!
Haha jag hittar fortfarande inte Råda där!
Som en ledtråd kan jag säga att hennes kedja runt halsen syns på båda bilderna.
Var kommer hon ifrån förresten?
Waagendorf.
Ang. rasen så låter det ju helt klart intressant. Men det (väldigt lilla dock) jag läst om dem låter det mer som gårds- och sällskapshund, inte brukshund?
Ang. rasen så låter det ju helt klart intressant. Men det (väldigt lilla dock) jag läst om dem låter det mer som gårds- och sällskapshund, inte brukshund?
Jag läste runt och hoppas verkligen att jag uppfattat rasen ganska rätt, dvs den har inte samma aktiveringsbehov som en schäfer men kan jämföras med collie då den är aktiv. En collie kan ju bara klara sig på promenader några dagar och enklare trix, kräver inte tävlingsmål eller konstant träning.
http://www.kpchp.org/index.html verkar vara rasklubben i Tjeckien och om du använder google översättning ser man att man kan använda den till typ allt.
Definitivt en intressant ras, när det är dags ska jag börja kolla o ev importera en om det nu stämmer med min uppfattning om rasen då jag vill prova en ny ras förutom collie.
Har du missat att det finns gott om Bruksavlade Schäfrar som inte ser ut som räkor?
Nope, det har jag inte, vet mycket väl att det finns fina rakryggade schäfrar.. Men väldigt många ser ut som räkor, och jag tycker det ser fel och hemskt ut!
Hur det ser ut, estetiskt, har ingen korrelation till begreppet sönderavlad.
Definitivt en intressant ras, när det är dags ska jag börja kolla o ev importera en om det nu stämmer med min uppfattning om rasen då jag vill prova en ny ras förutom collie.
Nu är ju inte jag en expert, men får inte räkryggar oftare höftproblem och ryggproblem osv.osv.. än en rakryggad?
Vad ar det Americanska namnet?