G
Generalen
Sv: Chinese Creasted
hur vet du det?
Det vet inte Jadzia nåt om för det har hon aldrig gjort
hur vet du det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det vet inte Jadzia nåt om för det har hon aldrig gjort
hur vet du det?
Tyst med er nu. Håll styr på er snuskiga fantasi.
Han har sett mig i shorts.
väldigt korta shorts må jag säga
Vad finns det för funktion med att raka kineser om inte för utställning (vilket är samma anledning de andra trimmas)? Och på bilderna som visades tidigare i tråden handlar det inte om några långa fjun här och där utan där ser man tydligt att det är ganska mkt hår ffa i ansiktet, och stråna omtalas som borst, inte fjun. Så att säga att det är värre att trimma bollar på pudlar är väl lite kasta sten i glashus :smirk:Jag skulle i så fall tycka att det är "värre" att trimma och raka fram frisyrer som i dagens läge inte har någon funktion på många raser, än där man i kinesens fall bara tar bort långa fjun här och var.
men skärp dig - missbrukar din nya makt eller???Tydligen behövs en påminnelse att den gamla regeln om att man inte hänvisar till eller diskuterar andra forum, fortfarande gäller.
Mvh moderator
Tror inte Jadzia missbrukar sin "nya" makt, om jag inte missminner mig har hon varit moderator på hund förr, eller är jag helt ute och cyklar?
Skulle jag väl knappast tycka, de har ju samma anledning: att se representabla ut inför utställning. En kinesägare rakar bort lite hår här och var där det behövs, en pudelägare får till bollar och en löwchen-ägare rakar bakkroppen. Whats the difference?
Skillnaden är att det hos både pudel och löwchen finns en ursprunglig funktion för dessa klippningar, vilket det inte gör på näckisar
*kl*
Det är länge sedan utställningar bara handlade om att visa upp sin hund för att få en bedömning av hur den uppfyllde rasstandarden, nu handlar det också om att putsa och trixa. Och det gäller alla raser, oavsett varifrån det kommer eller vilket syfte de från början kom till för. Man kan ha åsikter om vad rasföreningen arbetar för och vad uppfödarna avlar för, och framför allt vad utställningarna ska premiera, men det känns lite fel att klaga på en specifik ras utifrån det, dessutom var det inte vad TS frågade efter. Vi vet inte om h*n tänker ställa sin hund eller inte, kanske vet h*n det inte själv än.