Chihuahua/Papillon?

Känner två, totala motsatser till varandra.
Den ena är mjuk och lugn ,älskar allt och alla, inget motionsbehov alls knappt(vill inte).
Den andra är rädd för allt, skäller ut folk, tycker inte om när man tar på honom, börjar darra av minsta lilla och stort motionsbehov.

Har själv haft två ,nu finns bara en kvar. Den ena mer papillonlik ,lugn lättlärd och ett fantastiskt psyke. Älskade promenader och en duktig musfångare. Den andra nu 11 år gammal ,soffpotatis,omöjlig att dressera varnar mkt men snäll . Älskar människor men inte så förtjust i andra hundar. Dessa två var som natt o dag i utseende och psyke. En bra blandning överlag . pappisarna har enligt vad jag lst använst för att få fram de långhåriga chivavvorna så inte en helt oprövad gatukorsning

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 099
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 992
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 252
Senast: Tiger tok
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 119
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025