Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

jo, det kan jag förtså, fast fina är dom iallafall :D

Heej, vet ni hur man får tag på bommar/plank så fort och smidigt som möjligt ?? Vi har nämligen haft våra hästar inhyrda men nu går dom på bete och vi tränar mycket hoppning och då behöver vi bra bommar/plank... Hinderstöd och sådant har vi...

tillåt bildkommentarer! :idea: du har satt hålen åt fel håll på ena typen av hidnerstöd, vickar stödet åt det hållet den kan göra så rasar hela hindret, poängen var att det hållet den kan vicka åt ska vara mot bommarna så det inte kan vicka :idea:

vilken av hinderstöden? menar du de som har foten som ett T eller? Jag har bara provat att göra en fot av varje sort för att testa lite olika. Så får tänka på det när jag bygger flera.

(Vet tyvärr inte hur man fixar så att alla får kommentera bilderna)

gå in på inställningarna för albumet och kryssa i att alla får kommentera..

jo precis, dom med T-fot.. hålen ska vara åt andra hållet :)

inte än men planerar att göra det snart :p Några fler cavalettistöd eller liknande... lägger in bild direkt då.

Hallå, tänkte bara ställa en fråga. Ska fixa några "mätstavar" till hindrerna eftersom inte höjden står utmätt på hinderstöden. Gjorde en liten modell i Photoshop över den, skitlätt att göra, men var får man tag i "trästavar", mätningen och sträckningen gör jag självklart själv.
Namnlst-1-2.png

åk till närmaste bygghandel och köp en bräda.
finns på tex silvan, k-rauta, bygg max. eller en såg.

jag tror det är lättast att gå in på affärer som inka-90 tipsade om fast istället fråga efter Läktor. En sån har jag själv gjort mätstock av och då slipper man såga på längden :p

Läkt heter det.. en läkt, 10 bitar läkt.. [utt: "leck-t" liknande "läckert", ej "lää-kt" som ett sår som läkt]

1 meter 25x25mm ströläkt kostar 3,39 kr på byggmax, men säljs bara i hela längder.. men man kan ju alltid ha 3 mätpinnar.. ;)

fast jag brukar fråga efter gratis spillvirke, då kan man få mellanliggspinnar, visserligen lite veka och en del korta men fullt dugliga..

Hallå, tänkte bara ställa en fråga. Ska fixa några "mätstavar" till hindrerna eftersom inte höjden står utmätt på hinderstöden. Gjorde en liten modell i Photoshop över den, skitlätt att göra, men var får man tag i "trästavar", mätningen och sträckningen gör jag självklart själv.
Namnlst-1-2.png
annars kan du väl skriva på hinderstöden? :idea:

Heej, vet ni hur man får tag på bommar/plank så fort och smidigt som möjligt ?? Vi har nämligen haft våra hästar inhyrda men nu går dom på bete och vi tränar mycket hoppning och då behöver vi bra bommar/plank... Hinderstöd och sådant har vi...
du åker till en trävaruhandel och köper råplan/regelvirke till plankorna, och sen sågar du till längden och hängarna själv hemma..

bommar är en annan fråga, då får du ringa till bygghandlarna och efterfråga rundstolp på diam 90-100mm om dom har det hemma, har ingen det får du gå vidare till att ringa sågverken runt om kring där du bor om dom har rundstolp till bommar.. annars har safety system trärena bommar för 110 kr st.. ganska billig frakt ochså om jag får säga det själv..

ska du ha billigare bommar än så så är det lättast om du tar ner skog själv och gör bommar, precis som inka..

Förlåt:o Antar att länkor är en dialektförvrängning för alla säger så här :p

*KL*

Här kommer en bild på min sambos nybygge ;)
Han var så söt och fixade iordning de här när jag jobbade i onsdags.

DSCN2447-1.jpg

Haha... Checka minen på mig! Jag var tvungen att hoppa före honom för annars ville han inte hoppa, så då tittade jag bakåt för att se om han hängde med :rofl:
DSCN2460-1.jpg

Gick till en "träaffär" och frågade om rundstav, då jag kom på att det blir nog mer praktiskt, sen var det bara att såga av hur lång jag ville ha den, vilket var 1,10 cm. Kostade 24 kr, helt okej pris tycker jag :)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama