Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så här blev mina cavalettistöd målade och klara !
självklart med stallets logga
Ja i år har det ännu inte blivit nåt, men jag och min sambo fixade några hinder förra sommaren som fortfarande används flitigt.
Plankhinder:
Bara enkla färdigköpta plankor som vi sågade ut en bit i kanterna på, grundmålade vita och sen på med grön färg.
Sen gjorde vi en grind också. Tryckimpregnerat virke, sågade till bitar och skruvade ihop! Den blev dock lite tung, men väldigt stabil och bra,
Planket och grinden färdigmålade:
Senare samma sommar blev den en mur också! Enkla plankskivor som vi sågade ur och satte ihop till två "lådor" med stöd i hörnen. Vi gjorde dem 40cm höga och lika breda.
Bommarna hade vi sedan tidigare, vi målade dem bara. Vi sågade även ut "hål" för hinderstöden på kanterna av murdelarna, så stöden kunde komma nära intill.
Målade:
Hon provhoppadeMycket söt tvåbent ponny.
Åh vad fina!
Åh vad fina!
Jag är också i hinderbyggarfasen, eller mer som ligga i soffan-fasen och förfasa sig över hindren som ska byggas
Har iallafall köpt bommar, tyvärr bara 230 långa och så kan jag använda gamla staketstolp att göra hinderstöd av
Jag lägger upp när de är klara!
Har bara en hög med sönder gnagda bommar som ska slipas och målas :/, har köpt färg och lånat en slipmaskin så är bara att ta tåg i det, har redan gjort i ordning ett par gamla stöd som var lagom murkna, sågade av toppen och slipade bort allt annat, grund målade sen 2 gånger . Blev väldigt bra.Ingen som kommit igång med sitt hinder byggande? Har själv nyss byggt lite hinder och målat mina bommar
Välkommen med bilder sen Alltid kul och seHar bara en hög med sönder gnagda bommar som ska slipas och målas :/, har köpt färg och lånat en slipmaskin så är bara att ta tåg i det, har redan gjort i ordning ett par gamla stöd som var lagom murkna, sågade av toppen och slipade bort allt annat, grund målade sen 2 gånger . Blev väldigt bra.
Har sen "byggt" några terräng hinder, dvs satt ut stockar och pallat upp dem till lagom höjd , mycket enklare än ban hoppnings hinder