Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Bommar skiftande i rosa :love: Cavalettistöd gjorda av bom-bitar.

Plank/grind, också gjord av en gammal säng :P Hinderstöden gjorde jag i skolan.

Tadaa :D :D

Wow du har ju gjort en hel bana. Snyggt gillade färgvalet på bommarna. :laugh: Bra jobbat!

Om jag inte skulle få tummen ur och börja med MEN först måste ridbanan bli klar. Ska hämtas hem underlag nästa vecka.

vad fint, duktigt gjort ju, jag skulle aldrig orka :D
men påtal om cavaletti, om man gör de där X:en, de står ju inte rätt upp själva då..vad ska man fästa på baksidan?

cavalettiXen står av sig själva ja..

själv idén med att göra dessa är att du enbart behöver två brädbitar, dessa sågar du ut en bit i mitten så att man kan skjuta ihop dem, gör du det exakt behöver du inget lim ens, när jag har gjort mina så har jag slagit i kilar av de bitar som jag sågat bort, så mina består enbart av trä, inget lim, inga skruv, inga spikar eller beslag.. bara trä..
och de står av sig själva för att brädbitarna har en viss bredd, du ska inte göra av för smalt virke, då håller dom inte..

17819697.jpg

17819696.jpg

du kan också gör X som är varierbara i höjd.. du kollar ut vinklar och höjder genom att rita upp Xet på ett papper med X-sidan mot dig..
17819699.jpg

17819698.jpg

Senast ändrad av en moderator:

*kl*
Synd man inte vågar hoppa. Blir rätt sugen när man ser alla snygga och creations rika hinder. :)

*KL*
Blev väldigt inspirerad av alla fina bilder ni har lagt in, så idag åkte vi till en brädgård (ish) men jag tycker det blir ganska dyrt ändå :-o Så vi köpte inget *haha* men de hade en container som de slänger rester i och dom sa att vi fick plocka därifrån, galet glad blev jag!! Så vi plockade hela bilen full. Nu skall det byggas hinder!!

ja, vissa trävaruhus är riktigt dyre.. vill man köpa hinderstäd får man ju pynta upp 45 spänn metern iallafall, men sköter man dom rätt har man stöd som håller i 20 år..

jag tycker själv att stöd och bommar(och plank) skall vara riktigt virke och inget ihopskarvat.. men roliga utfyllader och stående grindar, cavalettistöd etc etc är ju bra att använda "stuvbitar" till :)

kl

Vilken omkrets ska det vara på "riktiga" bommar?

ca 90-100 mm i diameter.. man mäter aldrig rundvirke i omkrets då detta inte ger en enkel bild i huvudet av hur stor bommen är.. ex 282 mm omkrets, det är svårt att föreställa sig storleken.. fast det är 90 mm diameter..

puttar upp i hopp om att det finns någon som har byggt hinder på sistone! :D

Jag har några enga hinder stöd som min pappa har byggt till mej:) Sen har jag byggt ett plank.. Det är inte så stort ca 150... Men bra träningshinder i alla fall:p Sen bommarna är ca 2-3 meter långa och är från nerhuggna träd. Jag har även några koner också. Ja och fyra plast bommar. Men jag har inte målat något ännu:( Men villka färger ser hästen bäst och sämst? :bump:

Men om du inte vågar hoppa kan du ju typ försöka fixa några bommar bara och rida över dom och sen när det känns säkert kan du ju börja med lite cavaleti honder :)

*kl*

Någon som har några ideér på löshoppningshinder? Jag vill inte hoppa högt (studs är lagom för mig :p) men pålle skulle behöva få hoppa lite högre. Så jag vill ha lätta hinder som jag ska kunna bära fram själv.

Gärna hinder som går att hoppa från båda håll.

om du plöjer igenom hela tråden så finns det massvis med olika hinderstöd som du kan kopiera!

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
618
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama