Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Du kan ju bygga vanliga hinderstöd och använda även när du ska löshoppa :):laugh::)

HEj jag har inte sett skollor och fötter på hööks VIll bbygga flera hinder och Letar var man huttar till Riktiga?:D

Jag undrar om ni har nått bra tips hur man gör ett snyggt plank?
:bump:

det finns på hööks, dock ej på postorder pga vikten.. men i butikerna kan du köpa.. så åk till en butik och köp..

du köper en några plankor och sågar ur ändarna, förstärk med spikband precis innanför ursågningarna å sen målar du.. :idea:

Jösses vad bra att jag hittade denna tråd. Eftersom vi ska få en paddock så måste jga givetvis hoppa eller prova att hoppa med min stumpa. Fått massa bra tips så nu ska jag bara kolla om gubben kan ta hem material och kanske färg från jobbet.

Återkommer med bilder när bygget är klart

lånar min egna knapp..

imorgon ska jag köpa 20 stycken hinder skollor och sen ska jag börja bygga! =)

what? :confused:

nog för att jag har feber och är tokförkyld men nu är det du som är ute och yrar ;)

ahaaaa :idea: då förstår jag.. men va konstigt att svaret blev adresserat till mig då? det måste ju vara någon bugg i systemet.. :p

sorry Eve, no hard feelings I hope :p

Ursäkta om jag byter riktning :angel:
Haha men jag ska bygga hinder, har fått massa fina ideer om bommar, cavvalettistöd å hinderstöds fötter ;)
Men vill inte köpa bommhållare, nån som har nån ide om hur man kan göra egna? :confused: såg en bild tidigare där dom tatt klossar å spikat fast. Fast då går de ju inte (hur säjer man?:crazy:) eeh höja lite i taget? hoppar man typ en meter kan man ju inte bara vips, höja 20 cm? då kanske det blir för högt? :O fattar ni??? :bump:

varför vill du inte köpa? dom är ju faktiskt billiga, kolla på börjes..

kan du svetsa? då kan man ju göra egna men jag tror att det är mycket jobbigare att göra egna än att köpa..

träklossar håller inte, river hästen åker träklossen också.. du kan ju göra cavaltistöd, men då är det ju inte riktigt ett hinderstöd där du kan höja och sänka..

okej, fast e-handeln på börjes ä nedlagd... var nyss i börjes och de e rätt långt dit, vet du nått ställe som säljer billigt? :p

sidan funkar bra för mig.. :)

jag tror inte att en butik som till största del går runt på e-handel skulle sluta sälja på nätet.. :idea:

hinderskållor är definitvt billigast på börjes, jag har inte sett nån som säljer billigare..

dsc00393_19949766.jpg

Här en oxer vi byggt.

Alla våra hinder är från staketstolpar vi köpt och bara kapat av spetsen på. Sen har vi målat.

Hinderstolparna har gubben gjort av trä vi köpt. Hinderskållor köpte vi på börjes.

081011-004_20867334.jpg

dsc00402_20268661.jpg

dsc00205_21218473.jpg

dsc00209_21218638.jpg

dsc00204_21218547.jpg

081007-024_18779177.jpg

Vi ska också göra en mur snart

Senast ändrad av en moderator:

oj, jätte fina hinder!! En rolig grej är ju att använda sig av bildäck till hinder, och på så sätt blir det lite titt-hinder också :)

Min pappa byggde egna hinder åt mig av gamla lycktstolpar (alltså små korta vet inte exakt men runt 160 kanske?). Han svetsade fast dom i ett par "bilfälgar" så att dom blev stadiga. Kanske inte världens smarstast allternativ, dom blir ganska tunga, men man orkar bära dom för hand :)! Sedan är det bara att gå ut i skogen och leta lagom tjocka stockar, längden får man bestämma själv! Lite färg och det är klart! Lycka till!!!!!

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
893
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
616
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
747
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama