Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Fina hinder! Jag har också använt stängselstolp till bommar. Hemmabyggda stöd och skållor från Börjes. Grinden blev aldeles gratis - byggdes av gammalt spillvirke.

Björk eller asp funkar också bra som bommar, gratis om man har egen skog eller känner någon som behöver gallra - men ge er inte ut och stjäl träd utan lov!

Ett tips när man ska måla är att gå till någon färgaffär och fråga om de har någon felblandad färg som de vill bli av med, då kan man ha tur och få köpa billigt eller till och med få gratis :idea:

hinderparken.jpg

prick.jpg

fot.jpg

grind.jpg

bjork.jpg

Kanonbra tråd det här! Ska använda några av "tipsen" till egna hinder sen, nu när det är jullov har jag tid att bygga :)

-kl-

Jag har köpt tre meter rosa och blommig vaxduk på rusta för en hundring, fungarerar både som matta under hinder och går att hänga över bommarna. Jävlar vad hästarna tvärnitade första veckan ;) :devil: :angel:

Smala plank är jättelätta att bygga! Ta bara vanliga plankor och såga ut 3/4 av plankans höjd längst ut, så får planket en yta att vila på. Måla i snygga fäger, klart ;).

En annan grej vi gjorde i somras när vi hade total hinder makeover hemma i stallet var att vi tog alla bommar som hästarna lyckats paja (träbommar alltså) och sågade av dem så att det blev korta bommar istället. Hästarna tyckte att det var lääääskigt med smala hinder, och det blev jättebra träning:laugh:.

min sambo (snickare förvisso) byggde dessa åt mig av överblivna spånskivor som vi målade vita sen... de är suveräna :love:
tror han fick iden ur horzekatalogen där det finn liknande i plast. Men dessa står stadigare och blåser ine bort heller:D

cavaletti.jpg

snygga, väldigt lika "sockerbitar" (the blok) :idea:

du får gärna fota dem så man får se hur bra de blev :)

Nu börjar det bli vår och alla hinderbyggare drar igång igen.
någon som byggt nått nytt?

Gammal tråd, ack ack. Men är det någon som har byggt några hinder samt hinderstöd nu under vintern och våren? :D Själv fick jag nåja i morse och byggde ihop en grind. Den blev sne som attan, men skit samma ^^

min sambo (snickare förvisso) byggde dessa åt mig av överblivna spånskivor som vi målade vita sen... de är suveräna :love:
tror han fick iden ur horzekatalogen där det finn liknande i plast. Men dessa står stadigare och blåser ine bort heller:D

cavaletti.jpg

Hur gjorde han? XD Vill göra sånnahär men jag kommer inte på hur xD

Här är kavalettistöden som det finns ritningar på här någonstans. Funkar superbra. Man kan dessutom stapla 2 på varandra om man vill.

Vet ngn vars ritningen finns? Vill verkligen veta!! :bow:

ja, man kan såga ändarna så de står platt mot marken och är platta upptill, då går de utmärkt att stapla.. :)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
893
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
616
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
747
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama