Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

ja jag kan lägga in en idé som jag fick häromdagen..

hinder med konstgräs är ju lite annorlunda.. och konstgräs kostar ju inte mycket heller.. så jag tänkte köpa:
en platta 3mm board (53 kr)
4 m 45x45 regelvirke (40 kr)
en ask spik (50 kr)
en tub lim (30 kr)
4 kvm konstgräs (98 kr)

och av det göra tre konstgräslådor och 6 bitar konstgräs att spika fast på tre bommar.. hade tänkt sponsra ridskolan med detta då deras konstgräsbommar är ganska crappy så jag får säkert ta de gamla och måla om och fixa till.. men jag får se när jag gör detta :) billigt blir det iaf att fräscha upp hindret.. :D

det är tre kuber som är gräsgröna..

och istället för att bommarna är vit-röd-vit-röd-vita så är dom vit-gräs-vit-gräs-vita

;)

sitter inte vid min dator nu men kan slänga ut en bild senare..

kommer säkert bli fint! ska det vara konstgräs på bommarna med?

hmm.. se ovan.. :p

ojdå! jag har visst tappat min läs förmåga haha...:p

Du kan ju slänga in en bild på resultatet när det är klart! :bump:

hallojsan! nu är mina hinderstöd färdig målade och alla 8 kantiga bommar!:D ska fixa kavaletti stöden och måla planket och kanske måla två fyrkantiga bommar:D

kl

Vilken bra tråd det här är! :) Jag ska försöka ta mig till någon byggträhandel och köpa åttkantiga rundstänger (heter det så?) och några plankstumpar som man kan bygga hinderstöd samt bommar av.
Det återstår att se hur det går. ;)

japp super tråd!:D de låter kul! granngåde har 8 kantiga bommar:D köpte fyra för 1** kr eller nått!!

Det är lite granngårdsbrist här dock, men jag hoppas att jag ska hitta billiga bommar ändå. :d

Senast ändrad av en moderator:

vi kommer längre och längre på UShindret och ska rusta upp ett hinder till..

men idag när vi skulle montera stöden i fötterna märker vi att fötterna är 90x90mm medans stolparna är 95x95mm :( så det blev till att karva ur stolparna längst ner.. :(

så alla ni som köper stödfötter på Hööks, tänk på att innermåttet är 90x90mm!

målar du de svarta ränderna på frihand eller med hjälp av tejp? och hur många lager färg har du där?

*KL*

Cheapy har små staket som man kan köp+a i sektioner. De är inte så höga och blir kanon att ha som en liten grind. Dessutom är de redan impregnerade så man kan ha dem ute.

Själv så har jag köpt på mig vaxduk i klara färger och använder som mur. Köpte 3 meter när det kostade 30,- och häftade fast på en planka. Kan bli upp till 130 hög. Fungerar kanon. :D

Här är några hinder vi lagat. Man kan sätta kryssen under hindret med och få en grind på så vis.

Här är kavalettistöden som det finns ritningar på här någonstans. Funkar superbra. Man kan dessutom stapla 2 på varandra om man vill.

Vår stolpar

cavalettistöden blec super! vi fick lite virke över när vi byggde våra infångare (ni ska få se bild när dom är klara, nu är det bara smådelar) så det blir några cavalettistöd också :)

fötterna på hinderstolparna blev också jättebra :idea:

hur långa är era bommar? tänkte på de blågula främst..

Tack:bow:
Vi byggde terrass förra sommaren och det blev över en massa stumpar:D
De blågula bommarna är 3 m långa och 8 cm tjocka.

Nej förresten, de är 10 cm tjocka... Men längden är 3 m. De orange-gröna är 2 m.

målar du de svarta ränderna på frihand eller med hjälp av tejp? och hur många lager färg har du där?

Jag målar svarta ränder på frihand där tejpen har suttit så att säga, för att få den icke svarta färgen att bli rak.

Så både och skulle jag tro :o

Nu har jag 2 hinder till att visa upp.
det ena är ett "Raggarhinder" som min bror säger.

CIMG0839.jpg

det andra är bara naturfärgade bommar som ska oljas in.

CIMG0841.jpg

Vad snygga! Och ja, du utnyttjar ju iallafall dina hinder :o :D

tack så mycket! jo de är jättebra! polkagrisstöden är lite tunga att bära själv bara ;)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama