Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

undrar varför jag spikade en bräda högre än dom andra :confused:

snygga!

en fråga till alla: vad köper ni för färg och var? var inne på massa bygg affärer och sånt där de borde ha utomhusfärger men ingen hadde förutom faluröd och vit:smirk: slutade med att vi fick bryta färg i en järnhandel. funkar ju blir ju snyggt men skulle vilja ha lite glansigare då den e ganska matt och så blev de ju inte så jätteycket färg! jag vill ju kunna blanda så de blir fler färger men vill ju kunna andvända den riktiga färgen också!:mad::D

Jag fick min färg i en färgaffär! Gick bara in dit och frågade om de hade någon överbliven färg. (De brukar ju prov måla och skylta med i butiken) Jag hade sådan tur att de hade massa olika utomhusfärger och burkana var så gott som fulla! :) Vi betalade 50 kr till kaffe kassan! :d Färgerna jag fick var Grön, gul, blå, ljusblå, rosaröd, röd, vitgrå. Sen hade jag svart och vit färg hemma redan.

Egentligen behöver man bara gul, röd och blå. De är primärfärger så av dem + svart och vit kan man få ut alla färger som finns.

10farglara-fargcirkel.jpg

En färgcirkel så att du ser lite bättre hur man blandar.

tack!:bow: jo jag valde blå röd och gul för att kunna blanda till rätt färger!:D men då ska jag åka till ån färgaffär nån gång när vi har tid!:D

ja hoppas de men de blir nog inte förens jag tagit slut på denna färg för de e pappa som betalar fortfarande och iallafall 6 år framåt!:angel:

då kan du göra ett USAplank :idea:
måla som amerikanska flagga, 3 plankor bara långrödvitrandiga och 2 plankor likadanan fast med blått och stjärnor på sista metern till vänster.. :p skulle bli så snyggt :D

haha men de låter lite avancerat för mig som inte kan hålla penseln där den ska va utan lyckas kladde ner sina händer fast jag har handskar och lyckas måla utanför och sånt!:D men annars var de en bra ide! fast iförsig så ska jag måla en orm som slingrar sig över två plankor jag har bara skissat med byerts men nån gång får mamma hjälpa miga tt måla den när vi köpt smalare penslar!:angel::D

nu har jag målat hindrena glömde jag att säga i förra inlägget! eller har målat 3/4 bommar då och sen länge har jag målat cavalettistöden!:D ska kanske måla lite till på bommarna idag då de blev lite kladdigt på vissa ställen!blev faktiskt ganska nöjd!:D bilder kommer när jag är klar med alla bommar och båda hinderstöden!:D

flera omgångar med målning och tejp är ett måste.. då blir det snyggt.. det finns nog inte en kotte som kan göra räta linjer utan tejp.. :p

bild!

självklart andvändre jag tejp! och målar färg där de inte blev helt bra!:D nu har jag målat alla bommarna men ska snygga till dem lite där de inte blev bra! och så ska jag måla hinderstöden och två plankor som kommer bli ett "plank" med en orm på!:D

jao, vet hur det är med tejpen, målade själv hinder i söndags, 10 bommar med 8 5 cm breda tejpränder på varje, en del blev inte riktigt thight tejpade och färgen flöt in under.. superdrygt.. :(

ska ta kort på dom hindrena när dom är klara :p

man kan ju måla över knaten av tejpen med vitt om bommen är vit innan då och sen så målar du över färgen när de vita torkat så rinner inte färgen under men orkade inte göra de. men däremot så fastnade de färg på tjpen så när jag tog av tejpen kom de med färg och så så var tvunge att måla över de igen och så hadde de flutit under färg under tejpe på en bom om jag glömt att kolla att de var tätt på och så en bom hadde jag målat uan tejp så den fick mamma måla lite vitt på härodär!:D

smart, men tejpen brukar fastna så över:devil: om jag låter tejpen sitta för länge, men jag ska definitivt prova sen nån gång :D

det kan ju inte bli sämre än det blev denna målningsomgång :crazy:

Nu är hinderstöden helt klara. Tyvärr råkade mina bommar vara olika långa så jag fick lägga nedersta bommen lite längre in så den skulle nå.
19609896.jpg

19609897.jpg

Tack :D

Cili; Dom är jättefina :) Men shit vad jobbigt det måste ha varit med rutorna!? Vet själv hur jobbigt det var att bara måla långa rektanglar på två av mina bommar :o

Nu börjar några utav mina hinder bli färdiga.
jag lägger ut bilder llt eftersom, ska gå ut och fota de som är klara.

mamma och jag hadde målat den sista bommen klart och sen dagen efter så ser jag att typ all färg regnat bort!:mad: så nu måste de målas om!!!:crazy: och så gick mina cavaletti stöd sönder så de ska skruvas ihop nu istället för spik! fast de välte väldigt lätt!:mad: hinderstöden ska målas med sen kan jag vise dem för er!:D

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur