Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

hur tror du att terränghoppning fungerar?

jag tycker dock att den översta delen på ett hinder alltid bör vara jämntjock och någorlunda jämnhög..

Nu kommer bilderna från hopptävlingen. Kunde inte ta så många bilder på hindren då jag var tvungen att spara foton tills min kompis skulle hoppa. Men fyra bilder vart det iallafall:smirk:

Här är en drös med hinder som kanske skulle kunna vara till inspiration.

Här är foten på hinderstödet från innersidan sett.

Här är en infångare. "Fotstödet" på infångaren är på flit satt snett... Tror det är för att göra infångaren mer stabil.

Och här är utsidan på ett hinderstöd. Tycker även här att utseendet på bommarna är skitsnyggt:) Annorlunda med rep lindat runt.

Hoppas bilderna kunnat vara till någon glädje:)

Sånna hinderstöd har min morfar gjort åt mig! (jag hade världens bäste morfar... kanske kan hitta någon bild på något hinder hemifrån som vi gjort)

funkar dom bra? Alltså inte vinglar??
Alltid kul med händiga släktingar:) Har själv en hjälm, täckes- & sadelhängare som är gjorda av mina morbröder:)

funkar dom bra? Alltså inte vinglar??
Alltid kul med händiga släktingar:) Har själv en hjälm, täckes- & sadelhängare som är gjorda av mina morbröder:)

Hur har ni gjort hjälm,-täckes- och sadelhängarna ? :idea:

Åh shit, har ingen aning:o Dom är gjorda av grejer som dom hade låg hemma. Jag kan ta kort på dom så får ni se.

Gärna :d har funderat på bygga sånna själv ..

för att veta hur långt ja läst!:D.... kan ju säga för att tråden inte ska dö het att jag har köpt fyra st åttakantiga staketstolpar som är 2 m och 6 cm på "bredden" eller va man ska säga... har målat dem vita ska bara såga av spetsen och måla vit en gång till sen ska jag måla med rött blått och gult fats blada lite så de blir lila och rosa och grönt och lite olika färger!:d ska bli spännade!:D

Det låter som om dom kommer bli superfina! :) Hoppas du sätter in bilder så fort dom är klara!

jodå ska fota så fort de är klara! :Dgår lite segt nu då de inte e så kul väder!:(

Nu har jag bilderna pågång :p Jag va dock lite slarvig när jag tog korten så man kanske inte ser så bra. är det något speciellt på grejerna ni vill se så får ni säga till så får jag fota mer... kom på också att jag fått en hemmagjort "sophållare" och så har vi en foderbinge i stallet.

Bilderna som "hör hit" är de från sopställningen och framåt. Jag har inte orkat ta bort damm och spindelnät.. var lite lat:o

album

Du får väl härma ;P Täckeshängaren går ju att fälla in längs väggen så den tar inte alltid så stor plats.. fast jag har å andra sidan satt den i en tom box så min är inte i vägen överhuvudtaget.
Det går nog alltid att göra lösningar som passar en själv bäst :) Fantasi! :D

Nu har jag bilderna pågång :p Jag va dock lite slarvig när jag tog korten så man kanske inte ser så bra. är det något speciellt på grejerna ni vill se så får ni säga till så får jag fota mer... kom på också att jag fått en hemmagjort "sophållare" och så har vi en foderbinge i stallet.

Bilderna som "hör hit" är de från sopställningen och framåt. Jag har inte orkat ta bort damm och spindelnät.. var lite lat:o

album

Fränt! Har dom typ svetsat ihop delarna? :d

2 meter? Det är ju jättekort till bommar, de är normalt 3,5 meter. Staketstolp finns i tremeterslänger, såna har jag gjort bommar av.

det är väl helt OK att ha 2 meters bommar hemmavid, bra att träna på att komma rätt mitt på.. och lättare att bära fram och tillbaka.. SS har ju 175cm långa träningsbommar så..

normal längd på bommar är 3-3,5 m här i gävle iaf..

För mig är det inte ok, jag skulle inte hoppa på 2-metersbommar. Möjligen som cavaletti.

Ja normalt är bommar 3,5 meter, inte bara lokalt i Gävle, precis som jag skrev.

jag skrev även 3 m.. sådana används på tävlingar för att få plats för fler hinder på banan vid inomhustävlingar.. men det anser du inte är normalt eller?

varför skulle du inte hoppa på 2 m bommar? hoppar hästen snett eller är svårt att få mitt på hindret, isf kanske det vore bra träning till och med..

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama