Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

japp, men US fick inte ha åttkantiga bommar när alla andra tävlingshinder har runda bommar.. så byggde vi med åttkantiga bommarna så fick det bara användas på träning.. och det ville vi inte..

Vi var några som byggde plank i somras har tyvärr inga bilder men de var tex. med leopardmönster och zebramönster. Vi gjorde även ett smalt hinder i baby-lila=):D

Det finns runda också men jag är inte säker på i vilka längder, diameter och vad de kallas.

ja hursomhelst så frågade vi även om hörn/stängsel/grinsstolp på samtliga "lant"butiker(inkl. plantagen etc), brädgårdar, sågar och till och med privata "träföretagare" inom 5 mils omkrets från Gävle.. utan resultat.. och INGEN av dem kunde ens tänka sig att någon hade.. (yep mitt i Idiotland bor vi tydligen)

Jag vet inte om Lantmännen är en "lantbutik" och om du ringt dit men de ska ha och kan ta hem om de inte har.

Nu har ni ju redan bommar, men en förklaring till varför sågverken kring Gävle inte har runda bommar är att ingen sågar det sortimentet helt enkelt.

Nu har ni ju redan bommar, men en förklaring till varför sågverken kring Gävle inte har runda bommar är att ingen sågar det sortimentet helt enkelt.
precis.. och i och med det så kommer vi ju behöva beställa från safety system även nästa gång.. men vi tyckte det va bra med leverans ända fram till dörren, slippa fixa kärra för att hämta.. :)

Fast grindstolpar och stängselstolp, som finns i Lantmännens sortiment, ser bara ut på ett sätt så var de kommer ifrån spelar nog ingen roll.

Jag tänkte på att de inte vill ta hem stolpar från andra företag, som kanske är längre. Eftersom de bara tar hem från några få företag så finns inte chansen att få tag på anorlunda stolpar än dom som dom redan har.
Jag skulle inte tro att det bara finns den modell på stängselstolp som grodden har :confused:

Men alltså - Lantmännen har alltid haft grindstolp och stängselstolp i olika längder. Även om de nu inte har det i Gävle så är jag tämligen säker på att det inte är nåt som utgått ur deras sortiment hips vips.

Grindstolp är åttkantiga, stängselstolp är runda. Per defintion. Sen finns det olika längder.

Vad jag har märkt iallafall så finns det längre stoplar än vad lantmännen har. Men strunt samma, vi behöver inte jäkta upp oss för det.

Du kan säkert få hur långa du vill men Lantmännen har åtminstone tremeters, samma längd som bommar brukar ha.

Jag hade inga planer på att jäkta upp mig så räkna inte in mig i "oss".

flikar in med lite hinder jag "målat"
turkos solfjäder
18605709.jpg

cappucinofärgade fält på bommarna
18605710.jpg

Plank, har även i neongrönt och mörkgrått
18605711.jpg

annorlunda i grått och rött
18605712.jpg
[/url]

lugnt gult hinder
18605713.jpg

Lite häftig fägeffekt
18605714.jpg

Trippel i grönt
18605715.jpg

liknande det svart-grå-vita "effekthindret" ville vi göra på ett ställe jag hade praktik (att måla hinder ingick i arbetsuppgifterna haha), men praktikvärdarna ansåg att då skulle de ju behöva tänka innan de la upp bommarna och det kunde ju vara jobbigt ;)
samt att det skulle inte se alls lika bra ut med bara två/tre av bommarna, och då skulle de säkert ta bommar som inte "hörde ihop". så vi lät bli.

istället har dom nu bommar med flames från sidorna, prickiga, rutiga (maskeringstejp längs med och runt, på en enfärgad bom. måla sen i de tomma rutorna som bildas...) och sen några som jag inte minns

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama