Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

du sparar som JPG genom att trycka på "prt scr" och öppna sen paint och klistra in.. beskär och spara som JPG..
Kom på ett annat sätt att spara på nu (: Lite änklare, om jag nu fattat rätt om va du skrev xp
Aja, tack iaf :bow:

*^kl*

På tal om att kånka grejer i paddocken... varför inte 'göra' en sorts kärra som man kör allt på istället för att gå 385,6 gånger fram och tillbaka för att hämta saker... Det är ju iallafall som nåt jag verkligen skulle använda flitigt. :)

detta ska jag nog ta en diskution om med hammaren.

det har jag funderat på länge, och har även gjort en ritning på en vagn att kopla på efter fyrhjuingen. får se om sambon har tid och lust att svetsa en åt mig nån gång.

sånna finns det massa varianter av på marknaden, bara att sno idéer (sen vart dom finns är en annan femma ;) )

de där lät ju jätte smart skulle ju behövas. hinder saker är ju tunga :)

eller så gör man som jag tänker, man har 4 ställen (2 på var långsida) där man kan lyfta av översta plankan och utanför har man 2 pallbockar mot staketet så har man 2-3 hinder på varje ställe, då slipper man släpa så långt :p

*k*

vårat hinder:)
16851714.jpg

trevligt, det ser inbjdande ut faktiskt.. jag vill också ha häst och mark att bygga terrängbana på! :love:

ja, för er som har sketchup så sök på showjumpingcourse eller beastiebabe så hittar ni en bana som jag lagt ut :D

Vart ska man söka da :confused: Vi har nyss köpt hus m. strand o sånt. Fasts vi ska bygga om de gamla stallet, bygga ut, bygga paddock m.m Vi fick med massor av mark å sånt. Och en del av skogen, och då ska jag bygga en tärrengbana. Skulle vara kul med lite tips som jag kan bygga (: Vad tycker ni en mur ska vara gjord av ?

en mur för banhoppning bör vara av plywoodskivor eller liknande, varje del får inte väga för mycket (då orkar man inte bära fram den) men samtidigt inte vara för klen (då går den sönder om man river)

har du sketchup så öppna programmet och klicka på "get models" det är en papplåda med en gul pil som hoppar ur den..

OBS! om du inte har sketchup så kan du inte hämta hem modellerna.. då måste du ladda hem sketchup.. finns på http://sketchup.google.com/ download så tar du ner gratisversionen och på products så finns "bonus packs" med extra golvbeläggningar etc..

Då tror jag faktiskt att jag skulle föredra att hamna i det hindert än i min polares betongrör hinder... AJ :p

inte värre än stenmur eller andra fasta hinder.. doch skulle jag inte hoppa ett stort betongrör men gärna ett mindre med trästock över eller likn..

safety system har faktiskt de billigaste omålade träbommarna på marknaden.. när vi köpte till US var det bara att beställa 15 bommar däreifrån, frakten gick på 400 bara.. billigare än att bara åka runt och leta sågverk som kunde göra bommar i rätt dimensioner..
hålskenor ger jag dock inte så mkt för, gilar dem inte, OK på murar där man inte får fast vanliga skållor.. skållorna är billigast på börjes..

Är det inte det som är lie meningen med fälttävlan och terräng hinder? Fasta och läskiga...
Jag hoppar inte gärna terräng om jag inte har en häst som vet vad den pysslar med... För jag har då ingenaning om vad jag gör iallafall :p

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
895
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Lars L
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
620
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama